دوشنبه 29 مهر 1398 - 8:15

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های ایرانی

گران‌ترین تلویزیون‌های حال حاضر بازار ایران توسط برند‌های کره‌ای و ژاپنی ساخته شده‌اند. اگر ترش نمی‌کنید باید بگوییم قیمت‌شان ممکن است حتی به ۵۰ میلیون تومان برسد. پرداخت این عدد اصلا منطقی نیست، چون هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی خاص دارند. مثلا سایز تلویزیون ۵۳ میلیون تومانی پاناسونیک حدود ۷۵‌ اینچ است. دقیقا اندازه سالن سینما! آدم عادی مثل من و شما چنین تلویزیونی را می‌خواهد چکار؟ سامسونگ هم یک تلویزیون ۴۵ میلیون تومانی با اندازه ۸۲ اینچ دارد. رسما خود زمین فوتبال است. تلویزیون‌های گرانقیمت ویژگی‌های دیگری هم دارند. مثلا یک تلویزیون ضد‌آب در بازار هست که قطعا برای استخر‌ها ساخته شده

بویرنیوز– رضا رحمانی وزیر صنعت هفته گذشته وعده ورود تلویزیون‌های ایرانی و جایگزینی آن‌ها با نمونه‌های خارجی را داد. دقیقا از همان روز عده‌ای انگشت به‌دهن از خودشان می‌پرسند مگر چنین چیزی ممکن است؟ بله که ممکن است. حتی باید بدانید آقای وزیر کمی فروتنی به‌خرج داده، چون تلویزیون‌های ایرانی مدت‌هاست در بازار حضور دارند و سهم قابل توجهی برای خود دست‌وپا کرد‌ه‌اند. تعداد این برند‌ها و تنوع محصولات تولیدیشان به‌قدری بالاست که اگر بدون آمادگی وارد بازار شوید، گیج‌شدنتان قطعی است. بگذارید خیالتان را راحت کنیم. چون نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد از بین ۳۰ تلویزیون پرفروش بازار، دست‌کم نصف‌شان ایرانی هستند و توسط برند‌هایی مثل شهاب، ایکس‌ویژن و جی‌پلاس ساخته شده‌اند. با‌این حال هنوز بعضی‌ها فکر می‌کنند خرید تلویزین ایرانی ریسک بزرگی است و پول دور ریختن است!

آخرین وضعیت بازار تلویزیون

گران‌ترین تلویزیون‌های حال حاضر بازار ایران توسط برند‌های کره‌ای و ژاپنی ساخته شده‌اند. اگر ترش نمی‌کنید باید بگوییم قیمت‌شان ممکن است حتی به ۵۰ میلیون تومان برسد. پرداخت این عدد اصلا منطقی نیست، چون هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی خاص دارند. مثلا سایز تلویزیون ۵۳ میلیون تومانی پاناسونیک حدود ۷۵‌ اینچ است. دقیقا اندازه سالن سینما! آدم عادی مثل من و شما چنین تلویزیونی را می‌خواهد چکار؟ سامسونگ هم یک تلویزیون ۴۵ میلیون تومانی با اندازه ۸۲ اینچ دارد. رسما خود زمین فوتبال است. تلویزیون‌های گرانقیمت ویژگی‌های دیگری هم دارند. مثلا یک تلویزیون ضد‌آب در بازار هست که قطعا برای استخر‌ها ساخته شده. همچنین در بازار تلویزیون‌های 4k با سایز ۶۵ تا ۷۵ اینچ و قیمت‌های ۳۰، ۴۰ میلیون تومانی وجود دارد.

البته که بد نیست تلویزیون جدید شما قابلیت نمایش تصاویر به صورت 4k را داشته باشد، صفحه‌نمایش خمیده ویژگی واجبی نیست، اما اگر چشم‌تان را گرفته، آن را هم می‌توان به‌عنوان یک متر و معیار درنظر گرفت. همچنین سایز تلویزیون ایده‌آل جدیدتان باید بدون در نظر گرفتن اندازه خانه‌تان، ۵۵ اینچ باشد. با این معیار اگر به بازار بروید باید بین ۱۰ تا ۲۰‌ میلیون پول خرج کنید.

بهترین تلویزیون‌های خارجی بدون توجه به سقف بودجه

سامسونگ یک تلویزیون خمیده ۲۰ میلیون تومانی در بازار ایران دارد که تقریبا تمام ویژگی‌های تلویزیون ایده‌آل امروزی را در خود جا داده است. این تلویزیون صفحه‌خمیده ۵۵ اینچی، ولی محصول سال ۲۰۱۷ است. احتمالا مدت زیادی در انبار‌ها باقی مانده و بعید نیست طی این مدت لگد‌های زیادی نخورده باشد. می‌گویند صفحه‌نمایش منحنی آن زاویه دید بهتری نسبت به نمونه‌های معمولی بازار در اختیار کاربر می‌گذارد. انشاالله که دروغ نمی‌گویند یا لااقل این کلک نهایتا یک شگرد تبلیغاتی باشد. به‌هرحال ۲۰ میلیون تومان عدد زیادی است. خود سامسونگ با همین مشخصات فنی و در همین سایز ۵۵ اینچی حداقل چهار تا گزینه دیگر به خریداران پیشنهاد می‌دهد که کمترین‌شان ۱۰ میلیون خرج روی دست‌تان می‌گذارد.

حالا بیاید آن قید صفحه‌منحنی بودن را کنار بگذاریم و ببینیم چی می‌توانیم بخریم. در همین سایز ۵۵ اینچی، سونی یک محصول دارد به‌قیمت ۱۸ میلیون تومان. ال‌جی هم K85000 را با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پیشنهاد می‌دهد. همه نمی‌توانند از عهده تسویه فاکتور این تلویزیون‌ها بربیایند و اگر انصاف داشته باشید، این کار اصلا عاقلانه نیست. پس بیایید خیلی شیک و مجلسی دنبال مدل‌های اقتصادی باشیم. در بین محصولات خارجی هایسنس و TCL هستند که می‌توانند پنج، شش میلیون تومان بگیرند و تلویزیون ۵۵ اینچی با قابلیت پخش تصاویر 4k تحویل مشتری بدهند.

مقایسه تلویزیون‌های ایرانی و خارجی از نظر امکانات

بگذارید از حرف‌مان کوتاه نیاییم. سایز تلویزیون امروزی حداقل باید ۵۵ اینچ باشد و خود صفحه بتواند تصاویر را به شکل 4k پخش کند. حالا اگر روی ایرانی بودنش انگشت بگذاریم کسی هست آن را بفروشد؟ شاید باور نکنید، اما خریداران می‌توانند چنین تلویزیونی را با برند شهاب، آنستار (از برند‌های زیرمجموعه شهاب)، ایکس‌ویژن، اسنوا و با قیمتی بین شش میلیون تا ۷.۵ میلیون تومان خریداری کنند. همه‌شان ایرانی هستند. در این حالت نباید خیلی روی قیافه تلویزیون حساس باشید، اما اگر بتوان سرکیسه را شل کرد و سقف بودجه را بالای ۱۰ میلیون تومان افزایش داد، گزینه‌هایی بهتری پیش‌رو خواهیم داشت که دیگر ایرانی نیستند.

مقایسه تلویزیون‌های ایرانی و خارجی از نظر سایز

ویدئو‌های 4k هنوز فراگیر نشده‌اند و از طرف دیگر فرستنده تلویزیون ایران هنوز تصاویر را به‌شکل HD روانه خانه‌های مردم می‌کنند. در این حالت چرا آدم الکی الکی تلویزیون گران بخرد؟ بیایید دست از اصرار روی قابلیت پخش 4k برداریم و ببینیم تولیدکنندگان ایرانی و خارجی در سایز ایده‌آل ۵۵ اینچی چه گزینه‌هایی پیش رویمان می‌گذارند.

گران‌ترین مدل محصول فیلیپس است با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان. ظاهر خوبی هم ندارد. پس بی‌خیالش می‌شویم. گزینه بعدی مال سامسونگ است با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان. ظاهرش انصافا بد نیست، اما با توجه به قیمتش می‌توانیم این را هم زشت خطاب کنیم. گزینه بعدی یک‌مرتبه چهار میلیون تومان ارزان می‌شود و محصول TCL است. این برند برای خودش سروسودایی دارد، اما چون اسمش برای خیلی‌ها آشنا نیست، معمولا در بازار توسری می‌خورد. در میان گزینه‌های ایرانی SLD-55SA120 محصول اسنوا اولین مورد است که باید وضعیتش را با دقت بررسی کرد. قیمت این محصول حدود شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اگر با بودجه‌تان همخوانی ندارد مشکلی نیست، چون ما به‌جای شما بازار را خوب گشتیم و متوجه شدیم هنوز دو گزینه ارزان‌تر وجود دارد. اولی توسط دوو ساخته شده و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. دومی کار برند ایرانی ایکس‌ویژن است و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

مقایسه تلویزیون‌های ایرانی و خارجی از نظر اقتصادی

با اینکه از نظر استاندارد‌های جدید تلویزیون ۵۵ ایچی برای همه خانه‌ها توصیه شده است، اما شاید بعضی‌ها دوست نداشته باشند در پذیرایی‌شان یک هیولای ۵۵ اینچی داشته باشند. اصلا شاید یکی تلویزیون لعنتی را برای اتاق خواب‌ها لازم داشت. پس بی‌خیال اصرار روی سایز صفحه می‌شویم و کوتاه می‌آییم. در بین برند‌های خارجی ال‌جی محصولی ۴۹ اینچی دارد با قیمت ۱۰ میلیون؛ شاید ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر. حالا خیلی مهم نیست، چون باید دنبال گزینه‌هایی ارزان‌تر بگردیم. برند کره‌ای مجیک دو گزینه ۴۹ اینچی با قیمت پنج تا ۵.۵ میلیون پیشنهاد می‌دهند. TCL هم برندی خارجی است که برای خریدن تلویزیون ۴۹ اینچی از آن باید حدود پنج میلیون تومان خرج کرد. تکلیف برند‌های ایرانی چطور است؟ RTC اولین گزینه خود را با قیمت پنج میلیون تومان پیشنهاد می‌دهد. بزرگترین تلویزیون این برند ایرانی ۶۵ اینچ و ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین گزینه‌شان هم با سایز ۳۲ اینچی، دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

انتخاب بعدی می‌تواند تلویزیون ایرانی آنستار (اسمش عجیب و غریب است، ولی برندی ایرانی به‌حساب می‌آید) باشد. در توضیح اصل و نصب این برند گفته‌اند در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و در زمینه لوازم صوتی و تصویری از جمله تلویزیون فعالیت دارد. آنستار در حقیقت زیرمجموعه شرکت ایرانی شهاب است. قیمت تلویزیون ۴۹ اینچی آنستار چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. آن‌ها یک تلویزیون ۵۵ اینچی هم با قیمت شش میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دارند، اما دو گزینه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارند که به‌ترتیب سایز صفحه آن‌ها ۴۳ و ۳۲ اینچ است.

خود شهاب دوتا تلویزیونی ۴۹ اینچی با قیمت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد. همچنین می‌توانید امکان خرید دو تا تلویزیون ۴۳ اینچی با قیمت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را بررسی کنید. اگر چه در نهایت گزینه‌هایی ارزان‌تر مثل دو تا تلویزیون ۳۲ اینچی با قیمت دو تا سه میلیون تومانی هم پیش رو خواهید داشت. شهاب همچنین یک تلویزیون ۲۴ اینچی دارد که قیمتش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

معروف‌ترین ایرانی بازار، اما ایکس‌ویژن است که به‌تن‌هایی ۹ تا از تلویزیون‌های موجود در فهرست پرفروش‌های بازار را تولید کرده است. آن‌ها گران‌ترین تلویزیون ۴۳ اینچی خود را چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند، اما گزینه‌هایی ارزان‌تر هم پیشنهاد می‌دهند. مثلا می‌توانید با پرداخت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان XT725 بخرید. سایز ارزان‌ترین تلویزیون ایکس‌ویژن ۳۲ اینچ است و قیمتش به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. برای اینکه اهمیت ایکس‌ویژن را در بازار تلویزیون‌ها درک کنید باید اندازه و قیمت این محصول کوچک را با XTU815 به قیمت حدود ۱۹ میلیون تومان و اندازه ۶۵ اینچی مقایسه کرد. حواستان هست که هردوتا محصول توسط یک برند ایرانی ساخته شده؟

ارزان‌ترین تلویزیون‌های ایرانی و خارجی در بازار

احتمالا سرتان تا الان سوت کشیده، ولی باور کنید عدد‌ها به تومان است. حالا بیایید سفر طول و درازمان را با نگاهی به بازار تلویزیون‌های ارزان خاتمه دهیم. جایی که عدد‌های هنوز حدود یک میلیون تومان تا نهایتا دو میلیون تومان است و سایز صفحه‌ها بین ۲۰ تا ۳۲ اینچ.

ارزان‌ترین تلویزیون‌های حال حاضر بازار توسط برند مارشال تولید می‌شوند. مارشال برندی قدیمی است که از سال‌ها پیش آن را می‌شناسیم. شاید برای خیلی‌ها خوشنام نباشند، اما به‌هرحال آن‌ها دو تا تلویزیون با قیمت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند. تلویزیون ۲۴ اینچی شهاب با قیمت حدود یک میلیون و ۵۰۰ تومان در رتبه بعدی است. تلویزیون ارزان‌قیمت بعدی محصول برند بلست است. برندی که توسط نمایندگی‌های ایران‌رهجو نماینده قدیمی سونی در کشور پشتیبانی می‌شود. لابد ارزش را داشته دیگر! مستر تک برند ایرانی دیگری است که از سال ۹۵ در بازار فعال است. آن‌ها یک تلویزیون ۲۴ اینچی دارند با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان. همچنین می‌توانند به خریدارانشان گزینه‌ای با سایز ۴۹ اینچ و قیمت پنج میلیون تومان پیشنهاد دهند. مستر تک ایرانی علاوه بر تلویزیون مانیتور، کیس، هدفون، ماوس و کیبورد و منبع تغذیه کامپیوتر هم تولید می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311838
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما