چاپ این برگه

یک اقدام خوب برای حفظ بلوط های ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: گشت ویژه شبانه برای ممانعت از قطع درختان در مناطق حفاظت شده این استان تشکیل و راه اندازی شده است.

به گزارش بویرنیوز، سید اسدالله هاشمی، اظهار داشت: گشت ویژه شبانه برای ممانعت از قطع درختان در مناطق حفاظت شده این استان تشکیل و راه اندازی شده و تاکنون چپندین مورد شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کم کاری برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: مدیریت جدیدی برای ارتقای سطح مناطق حفاظت شده دنا تشکیل شده است.

هاشمی با بیان اینکه برای اولین بار عصر امروز میز خدمت اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای واقع در دل مناطق حفاظت شده دایر شده است، ابراز کرد: این اقدام راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تکریم مردم انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای تغییر دیدگاه حفاظتی دولت به سمت حفاظت با مشارکت مردم و بهره برداری پایدار از منابع زیستی گام بر می‌داریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه حفاظت بدون  مردم معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: ذخیره گاه دنا بک سر مایه ارزشمند بین المللی بوده که انتظار می‌رود توسط جوامع محلی هوشمندانه حفاظت شود و ما نیز سعی می‌کنیم نقش ما به عنوان واسط و رابط بین مردم و دلت و تسهیل گرد مسائل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منابع جدید مالی حاصل از درآمدهای مناطق حفاظت شده از جمله صدور پروانه شکار، اقامتگاه بوم گردی و گردشگری و هزینه کرد این گونه درآمدها در روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده دنیا در راستای امر حفاظت و مشارکت مردم هستیم و معتقدیم درآمدهای حاصله باید در همان منطقه برای فرهنگ سزی، تجهیز مدارس و کارهای عام المنفعه هزینه شود.تسنیم