چهارشنبه 1 آبان 1398 - 18:43

یک اقدام خوب برای حفظ بلوط های ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: گشت ویژه شبانه برای ممانعت از قطع درختان در مناطق حفاظت شده این استان تشکیل و راه اندازی شده است.

به گزارش بویرنیوز، سید اسدالله هاشمی، اظهار داشت: گشت ویژه شبانه برای ممانعت از قطع درختان در مناطق حفاظت شده این استان تشکیل و راه اندازی شده و تاکنون چپندین مورد شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کم کاری برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: مدیریت جدیدی برای ارتقای سطح مناطق حفاظت شده دنا تشکیل شده است.

هاشمی با بیان اینکه برای اولین بار عصر امروز میز خدمت اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای واقع در دل مناطق حفاظت شده دایر شده است، ابراز کرد: این اقدام راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تکریم مردم انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای تغییر دیدگاه حفاظتی دولت به سمت حفاظت با مشارکت مردم و بهره برداری پایدار از منابع زیستی گام بر می‌داریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه حفاظت بدون  مردم معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: ذخیره گاه دنا بک سر مایه ارزشمند بین المللی بوده که انتظار می‌رود توسط جوامع محلی هوشمندانه حفاظت شود و ما نیز سعی می‌کنیم نقش ما به عنوان واسط و رابط بین مردم و دلت و تسهیل گرد مسائل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منابع جدید مالی حاصل از درآمدهای مناطق حفاظت شده از جمله صدور پروانه شکار، اقامتگاه بوم گردی و گردشگری و هزینه کرد این گونه درآمدها در روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده دنیا در راستای امر حفاظت و مشارکت مردم هستیم و معتقدیم درآمدهای حاصله باید در همان منطقه برای فرهنگ سزی، تجهیز مدارس و کارهای عام المنفعه هزینه شود.تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    سلام . متا سفا نه شعار میدهند چرا جنگل سر وک نابود و بدونه مجوز به ویلا مبدل می شود

  2. دنا زاده دنا پرورده گفت:

    اینهمه ذغال بلوط در فروشگاهها و کبابی و قهوه خانه ها از کجا میآیند، درجه بندی هم شدن،این برای کباب خوبه،اون برای قلیان خوبه،اون یکی آخری رو نگاش کن خیلی مشتری داره فقط یه مقدار کمی ازش مونده،مخصوص بافوره !!!
    اینچنین و بهمین راحتی!!!
    برخی افراد سودجو نیز برای تصرف عرصه های منابع طبیعی اقدام به آتش زدن جنگل مینایند ،بعدن تقاضای واگذاری عرصه ها میدهند،و باز هم یکی از اقلام سوغاتی و رشوه ای برای برخی کارمنان و مسیولین همین ذغال هست

دیدگاه شما