دوشنبه 29 مهر 1398 - 21:36

استفتاء عدل هاشمی برای قسم معروفش! + چند نکته

این روزها نامه ای از استفتاء عدل هاشمی از مقام معظم رهبری در خصوص قیم دروغین معروفش در امامزاده میرسالار، در فضای مجازی دست به دست میشود.

به گزارش بویرنیوز، عدل هاشمی پور در این نامه نوشته به دلیل رهایی از حرف و حدیث های دیگران به صورت غیر جدی قسم خورد، آیا مرتکب گناه شده ام و کفاره واجب است؟

پاسخ این استفتاء هم این بوده، در فرض سوال که قسم‌ جدی نبوده الزام آور نیست و تخلف از آن گناه ندارد.

توجیه جالب تر اینکه مشاور عدل هاشمی گفته: فشار شائبه ی حضور در انتخابات، تمام امورات زندگی اش را تحت شعاع قرار داده بود و این شد که در صحن امامزاده میرسالار (ع) سوگند یاد نمود، حتی فشارها در لحنش مشخص است و سرانجام پس از سیل درخواست های مردمی او نامزد انتخابات شد.

چند نکته در این خصوص قابل توجه است:

اولاً کدام فشار و اجباری بود که عدل هاشمی دو بار و نه یک بار قسم جلاله خود را تکرار کرد، یک بار در امامزاده میر سالار به گفته خودش و بار دیگر در جلسه ای که ظاهراً در دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شده به صراحت و بدون هیچ فشاری موضع خود را تکرار کرد.

او در نامه خود به دفتر رهبری هم به نوعی دروغ گفته و رهبر انقلاب را هزینه توجیه نامربوط خود کرده است، او گفته با قصد غیر جدی در میان مردم برای رهایی از فشارها قسم خورده است در حالیکه باید می‌گفت «دو بار قسم خوردم یک بار در امامزاده میر سالار و بار دیگر در دانشگاه پیام نور بر آن تاکید کردم»، حالا مورد اول را ناشی از فشار بدانیم در دانشگاه که کسی وی را مجبور به تکرار مجدد ادعای عدم حضورش در انتخابات نکرده بود، و اصولاً خود وی بحث را به سمت این دست مسائل برد.

حضور در انتخابات نه گناه است و نه تخلف، قطعاً هر کسی توانمندی شرکت دید، حضور پیدا میکند، کسی هم نمی‌تواند مانع این آزادی فرد بشود، عدل هاشمی هم آزاد به حضور در این رقابت بوده و شرکت هم کرد، آن همه بازی و ادعای فشار برای عدم حضور و قسم خوردن بی مورد برای چه؟ این قطعاً نشان از عدم سیاست ورزی و آینده نگری او داشته است.

صدای جلسه عدل هاشمی در دانشگاه پیام‌نور دهدشت، از لینک زیر:

VID-20191020-WA0013

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    روحانی اینقدر از این دروغ ها گفته که نگو

  2. ناشناس گفت:

    ایشان یکبار هم در دانشگاه علوم پزشکی در یاسوج همان سوگند را خورد.

  3. شاقاسمی گفت:

    تاسف باره
    من که وحشت کردم
    نماینده قسم و درو خر

  4. پایدار گفت:

    یعنی اینهمه نمایندگان .استانداران.و حتی ریس جمهور دروغ گفتند دیده نمیشه.عدل هم همنشین سیاسون شد طبیعتا باید دروغگو میشد

  5. سمغون گفت:

    دیگه تمام شد آقای پیمانکار،،،،،،،،،،

  6. دانشجو گفت:

    این کار او از قسم دروغ خوردنش بدتر است و این دفاع بد کردن هم قضیه را بدتر کرد .

  7. بهزادیان گفت:

    سلام
    جناب هاشمی بدترین دفاعی که میشه کرد نوشتن و انتشار این نامه اس
    توجیه مشاورش هم که چه بگم .دقیقا مردمو چه فرض میکنید که اینجوری صحبت میکنید.

  8. ب ه ز اد ی ا ن گفت:

    جناب عدل هاشمی با دروغی که گفتن سپس با توضیح ناقصی که برای رهبری دادند و با توجه به فتوای ایشان.. اینجور به مردم نشاندند که میتوان هرچه قدر که میخواهی دروغ بگی و سپس با یک فتوا یا نظر علمای دین همه چیز را مباح کرد.
    این رفتار عین ریاکاریست.
    مردمو نسبت به دین بدبین که چه عرض کنم از دین بیزار میکنن چونکه با چشم خودشون همه چیز را میبنند سپس دستورات دینی که باید مقابل این اعمال ناپسند بایسته داره ازشون حمایت میکنه…
    و این موضوع را بسط میدیم به همه امورات مملکتی..

  9. ناشناس گفت:

    تو روزی صد بار قسم دروغ میگی / اصلا یک شیخ استخدام کن برای راست آزمایی قسم خوردنت کدوم جدی هست کدوم نیست / فکر بدی نیست مش عدل

  10. علی گفت:

    آقای هاشمی
    شاخص فلاکت دو نیم برابرشده خط فقرهشت میلیون تومان شما مسئولین دنبال چه هستید اگراندکی تقوا داشتید این مناصب دولتی رابرای همیشه رهامی کردید

  11. ناشناس گفت:

    همه مسئولین ما دروغگوند اینهم یکی رو بقیه ش مگه نماینده های قبلیمون دروغگو نبودن؟؟؟؟؟

  12. علی از دهدشت گفت:

    عدل باید در پیش گاه خداونده جواب اینم همه بی عدالتی و دروغ و تبعض را بده .
    عدل بحدی دروغ گفته که من از رای دادن به ایشان پشیمان هستم

  13. ناشناس گفت:

    دیگه اگر کسی به مال مردم تعرض کند و فردا روزی اگر ثابت شود بگوید چون جهت فرار یا فقر این کار را کردم وقصدی نداشتم دادگاه هم ان فرد را تبرئه کند و بگدید قصد نداشته است جلو امامزاده انقدر جمعیت بوده مگر چه اجباری داشتید شما پاسدار بودید مردم هم احترام سپاه را فوق العاده دارند و افتخارشان به سپاه پاسداران هست و می باشد همان جایگاه پاسدار بهتر از هزار تا از این جایگاههاست هیچ اجباری نبود که قسم جلاله بخوری و امزوز این مطالب را پخش کنید

دیدگاه شما