سه شنبه 30 مهر 1398 - 22:50

جنجال در بیمارستان شهید جلیل یاسوج/اخراجی ها درب بیمارستان را بستند/+عکس

در پی انتشار خبر تعیین تکلیف نیروهای شرکتی ۳ مرکز درمانی استان تعداد کثیری از نیروهای بلاتکلیف بیمارستان شهید جلیل یاسوج در اعتراض به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان جلوی این مرکز درمانی تجمع کردند.

به گزارش بویرنیوز؛ نیروهای معترض با مسدود کردن درب ورودی بیمارستان مانع از عبور و مرور افراد به بیمارستان شدند و حتی کار بجایی رسید که پای فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد ، موسوی معاون دادستان و تعدادی از نیرهای امنیتی جهت ایجاد آرامش به دانشگاه باز شد.

سعید جاودان سیرت سرپرست بیمارستان بهمراه بهروزی مدیر داخلی این مرکز درمانی در جمع معترضین حضور پیدا کردند که جاودان سیرت ضمن دعوت معترضین به آرامش از قول یزدان پناه به معترضین وعده داد که حق و حقوق آنان پرداخت خواهد شد اما مهمترین خواسته معترضین ادامه اشتغال بود .

بیشتر بخوانید:

تکلیف نیروهای شرکتی بیمارستان بزرگ یاسوج و بیمارستان بی بی حکیمه گچساران مشخص شد

تجمع کنندگان اعتقاد دارند که در حق آنها اجحاف شده است و عمده دلیل اخراج آنها مسائل سیاسی بوده است یکی از معترضین گفت : تمامی بار اخراج نیروها بر دوش سازمان بازرسی افتاده است اما اگر واقعا سازمان بازرسی دنبال احقاق حق است چرا به جذب نیرو در دیگر دستگاهها واکنش نشان نمی دهد چرا فقط بیمارستان شهید جلیل سیبل شده است .

وی در ادامه گفت : بیش از یکسال است که در این بیمارستان مشغول بکار هستم تمامی فرصت های شغلی که برایم وجود داشت از دستم رفت اگر واقعا نمی خواستند همان زمان اعلام می کردند .

بانوی مسنی که در جمع معترضین بود گفت : دختر من ۱۵ ماه در این بیمارستان زحمت کشیده است الان اعلام می کنم حقوق این ۱۵ ماه را نمی خواهد اما بگذارید بکار خود ادامه دهد .

جوانی که ادعا می کرد نماینده معترضین است خطاب به موسوی معاون دادستان گفت : اگر دانشگاه تصمیم به اخراج نیروها داشته است چرا نیروهای شرکتی که در ستاد دانشگاه مشغول بکار هستند بکار خود ادامه می دهند اما ما باید اخراج شویم اگر مسئولین دانشگاه دنبال عدالت هستند می بایست با همه نیروها به یک شکل برخورد شود .

یک خانم خطاب به معترضین گفت : یکی از آشناههای من در بیمارستان بی بی حکیمه وضعیت مشابه ما دارد الان تماس گرفتم گفت مسئولین بیمارستان گفتند اشتغال شما مشکلی ندارد از قرار معلوم همه این بازی ها برای نیروهای بیمارستان جلیل بوده است .

فرزند یکی از نیروهای بلاتکلیف گفت : ما یک خانواده ۹ نفره هستیم و پدر من در دهدشت کارگری می کرد با وعده مدیران دانشگاه به یاسوج آمدیم و خانه خودمان را ۲۰ میلیون تومان رهن دادیم الان از آن مبلغ فقط ۵ میلیون باقی مانده است در حالیکه عمده غذای خانواده ما طی این یکسال در یاسوج نان و ماست و پیاز بوده است ما از آنجا رانده و از اینجا مانده شده ایم .

وی اضافه کرد: اگر پدر من غیر قانونی آمده بود سرکار همان زمان اعلام می کردند تا از دهدشت آواره یاسوج نشویم اگر با کسی تسویه حساب دارند چرا ما باید قر بانی شویم اگر بحث عدالت است بیایید تا من بشارم چند برابر این نیروها در همین دانشگاه علوم پزشکی غیر قانونی جذب شده اند .

یکی از معترضین گفت ؛ از یک سال و ۳ ماه قبل بنا به ضرورت بیمارستان مشغول بکار شدم و بنا به قول و قرارهای داده شده و تکیه بر این شغل ازدواج کردم .

وی گفت : تا کنون یک ریال دریافتی نداشته ام عید امسال بنا به عدم توانایی مالی نتوانستم کرایه خانه دهم مجبور شدم به خانه پدری نقل و مکان کنم و الان هم زنم به خانه پدرش رفته است و تقاضای طلاق کرد .

در همین حال با دکتر یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفتیم تا از آخرین وضعیت نیروها با خبر شویم که یزدان پناه گفت : حکم اخراج نیروها از مردادماه امسال صادر شده بود که طی این مدت تلاش کردیم با رایزنی مانع از اخراج آنان شویم .

یزدان پناه اضافه کرد : آخرین مهلت برای اخراج نیروها پایان مهرماه بود که تلاش ما به نتیجه نرسید اما حق و حقوق این نیروها با تایید بیمارستان بزودی بحساب بیمارستان واریز خواهد شد تا پرداخت شود و در آزمون تلاش خواهیم کرد به آنان کمک شوند چرا که ما بیشتر از همه ناراحت هستیم .

وی در ادامه به نیروهای دو بیمارستان دیگر اشاره کرد . گفت : بیمارستان باشت هنوز جذب نکرده است و بیمارستان بی بی حکیمه ۴ نیرو جذب کرده است .

بر اساس این گزارش معترضین ضمن تجمع جلوی درب ورودی بیمارستان اعلام کردند تا زمینه احقاق حق آنان فراهم نشود به اعتراض خود ادامه خواهند داد ./فصلی نو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما هم با مدارک بالای دانشگاهی حاضریم یک سال بریم سر کار حقوق هم نگیریم و بعد از یک سال استخدام بشیم قابل توجه اون مادری که گفته حاضرم حقوق ۱۵ ماهه دخترم رو نگیرم ولی استخدام بشن و بقیه افرادی که به نا حق شاغل شدند و از این کاری که حقشان نبوده .

  2. ناشناس گفت:

    این بنده خداها هم قطعا هزار و یک مشکل شخصی و خانوادگی دارن. تو این مملکت درس خوندن و حق دارند از یک شغل آبرومند برخوردار باشند.
    امیدوارم مشکل این عزیزان هم حل بشه.

  3. ناشناس گفت:

    بویر نیوز شلوغش نکن معلومه از کجا خط میگیری.
    اگه قرار بر تجمع باشه افرادی که شاکی پارتی بازیها هستن می تونن جمع بشن اونوقت این افراد بینشون محو میشن

  4. حسن گفت:

    برادر و خواهر عزیز اینکه به دلیل اشتغال یک نفر آنهم بصورت قراردادی یا شرکتی ، یک خانواده نه نفری از دهدشت به یاسوج نقل مکان کنند دلیل موجهی برای بکارگیری نیست . همون دهدشت مگه کار قحطی بود که نه نفر بخاطر اشتغال یک نفر آواره یاسوج بشن ؟! مشکل شما اینه که پول درآوردن رو فقط تو کار دولتی دیدید و بس . توقع نابجا . فکر میکنید اینجا پول ریخته و شما باید جارو کنید . بویر نیوز درج کن لطفا . . .

  5. ناشناس گفت:

    خدایی اینها به چه حقی اعتراض میکنند و درب بیمارستان را میبنند؟ شما با کدام آزمون شاغل شدین؟ با مدرک دیپلم رفتین پشت میز نشستین
    مگه فقط شماها ازدواج کردین و زن و بچه دارین؟ اون بنده خداها لیست ۳۵ نفره که آزمون دادن و نفرات اول شدن و دکتر یزدانپناه مانع جذبشون شد باید اعتراض کنن نه شماها

  6. یاسوج گفت:

    کسی آزمون نداده باید اخراج بشه تا اونی که حقشه بره

  7. جانم فدای ایران گفت:

    به نظر من در بحث عدالت باید احساسات و عوطف را کنار گذاشت و با منطق برخورد کنیم، اگه بخواهیم ریشه یابی کنیم مقصر صد درصد این جریان ضعف دانشگاه علوم پزشکی و شخص آقای دکتر ایلامی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و بعد نهادهای نظارتی میباشند که اجازه میدان داری به سرپرست سابق بیمارستان و آقای زارع دادند تا هرکی رو میخواهند بدون ضابطه وارد بیمارستان کنند که این هم ضربه بزرگی به دانشگاه علوم پزشکی و هم به این افراد اخراج شده میباشد.
    با تشکر از بویر نیوز

  8. سعید گفت:

    خدا لعنت کنه بانیان این مسئله را که برای رسیدن اهداف خودشون بیمارستان را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفتن بی عدالتی کردند واینا را هم امیدوار

  9. ناشناس گفت:

    انصاف نيست اين ها اخراج شوند اين بيمارستان باز هم جاي جذب نيرو را دارد نبايد اين بدبخت ها را اخراج كنن .به يه اميدي امدن …

  10. علی گفت:

    باسلام اگه نیروهای انتظامی وامنیتی با چنین اعتراضاتی بر خورد جدی نکند این موضوع باب میشود ودر خدمت رسانی مکانهایی مثل بیمارستانها اختلال بوجود می آید. ضمنا تعداد زیادی از این افراد بدون هیچ ضابطه ای و فقط سفارشی در بیمارستان حضور پیدا کرده اند وبی خاصیت هستند بود ونبود شان تاثیری ندارد

  11. ناشناس گفت:

    دست سازمان بازرسی درد نکنه. خدارا شکر

  12. ناشناس گفت:

    خانمها را اخراج بکنید
    آقایون دارن نون یک خانواده را میدن
    وضعیت کشور بحرانیه
    لطفا در استخدامها اولویت با آقایون باشه

  13. رضا گفت:

    همه این دوستان با پارتی مشغول شدن ، الانم یچیزی طلبکار شدن ، منه دکترای مدیریت مالی، بومی شهریاسوج، بخاطر نداشتن پارتی نتونستم در هیچ ارگانی مشغول بشم و به ناچار آواره این شهر و اون شهر شدم

  14. بویراحمد سرافراز گفت:

    سازمان بازرسی تشکر تشکر

    شورای تامین تشکر تشکر

    دکتر کلانتری استاندار تشکر تشکر

    مهندس احد جمالی تشکر تشکر

    نیروی انتظامی تشکر تشکر

    دادگستری استان تشکر تشکر

    واقعا کاری کردید کارستان و محبوبیت تان را در سرزمین کهگیلویه و بویراحمد صدچندان کردید.

    امیدمان نااامید شده بود و بارک الله به این اقدام تان.

    البته پیشنهاد می دهیم چند مُدیر دیگر در سایر ادارات و شرکت های خدمات رسان که فله ای نیرو گرفته اند را عزل کنید تا دیگر بار مُدیری اینگونه عامل تنش در استان نشود.

    منتظر عزل این مدیران هستیم

    باز هم تشکر تشکر

  15. ناشناس گفت:

    سازمان بازرسی لطفاً بیمارستان امام سجاد را برسی کنید

  16. احمد گفت:

    عادلانه ترین کاری که باید میشد همین اخراج بود چرا که بیشتر خانواده هایی که فرزند بیکار ولی بی پارتی داشتند افسرده گی گرفته بودند

  17. ناشناس گفت:

    سازمان بازرسی دمش گرم
    اگه قراره نیرویی جذب بشه باید اطلاع رسانی بشه و عدالت رعایت بشه این افراد همگی سفارشی اومده بودن سر کار. اون بنده خداهایی که هیچکسی رو ندارن باید چیکار کنن؟

  18. خ.ح گفت:

    سلام اگر هدف خدایی باشد و همه کسانی که با رابطه سر کار رفته انددر همه اداره جات و شرکتها کار پسندیده ایست ولی اگر موردی باشد و فقط مربوط به یک مکان باشد باز هم تکرار میشود دست سازمان بازرسی و دست اقای ریسی و همکارانشان درد نکند دستور بدهید همه گیر شود

  19. بهزاد گفت:

    کارمندی که جلوی درب بیمارستان مینشیند و اجازه ورود به آمپولانس حمل بیمار رو نمیداد و هیچگونه ارزشی به جان بیمار نمدهد باید همون قبلاها اخراج میشدند….
    اینا لیاقت کار در بیمارستان رو ندارن….

  20. ناشناس گفت:

    لطفاسراغ مراکز بهداشتی ودرمانی هم بیایید

  21. نامور گفت:

    دعای خیر مردم بدرقه راه سازمان بازرسی و استاندار محترم
    طوری نوشتید جنجال انگار داعش اومده
    یه عده با پارتی حق جوانان تحصیلکرده این استان رو خوردن حالا یه کسی اومده یه کار حق کرده
    درود بر سازمان بازرسی
    درود بر هر عزیزی که جلوی تضییع حق مردم را گرفت و خواهد گرفت.

  22. همشهری گفت:

    بابا اینا رو با چه واسطه ای گذاشتید سر کار؟؟
    سواد دارند؟
    ما با مدرک ارشد بیکار خونه نشستیم

  23. همشهری دیگه گفت:

    خیلیاشون ارشد و دکترا هستن

دیدگاه شما