یکشنبه 28 مهر 1398 - 15:24

کلانتری: محور یاسوج-سی‌سخت باید احداث شود/عملکرد بد رسانه‌ها در موضوع قطع درختان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت جامعه نسبت به قطع درختان بلوط محور یاسوج-سی‌سخت گفت: پروژه یاسوج-سی‌سخت حیاتی است و باید اجرا شود.


به گزارش بویرنیوز، در نشست پیش از ظهر امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی پروژه احداث محور یاسوج-سی‌سخت از کیلومتر 5 تا 16.5 به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قطع درختان در مسیر جاده یاسوج- سی‌سخت گفت: جامعه حق دارد در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست حساس باشد اما پروژه یاسوج-سی‌سخت حیاتی است و باید اجرا شود.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جزء وظایف همه است، گفت: قانون در خصوص چنین پروژه‌هایی پیش‌بینی لازم را انجام داده و محور مطابق قانون احداث می‌شود.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات تکمیلی ورودی تونل‌های جاده یاسوج-سی‌سخت برای اینکه کمترین خسارت به محیط زیست و درختان وارد شود صورت گیرد لذا تا زمان انجام مطالعات پروژه در این نقطه متوقف شود اما روند احداث مابقی مسیر ادامه یابد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خصوص قطع درختان بلوط محور یاسوج-سی‌سخت باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم لذا همه جوانب و زوایا در نظر گرفته شود.

در ادامه پژمان نیک‌اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در بحث قطع درختان این محور اغراق شده و فضای رسانه‌ای استان در این خصوص هم عملکرد خوبی نداشت و حتی دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر فضا آرام شده و 200 متر تا رسیدن به تونل‌ها فاصله است،گفت: پیمانکار موظف است تا پل تنگاری را آسفالت و تحویل دهد تا در زمستان با مشکلی مواجه نشویم در حال حاضر مشکل در تقاطع غیر هم‌سطح است که در قرار داد پیمانکار گنجانده نشده است.

وی در ادامه در خصوص صحبت‌های استاندار مبنی بر اینکه کار در ورودی تونل‌ها تا زمان انجام طرح مطالعاتی متوقف شود، گفت: در احداث تونل‌ها تنها 20 درخت قطع می‌شود اما در خروجی تونل درختان زیادی قطع می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از قطع درختان تونل از زیرکوه عبور داده می‌شود.

این مسوول عنوان کرد: اجرایی شدن این محور اجتناب‌ناپذیر است اما با وجود همه این برنامه‌ریزی‌ها دستور استاندار انجام و بازنگری‌ها صورت می‌گیرد.

نیک‌اقبالی عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که 3 برابر درختانی که قطع شده گونه‌های مختلف کاشته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. درخت گفت:

    پل تنگاری چه ربطی به جاده سی سخت داره؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفت:

    زمین خواری که بازی روز استانه،اما لازم بود جنگلهای محال ارم ها بریده بشه تا خونه مسکونی بشه

  3. پاتاوه مارگون لوداب زیلایی گفت:

    امیدواریم فریب در کار نباشد چطور جاده یاسوج پاتاوه اصفهان تهران که بسیار مهم تر و استراتژی تره به ان رسیدگی نمی کنند و مسایل فنی آن را حل نمی کنند و بسیاری از نقاط آسیب پذیر که همواره شاهد سوانح و حوادث خونبارهستیم را رفع نمی کنند و هر ساله خسارات جانی مالی روانی داریم جناب استاندار چطور جاده پراهمیتی را رهاکردید و به آن رسیدگی نمی کنید چرا انصاف و برابری و عدالت دیده نمیشه؟!

  4. ناشناس گفت:

    دره گرم هم کلا خونه شده قابل توجه استاندارو مدیرکل منابع طبیعی

دیدگاه شما