پنجشنبه 2 آبان 1398 - 17:17

اعتراضات دنباله دار اخراجی های بیمارستان شهید جلیل یاسوج/+فیلم و چند نکته

سرویس اجتماعی- اعتراض نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج همچنان ادامه دارد و آنطور که این افراد گفته اند تا زمان احقاق حقوق خود به این روند اعتراضی ادامه میدهند.

به گزارش بویرنیوز، در تازه ترین جریان اعتراضات نیروهای شرکتی اخراج شده بیمارستان بزرگ یاسوج، این افراد امروز با حضور در جلوی استانداری گهگیلویه و بویراحمد مجدداً بر خواسته های خود تاکید کردند.

و اما چند نکته در این باب:

اولاً آنطور که شواهد نشان میدهد در سایر مراکز درمانی استان تخلفاتی از این دست و جذب غیر قانونی صورت گرفته است، قطعاً اگر بنا بر عدالت محوری باشد باید رفتار واحد در قبال همه افراد در تمام مناطق استان لحاظ شود، کما اینکه یکی از خواسته های مهم نیروهای اخراج شده بیمارستان بزرگ یاسوج نیز همین امر می باشد.

از طرفی مگر مسئولان متولی در خواب بودند که با وجود اطلاع رسانی چند باره رسانه ها در موقع مناسب این افراد را تعیین تکلیف نکردند؟ بسیاری از این افراد نیز بر پایه خیال جمعی و اطمینان، به این شغل دلبسته و بنای زندگیشان را بر محور این شغل آغاز و پایه ریزی کردند، و حالا خود و خانواده های شان سرگردان شدند.

شورای تامین چطور الان به فکر تعیین تکلیف افتاده است؟ واقعا باید روشن کنند در زمانیکه این افراد بر اساس کج سلیقگی و سوء مدیریت به این مجموعه درمانی تحمیل شدند چرا با وجود اطلاع رسانی ها، ورود نکردند، اگر ورود شده و مانعی بوده چرا اطلاع رسانی نشده است؟

بسیاری از این افراد امید و آینده خود را بر مبنای همین شغل تنظیم کرده اند و الان اخلاق و انسانیت از یک سو مانع از اخراج بیرحمانه آنهاست و از طرفی انتظار سایر جوانان برای رعایت عدالت در استخدام و جذب بر اساس رقابت برابر نیز در کفه دیگر ترازو است، همین امر هم اکنون یک چالش جدی سبب شده است.

 

به نظر بهترین راه برای حل این مشکل اینست برای مشاغل خدماتی و تحت نظارت پیمانکار با ایجا شرایط رقابتی و البته لحاظ سهمیه ای متناسب با زحمات شبانه روزی افراد اخراج شده اقدام به جذب کرد( اگرچه انتخاب نیروهای پیمانکاری طبق قانون نیازی به فرایند برگزاری آزمون و مصاحبه ندارد و در اختیار تمام و کمال خود پیمانکار است اما حساسیت های این مرکز عملاً این مسأله را با چالش روبرو کرده است).

برای سایر مشاغل هم باید به همین منوال، شرایط رقابتی فراهم کرد منتها در این آزمون نیز سهمیه ای که غالب بر حق سایرین نباشد برای این افراد لحاظ شود و مجدداً در فضای رقابتی اقدام شود، انتظار از نیروهای اخراج شده هم قطعاً تمکین به قانون خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312000
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    خدا میدونه ظلم کردن بهشون

  2. تود گفت:

    اگه راست میگی بویر سیاسی کاری نمی کنی اون اقای ….که متصل وصل اینها به دانشگاه بود را پیگیری کن بیا برو بررسی کن ببینم چند نفرشون در اون قسمتی کار میکنن تخصص داشتن

  3. ناشناس گفت:

    فقط شما به کار نیازدارین بقیه چی؟ شما پارتی داشتین رفتین مگه اون وقت که به نا حق رفتین حق و ناحق سرتون میشد؟اونایی که به نا حق میرن لقمه حرام میبرن سر سفره شون و لقمه حرام کل زندگی آدم رو تحت تاثیر قرار میده

  4. ناشناس گفت:

    اگه آزمون برگزار نشه ما هم تحسن میکنیم. مگه زوره

  5. عسکر گفت:

    آخ وه بخت عسکر سی ای روزل خوب

  6. عسکر گفت:

    آخ و بخت عسکر

  7. نقی گفت:

    در این خصوص نمایندگان مجلس باید جواب بدهند با ان یاداشت های طلایی شان یا تماس های طلایی

  8. ناشناس گفت:

    با سلام خدمت مسول روزنامه بویر نیوز
    لطفا در خصوص افراد بکار گرفته شده در بمارستان سر پایی شهید بهشتی و بیمارستان شهید بهشتی باشد که افراد و مسولین حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بکار گرفته شده اند که مثل این افراد بدبخت یه ساله ازکار بیکار شده اند اونها هم اخراج شوند .

  9. سیداحمد گفت:

    عدالت در برگذاری آزمون هست تا کسانی که زحمت کشیدن و حقشون هست، استخدام بشن.همه در برابر قانون مساوی اند.

  10. دوگنبدان گفت:

    اگه مسئولین راست میگن چرا نیروهای بیمارستان باشت و بی بی حکیمه گچساران که با دستور نماینده ورئیس بیمارستان بکار گرفته شدند اخراج نشدند

  11. الی گفت:

    وقتی آجر اول کج بزاری دیوار تا ثریا کج میره.جریان این بنده خداها هم همینه دقیقا

  12. ناشناس گفت:

    ما هم به کار نیاز داریم ولی پارتی نداریم. ما هم اعتراض کنیم جلو استانداری تا بزارنمون سر کار بلاخره یه جایی.

  13. همشهری گفت:

    لعنت بر بی عدالتی، خیلی دیر اخراجشون کردند، لعنت بر جو حاکم بر استان که هرکسی یه نفوزی داره همیشه برندیه، ما تو آزمون قبول شدیم و به بهانه گزینش ردمون کردند و اقوامشونو گذاشتند سر کار..
    لعنت بر خویشاوندگرایی استان ما

  14. ناشناس گفت:

    برادران و خواهران گرامی
    “بدون” درسته نه “بدونه”

  15. فرهنگی گفت:

    خواهشا دستگاههای نظارتی نحوه بکارگیری نیروهای دانشگاه فرهنگیان را هم بررسی وبا مسببان بی عدالتی برخورد کنند

  16. ناشناس گفت:

    تک تک همین افراد بررسی شود تا ببینیم چگونه استخدام شده اند
    هرکس که اعتراض کرد نشانه این نیست که حق با آنها باشد

دیدگاه شما