چاپ این برگه

یک فیلم تأسف بار از درگیری مردم‌ با پرسنل یکی از بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد

یکی از مخاطبان بویرنیوز‌ فیلمی از درگیری چند همراه بیمار با پرسنل بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج را برایمان فرستاد که جای تأسف و تأمل دارد.

به گزارش بویرنیوز، ظاهراً به واسطه تذکرات پرسنل بیمارستان مبنی بر رعایت نظم و عدم حضور تعداد زیاد همراهان در محل بستری بیمار، درگیری شدیدی میان پرسنل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و تعدادی از همراهان بیماران اتفاق افتاد.

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

اولاً در هیچ بیمارستانی اجازه حضور بیش از یک همراه داده نمیشود، این موضوع را همه ما وقتی به بیمارستان های شهرهای اطراف از جمله شیراز میرویم به خوبی میبینیم و البته رعایت هم میکنیم.

متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد این مسأله اما حل نشده، گاهاً میبینیم چند نفر از همراهان بیمار به همراه او وارد بیمارستان میشوند، آنها هم شلوغی ایجاد می کنند و هم مانع خدمات رسانی درست و مناسب به بیماران می‌شوند.

تأسف بار ماجرا اینست که اگر نگهبانان و پرسنل بیمارستان در این خصوص تذکری انجام دهند بدون شک درگیری و بی نظمی بیشتر پایان بخش این تذکر میشود.

اگرچه یکی از دلایل اصلی این مسأله را باید در عشیره ای بودن استان دانست، در برخی موارد رفتار دوگانه نگهبانان و پرسنل بیمارستان با دوست و آشنا سبب پرخاشگری سایرین و درگیری میشود و در برخی موارد نیز مقصر صد درصدی همراهان بیماران هستند که گوششان بدهکار هیچ منطقی نیست.

اگر واقعاً جان بیمارانمان برایمان ارزشمند است باید بدانیم تذکرات پرسنل بیمارستان تنها و تنها برای رعایت حال عزیزان خودمان است،یاد بگیریم درست مثل زمانیکه به بیمارستان سایر شهرها مراجعه میکنیم در استان و شهر خودمان نیز قائل به رعایت قوانین باشیم تا دیگر شاهد بروز این دست رفتارهای تأسف بار و زننده نباشیم.