پنجشنبه 9 آبان 1398 - 11:25

وزیر نیرو: بازسازی نیروگاه سوریه توسط ایران

در حال ساخت یک نیروگاه ۵۲۶ مگاباتی در سوریه هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به عضویت ایران در اوراسیا از معافیت ۸۶۲ قلم کالا از تعرفه خبر داد و گفت: برای توسعه همکاری بین کشورهای منطقه در حال بازسازی یک نیروگاه در سوریه هستیم.

به گزارش بویرنیوز، رضا اردکانیان امروز (پنجشنبه) در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر برق سوریه و همچنین معاون وزیر برق عراق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد:‌ خوشحالم که میزبان این مهمانان و همچنین وزیر امور زیر بنایی جمهوری ارمنستان که به زودی به جمع ما ملحق خواهد شد، هستیم.

وی با بیان این که امسال بیش از ۴۶۰ شرکت تولیدکننده ایرانی و ۳۶ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد:‌ شاهد رشد این صنعت زیر بنایی کشور هستیم. همچنین دست اندر کاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعالی در بازارهای منطقه دارند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به تحولات صنعت برق عراق گفت: در آستانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم و امیدوارم از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار در منطقه بهره ببریم.

استفاده از برق برای یکی‌شدن کشورهای منطقه

اردکانیان در ادامه با تاکید بر این که برق در همکاری بین کشورهای منطقه عامل مهمی است، اظهار کرد: در حال ساخت یک نیروگاه ۵۲۶ مگاباتی در سوریه هستیم. همچنین در زمینه بازسازی تجهیزات تجهیزات صنعت برق این کشور کار می‌کنیم و در فکر کردن وصل کردن برق از سوریه به عراق هستیم که راهی است که باعث یکی شدن کشورهای منطقه می‌شود.

۲۳ هزار میلیارد تومان از گردش مالی صنعت برق متکی به منابع داخلی است

وی در ادامه با تاکید بر این که صنعت برق متکی به منابع داخلی است، گفت: حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان از گردش مالی صنعت برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی در بازارهای منطقه است.

معافیت ۸۶۲ قلم کالا از تعرفه

اردکانیان در ادامه با اشاره به عضویت ایران به اوراسیا اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود ۸۶۲ قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه‌ای برخوردار شوند. هدف این است که بخش خصوصی و تولید کنندگان بتوانند راحت‌تر در بازار ۱۹۰ میلیون نفری کشورهای عضو اوراسیا حضور پیدا کنند. چنانچه تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق کالای باکیفیت تولید کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

همچنین خربوطلی، وزیر برق سوریه هدف خود از حضور در نمایشگاه را ادامه همکاری برقی با ایران اعلام کرد و گفت: دیدارهایی با شرکت‌های ایرانی داشتیم که بتوانیم توسعه همکاری داشته باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما