چاپ این برگه

با برخورد قهری مسأله استخدام های غیر قانونی در کهگیلویه و بویراحمد برچیده نخواهد شد

ابن روزها اخبار اخراج نیروهای غیر قانونی در برخی دستگاه ها و سازمان های کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین خبرهای استان است.

به گزارش بویرنیوز، این روزها اخباری از اخراج نیروهای شرکتی یک سازمان و یک بیمارستان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به صورت گسترده رسانه ای شد.

و اما چند نکته در این باب:

کهگیلویه و بویراحمد استانی است که همه چیز دارد اما گویی هیچ چیزی هم ندارد، اب، خاک، نفت، طبیعت را داریم اما استفاده اثرگذاری که بتواند در اقتصاد و اشتغال مؤثر باشد نداریم.

اگرچه کمترین جمعیت را در میان استان های کشور داریم و از طرفی منابع خدادادی بیشماری داریم اما متاسفانه بیکاری، طلاق و خودکشی بسیار بالایی را در استان شاهد هستیم که اتفاقاً بخشی(نه همه) از این آمارهای منفی به مشکلات اقتصادی بر می گردد.

استخدام غیرقانونی مطلوب هیچ کس نیست، به نظر نمیرسد کسی باشد که از نابرابری و تضییع حقوق خرسند باشد.

بسیاری از جوانان استان دارای تحصیلات عالی هستند و عمدتاً هم مستعد هستند، اما کهگیلویه و بویراحمد نه صنعت سرپایی دارد و نه پتروشیمی و کارخانه ارزشمندی که بتواند جوابگوی جوانان بیکار استان باشد.

وقتی زمینه کار مناسب فراهم نباشد و درب استخدام قانونی ادارات هم بسته باشد، تلاش های فردی و فشارهای اقتصادی و اجتماعی برای استخدام های غیر قانونی اجتناب ناپذیر میشود و در این مسیر به آنهایی که دستشان به جایی نمی‌رسد و توانمند هم هستند، ظلم میشود

راه قطعاً اخراج نیست، این تنها پاک کردن صورت مسئله است، تا زمانیکه نتوانیم منابع بیشمار استان را در اقتصاد و اشتغال به کار بگیریم استخدام غیر قانونی اجتناب ناپذیر است و از میان نمی‌رود.

مسئولان استانی باید توجهات را به استان حلب کنند، مطالبه گر باشند و فریاد جوانان این استان را آنقدر فریاد بزنند تا حرکت به سمت بهبود رخ دهد، از طرفی باید آموزش های عملی و فنی را گسترده تر پیگیری و دنبال کرد تا حداقل بتوان زمینه خود اشتغالی بخشی از جوانان را فراهم آورد.