چاپ این برگه

به داد کهگیلویه و بویراحمد برسید؛ فیلمی که انسان را متاثر می کند

گروه اجتماعی – فیلمی در شبکه های اجتماعی پیرامون مرگ زن جوان در کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می چرخد.

به گزارش بویرنیوز، در این فیلم زن جوانی در منطقه بهمئی  برای تامین معاش خود مجبور به رفتن به کوه و چیدن پسته کوهی شده و در این کوه صعب العبور تعادل خود را از دست داده و به پایین پرت شده و در نهایت جانش را از دست می دهد.

 

صحنه دوم از این دست اتفاقات تلخ، تصویری از کارگران اخراجی بیمارستان جلیل یاسوج است، جوانانی که برخی از انها حتی مدرک کارشناسی ارشد دارند و کار آنها تمیزکاری است و ماهی یک میلیون حقوق می گیرند و الان هم اخراج شده و همان یک میلیون را هم نمی گیرند.

در دیشموک آمار خودکشی بالاست و در کل کهگیلویه و بویراحمد طلاق و خودکشی به دلیل بیکاری و مسائل معیشتی به نقطه انفجار رسیده است.

تراژدی ماجرا این که این وقایع در استانی رخ می دهد که علیرغم داشتن یک درصد مساحت کشور اما ده درصد منابع آبی، 25 درصد منابع نفت و گاز، منابع عظیمی طبیعی و جنگل ها و .. را به خود اختصاص داده است.

در این استان هیچ سرمایه گذاری اشتغال زایی ملموسی از سوی سازمان های دولتی صورت نگرفته و تنها چند پتروشیمی با چند درصد پیشرفت از دهها سال قبل شروع شده که با این روند تا سال های طولانی در مدار تولید قرار نخواهند گرفت.

شوربختانه از نفت و گاز این منطقه صدهاهزار فرصت اشتغال زایی برای هزاران کیلومتر آن طرف تر ایجاد شده و مردم این دیار باید برای تامین معاش خود برای نازل ترین مشاغل التماس کنند.

جوانان این دیار ناامید از توسعه دیار خود با مدارک بالای تحصیلی راهی شهرهای دوردست و راضی به مشاغلی همچون کارگری و نگهبانی و آبدارچی شده اند.

همین چند وقت پیش تعدادی از جوانان این دیار که در یک منطقه مرزی در شرکتی مشغول کار بودند توسط رسانه های محلی آن منطقه مورد نقد و تخریب قرار گرفته که چرا به این غیربومی ها کار می دهید.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی؛ دفاع از انقلاب و ولایت و انتخابات همواره در خط مقدم بوده است و امروز مردم آن در سخت ترین شرایط قرار دارند؛ واقعا حق مردم این دیار این است؟

امید است تا مسئولین فکر جدی برای حل مشکلات مردم محروم این دیار کنند و چاره ای برای بیکاری به عنوان مهمترین مشکل مردم منطقه داشته باشند.