چهارشنبه 8 آبان 1398 - 17:21

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کم کاری ها را به شخص رئیس جمهور گزارش میکنم/بانک ها پول های مردم استان را کجا میبرند؟!/+عکس و فیلم

نشست فعالان بخش خصوصی استان و دولت با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست به مشکلات پیش رو واحدهای تولیدی و بخش خصوصی پرداخت و گفت: ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.

کیانی در ادامه با اشاره به اینکه این روند دریافت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه مناسب با شرایط اقتصادی استان نیست، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هیچ منبع درآمد بالایی نیست و سقف مالیات‌ها هم خیلی بالا است.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان به کما رفته و شرایط سختی داریم و بخش خصوصی قفل است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه سیگنال‌های خوبی را دریافت نمی‌کنیم برای بخش خصوصی، افزود: اداره مالیاتی باید به فکر مؤدی‌های جدید باشد. کسب و کارهایی هستند، مثل آهن فروش‌ها که میلیاردها تومان درآمد دارند.

کیانی گفت: بنده خودم در سال یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کنم و حقیقتاً بخش خصوصی از این وضعیت گریان هست و ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه نامناسب تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی گریزی زد و گفت: من نمی‌دانم، اما بعضی بانک‌ها از مدار وظایف خودشان خارج شدند و منابع آنها معلوم نیست به کجا می‌رود. من نمی‌دانم این همه زمین که در اختیار بانک‌ها است، برای چیست؟ منابع مردم را جمع می‌کنند و در خارج از استان مُلک می‌گیرند و منابع مردم را تبدیل به یورو می‌کنند و آن را در گاو صندوق‌هایشان نگه داری می‌کنند.

کیانی در پایان این را هم گفت: که ما [بخش خصوصی] گلایه مند هستیم، از آنها در تمام جلسات مان دعوت می کنیم که حضورشان بسیار کمرنک است.

در این نشست سروش سالم سرمایه گذار نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت گفت: همه می‌دانند که کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افت برق و ضعیف‌ترین شبکه برق را دارد و 46 درصد خاموشی در تابستان رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل  نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت راه‌اندازی و نه ۷۰ مرحله بلکه ۷ هزار مرحله را در این استان طی کردیم اما به بن بستی به اسم بانک صنعت و معدن رسیدیم.

این سرمایه‌گذار تصریح کرد: بانک یک سال و نیم ارزیابی توانمندی اقتصادی اعضا این نیروگاه را طول داد و  بعد از تاییدیه از منابع داخلی ۱۰ میلیون یورو از منابع داخلی خود به شرکت ایتالیایی پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت 325 میلیون یورو است، گفت: مصوبه هیات مدیره بانک را داریم با وجود سنگین بودن وثایق سرمایه‌گذار آنها را تامین کردیم اما ۸ ماه است بین بانک صنعت و معدن و صندوق با عصا و کفش آهنی در رفت و آمد هستیم.

این سرمایه‌گذار عنوان کرد: بزرگترین پروژه در حال اجرای استان طرح آبرسانی دهدشت غربی است که 90 مگاوات برق نیاز دارد و باید آن را ما تامین کنیم.

وی عنوان کرد: در سخت‌ترین  شرایط تحریم توانستیم مجوز صادرات تأسیسات را از دولت ایتالیا بگیریم اما اگر بانک پرونده ما را به صندوق توسعه ملی ارجاع ندهد 10 میلیون یورو سرمایه ما از دست می‌رود.

سالم تصریح کرد: به ما گفتند پرونده نیروگاه از بانک صنعت به صندوق بیاید مشکل حل می شود اما بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی به مشکل خوردند تعهدات ارزی ما زیاد است و قرارداد نمی‌بندیم.

اما پس از صحبت‌های سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی جلیلی با اشاره به اینکه بانک‌های دولتی و توسعه‌ای اراده‌ای برای زمین زدن طرح ندارند گفت: گاهی مواقع قوانین مانع حمایت از سرمایه‌گذار می‌شود .

وی در ادامه ضمن تماس با یکی از مسوولان بانک صنعت و معدن کشور گفت: مشکلات سرمایه‌گذار حل می‌شود.

پس از صحبت‌های جلیلی، حسین کلانتری در ادامه این تماس تلفنی با مسوول بانک صنعت و معدن برقرار شده بود گفت: پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین برق است و جزء پروژه‌های اولویت‌دار استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آبرسانی به ۴ شهر از مصوبات سفر هیات دولت به استان است و اگر مشکل رفع نشود موضوع را به رئیس جمهور اعلام می‌کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عشایر گفت:

    نماینده عالی دولتی خودت تصمیم بگیر اگر نمیتونی به رئیس جمهور گزارش نده

  2. شهروند گفت:

    😄😄😄

  3. الف گفت:

    کم کاری رییس جمهور را چکار کنیم جناب والی عزیز

  4. تقی گفت:

    پاراگراف دوم رو که خوندم فکر کردم اسامی افراد روسی است که آقای جبار کیانی آورده تا در استان سرمایه گذاری کنند بعد متوجه شدم که حروف کلمات برعکس شده

  5. ناشناس گفت:

    خخخخخخ

دیدگاه شما