سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:17

مرعشی رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان می‌شود/ رمزگشایی از دلیل تغییر نام شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با ابیان اینکه ستاد انتخابات شورای عالی سیاستگذاری تشکیل می شود، گفت: هنوز صحبتی درباره انتخاب رئیس این کمیته نشده است.

بویرنیوز- جواد امام با اشاره به اقدام اصلاح‌طلبان برای تصویب آیین‌نامه تشکیل ستاد انتخاباتی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: هنوز این ستاد تشکیل نشده است تا برای آن رئیس انتخاب شود. البته علی‌محمد نمازی که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است، پیش‌بینی کرده است که حسین مرعشی رئیس ستاد انتخابات می شود.

وی ادامه داد: هنوز هیچ بحثی درباره انتخاب رئیس ستاد انتخابات مطرح نیست البته مرعشی از گزینه‌های مطرح می‌تواند باشد و اگر وی این مسئولیت را بپذیرد، اصلاح‌طلبان از وی استقبال می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: هیچ بحثی درباره تغییر رئیس شورای عالی سیاستگذاری مطرح نبوده و قرار نیست چنین تغییری ایجاد شود.

دلیل تغییر نام شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

آذر منصوری نیز در ارتباط با دلیل تغییر نام شورای‌عالی‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به قانون جدید احزاب که تشکیل جبهه‌های ائتلافی باید به اطلاع کمیسیون 10 ماده احزاب برسد؛ شورای‌عالی‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با همین نام درخواست خود را به این کمیسیون وزارت کشور ارائه داد.

او ادامه داد: به دلیل اینکه از طرف کمیسیون و وزارت کشور تاکید شد عنوان ائتلاف باید ابتدای درخواست بیاید، و نمی تواند شورا باشد مجدد درخواست با عنوان جبهه اصلاح طلبان ارائه‌ شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شورای‌عالی‌سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان شورایی است که جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی برای پیگیری امور انتخاباتی بویژه با توجه به انتخاباتی که در پیش است تشکیل داده و به این شکل تغییر نام داده است تا از نظر قانونی هیچ منعی برای فعالیت نداشته باشد. منصوری تاکید کرد که در دوره اول و دوم فعالیت این شورا یعنی در انتخابات سالهای۹۴و ۹۶ نیز  تشکیل این شورا طبق قانون به اطلاع وزارت کشور رسیده بود.

او در پایان خاطر نشان کرد: شورای‌عالی مصوب احزاب جبهه اصلاح طلبان ایران‌ است که درخواست تشکیل جبهه مذکور را داده بودند و این تغییر جزئی نام با توجه به عنوانی بود که برای کسب مجوز جبهه اصلاح‌طلبان درخواست داده شده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما