جمعه 3 آبان 1398 - 12:59

جناب دکتر یزدان پناه ” گر حکم کنند که مست گیرند در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هر آنکه هست گیرند”

محسن سلیمانی

جناب دکتر یزدان پناه ” گر حکم کنند که مست گیرند در دانشگاه علوم پزشکی هر آنکه هست گیرند”

بویرنیوز – محسن سلیمانی

حکایت این این روزهای دانشگاه علوم پزشکی استان مصداق ضرب المثل از چاه درآمدن و به چاله افتادن است.

کنار رفتن روسای قبلی دانشگاه و روی کار آمد رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی با انگیزه بهبود در اوضاع و احوال و اصلاح ناهنجاریها صورت گرفت اما اصل مشکل قرارگرفتن عناصری در ورای این سیستم است که خود عامل برخی مصائب هستند.

با رجوع به افکار عمومی به خوبی می توان دریافت که برآیند تغیر ریاست دانشگاه تاکنون رهاورد مثبتی نداشته.

تغیر در معاونت ها و مدیریت های داخلی به جز حاشیه دستاورد دیگری به دنبال نداشته است .

محقق نشدن شعارهای رنگین یزدانپناه بسیار زودتر از آنچه باید وی را به چالش می کشاند .

تذکرات عناصر کارکشته بهداشت و درمان در خصوص روحیات و نحوه مدیریت یزدانپناه و نگرانی از بابت بکارگیری وی مسئله ای بود که خیلی زود بر آنها صحه گذاشته شد.

نارضایتی مجمع نمایندگان استان از کارکرد دانشگاه، وضعیت نامناسب مراکز درمانی استان، عدم پرداخت مطالبات ، انتصابات حاشیه ساز و مرتفع نشدن مشکلات مربوط به نیروی انسانی گوشه ای از نگرانی افکار عمومی و کارکنان دانشگاه می باشد.

در روز تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید حملات رئیس جدید به سیاسیون و نمایندگان مردم که در واقع برآمده از اصل مردم هستند نوید روزهای بدی را میداد.

حال تمام پیش بینی های بد به واقعیت پیوسته.

افراط و تفریط هر دو مذموم و نکوهیده هستند خصوصا زمانی که رنگ و لعاب سیاسی و نژادی به خود بگیرد.

اخراج گزینشی تعدادی نیروی بی پناه و سنگ اندازی در مسیر اشتغال عده ای کارگر یک ملیون تومانی آنهم توسط مدعیان نجات دانشگاه به جای سازماندهی و حل و فصل مسالمت آمیز ماجرا ادامه بدعت های ناصواب در دانشگاه علوم پزشکی ست.

تبعیض در بین نیروهای بلاتکلیف و بدون مجوز و منطقه گرایی وارونه توسط یزدان پناه جهت کمک به کاندید مورد نظر خود که وی را روز تودیع و معارفه همراهی می کرد ممکن است دردسرهای عظیمی را برای وی پدید آورد .

یزدان پناه نیروهای بیمارستان شهید جلیل و امام سجاد را اخراج کرد اما اجازه داد تا نیروهای بیمارستان های دیگر شهرستان های استان بهمراه نیروهای ستادی حتی آنانکه در لیست بیمارستان شهید جلیل بودند بکار خود ادامه دهند تا بلکه از این طریق ضربه نهایی خود را به غلام محمد زارعی وارد کند .

یزدان پناه نیروهای بیمارستان شهید جلیل را اخراج کرد و به نیروهای غیر قانونی مستقر در ستاد باج داد تا بلکه برای کاندید مورد نظر خود محبوبیت خریداری کند غافل از اینکه همه اینها تنفر برای او بوجود خواهد آورد .

او ابندا نورچشمی را به تهران و روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام سجاد فرستاد تا در دید نباشند و نقشه خود را عملی کند ./

متاسفانه این اجحاف به قشری زحمتکش و آسیب پذیر صورت گرفته که مجموع حقوق و مزایای ماهانه آنها به اندازه حقوق و مزایای یک رئیس متمول نمی شود و مصداق حکایت معروف (سوار خبر از پیاد ندارد) می باشد.
البته در سازمانی با نظام ارباب و رعیتی که گرانترین دارایی شهروندان که همانا جان آنهاست دستمایه و کالای تجاری طبقه حاکم ده درصدی است چنین اتفاقاتی دور از ذهن نمی باشد.

همچنین جامعه بیمار و فقر سالانه سه ملیون نفر به دلیل پرداخت هزینه های سنگین پزشکی از دیگر خدمات جاودانه قشر مدعی نخبگی ست.
حال چگونه می توان با اوضاع و احوال یادشده دم از عدالت و مساوات و قانون زد و این سوالی ست که باید از جانب متولیان عالیقدر دستگاه مذکور بدان پاسخ داده شود؟

اصل موضوع مبارزه رئیس محترم دانشگاه با فساد و تخلف که البته شعار تمامی ابنای بشر است قابل قبول و ستودنی می باشد اما برخورد موردی و گزینشی با این موضوع سوال برانگیز و البته تاسف بار است؟

ریاست محترم دانشگاه پاسخگوی این سوال بزرگ افکار عمومی باشد که در روند اخراج نیروهای بیمارستان شهید جلیل نقشی داشته یا خیر؟

نقش ایشان در این خصوص در راستای پرداختن به مسائل سیاسی و قومی بوده یا در راستای گردن نهادن به قانون؟

اگر در راستای اجرای قانون بوده  چرا فقط بر روی بیمارستان شهید جلبل متمرکز شده اند که فرزندان خطه بویراحمد و دنا بیش از یک سال است در آن مشغول به کار بی مزد و مواجب هستند؟

آیا این موضوع مصداق عینی پایمالی حق و حقوق شهروندان بویراحمد و دنا به دنبال حذف بومی گزینی کادر درمانی و اداری بیمارستان مذکور در سنوات قبل نمی باشد؟

چرا ورودی به موضوع استخدام های مشابه در شهرستان های باشت و گچساران و کهگیلویه و ستاد دانشگاه ندارند؟

آیا چشم پوشی از موضوع بکارگیری های فله ای در سایر  بیمارستان های یاسوج و همچنین مراکز درمانی باشت و گچساران (به روایت اسناد و مدارک) لاپوشانی  و احیانا معامله یا ترس یا از نماینده خاص نمی باشد؟

آیا مسائل یاد شده ارتباطی به انتخابات اسفند ۹۸ ندارند؟

آیا از فعالیت و تحرکات عناصری که با انتساب خود به رئیس دانشگاه و رساندن سلام ایشان، افراد را وادار به همراهی با یک کاندید خاص می کنند مطلع هستید؟

در پایان با قطعه شعری از شیخ اجل سعدی علیه الرحمه شما را به خداوند متعال و عمل خودتان واگذار می کنم:

تیغ بُرّان گر به دستت داد چرخ روزگار،
هر چه می‌خواهی بِبُر اما مَبُر نان کسی.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312009
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عدالت طلب گفت:

    گچساران و باشت بی صحابه کسی نمیتونه دخالت کنه داخلش
    وگرنه بیمارستان بی بی حکیمه40نفر بدون ازمون و فله ای رفتن سر کار و هیچ کدومش اخراج نشدن

  2. سهراب جاوید گفت:

    با سلام خدمت نویسنده عزیز واقعیتش من نمیخوام از اقای دکتر یزدانپناه دفاع کنم ولی شما که این همه به خودت فشار میاری چرا قبل اخراج نیروها که این همه رسانه ها به اقای دکتر فشار میاوردن چرا بیانه ندادی و از ماندن نیروها دفاع نکردی و یا فقط احیانا خدای نکرده خودت دنبال دفاع از نماینده مورد نظر خود هستی

  3. ناشناس گفت:

    احسنت

  4. پرهام گفت:

    یزدانپناه گور خودشو کنده.ایشان تنها هدفش ضربه به زارع بوده و قطعا پشیمان خواهد شد از کردار خودش

  5. ناشناس گفت:

    بویر چرا داری فرافکنی می‌کنی حالا یکی پیدا شده جلوی استخدام غیر قانونی نیروی های سفارشی رو گرفته چرا به جای انتقاد بی جا تشویق نمیکنید حالا باید از یه جایی شروع میشد ولی باید کل نیروهایی که به طور غیر قانونی استخدام شدند هر کجا که باشند تعلیق بشن و از طریق ازمون و با نظارت مراجع قانونی صورت بگیرد تا کسی که واقعا استحقاق و لیاقت دارد استخدام بشه

  6. ناشناس گفت:

    در دنیای امروز هیچ چیز از هیچکس بعید نیست

  7. ناله گفت:

    اخراج کاملا سیاسیه و مشخصه که برای چه هدفیه ولی دکتر یزدانپناه نباید خودشو وارد بازی اون افراد میکرد.

  8. الی گفت:

    سلام.تا جایی اطلاع داریم وخود نیروها هم اذعان میکنن اداره بازرسی اخراجشون کرده نه یزدانپناه.از برج 5هم اخراج شده بودن

  9. شهریار گفت:

    بنده خدا ها یک سال تمام بدون هیچ دستمزدی شب وروز کار کردن حالا یزدانپاه بخاطر سیاست باروشنفکر وهدایت خواه صد خانواده فقیر از کار بیکار کرده ابن هنر میخاد نفرین واه شون میگیردتش ان شالا

  10. یاسوج گفت:

    جالب اینه که شما از اجرای عدالت این همه ناراحت هستین.و فقط شما این موضوع را به مسائل سیاسی ربط داده اید پس واضح است که شما دنبال مسائل سیاسی هستید.

  11. حرف حق گفت:

    خود کرده را تدبیر نیست
    یزادن پناه در روز معارفه حتی نتونست بتواند سخنرانی کند
    یزدان پناه کسی بود که نمک خورد و نمکدان شکست بعد از اینکه شبانه روز از حاج زارع خواهش تمنا کرد و پس رایزنی حاج زارعی و خیانت های ایلامی برکنار و او بلاخره سرپرست شد و د روز اول خیانت خودش رو اعلام کرد که اقایون سیاسی در کار من دخالت نکند بعد از مدتی دوباره با حاج زارع اعلام حمایت کرد ولی باز هم او را دور زد و برنامه از اقای روشنفکر تصمیم به ضربه به حاج زارع زدن و یکی از اقایون بارزسی که از نیروهای دکتر هدایت خواه بود باهم دس به یکی کردن برای حذف زارعی و در نهایت بی عدالتی کار خود را رعایت قانون نشان دادن و نیروهای بیمارستان جلیل را اخراج کردن و دکتر جاودان سیرت کسی بود که در منطقه پاتاوه ومارگون ستاد اقای هدایت خواه را افتتاح و سخنرانی کرد و ای مدت خودش را به زارع نزدیک کرده و که بتوانند برنامه هایشان را اجرایی کنند..
    حال ۱۵۰۰ نفر نیروی شرکتی بدون ازمون در علوم پزشکی هست فقط قانون برای بیمارستان شهید جلیل می باشد …
    اقای پوران فر چرا ۱۶ نفر از نیروی شهید جلیل همی الان در معاونت پشتیبانی خودتان مشغول هستن چرا از ایک خانواده ۵ نفر سرکار هستن و کاگرهای خدماتی بیمارستان جلیل که پول نان خود را ندارند باید اخراج شوند
    کسانی که این نیروهای خدماتی رو بازیچه سیاسی بازی خودتان کردید مطمئن باشید که اه و ناله هایشان گریبان همه شما رو میگردد …
    خداوند جای حق نشسته امروز نه فردا جوابگو هستین

  12. مدیر گفت:

    درود بر بویرنیوز
    درود بر نویسنده یادداشت
    همه استان می دونن که این مصیبتها و بدبختیها را ایلامی درست کرد ولی راهی برای فرار یزدانپناه از زیر بار مسئولیت نیست چون دلیل اومدنش و آوردنش به صندلی ریاست اصلاح خرابکاریهای ایلامی بود و یقینا زیر ذره بین رسانه ها و مردم هست و اگر ناتوانی نشون بده و نتونه پاسخگو باشه همون سرنوشت ایلامی را خواهد داشت. از ما گفتن

  13. محمودی گفت:

    یزدانپناه توان اداره دانشگاه را ندارد ،بهتر آن است که کنار برود

  14. ناشناس گفت:

    بی نان کردن مردم بدبخت و کارگر هنر تمام ارگانهای دولتی در استان هست .یزدانپناه دیگه شاخ شده برا خودش .بله همه موافق اجرای قانون هستیم اما کار باید از اول درست باشد نه حالا بعد یکسال ای افراد رو بردن ازشون کار کشیدن بدون ریالی پرداختی حالا خیلی راحت میگن اخراجی بفرما برو خونه .جناب به قولا دکتر تنها میمونی از اسفند ماه انشالله

  15. hossein گفت:

    درود خدا بر بندگان شایسته احسنت بر این همه استعداد نویسنده.واقعا حق کارگران زحمت کش شهید جلیل پای مال شد و کسانی که به هر طریقی در این ماجراهاتاثیر داشتندرا به خدا میسپاریم .

دیدگاه شما