سه شنبه 23 مهر 1398 - 13:37

انجام یکی از پیشرفته ترین عمل های جراحی برای نخستین‌بار در ایران توسط پزشک کهگیلویه و بویراحمدی

برای نخستین بار در کشور جراحی «بون بریج» در شیراز با موفقیت انجام شد .

به گزارش بویرنیوز، رئیس مرکز کاشت حلزون استان فارس گفت: برای نخستین بار در ایران، پیشرفته‌ترین جراحی کاشت سمعک استخوانی در شیراز با نام «بون بریج» در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز با موفقیت انجام شد.

دکتر هاشمی سن این بیمار را ۴۰ ساله اعلام کرد و گفت: این بیمار که از سال‌ها پیش به دلیل عفونت و پارگی پرده دو طرف گوش تحت درمان‌های متعدد جراحی قرار گرفته بود، به علت بهبود نیافتن و نداشتن رضایت از سمعک‌های معمولی، پس از بررسی‌های دقیق ادیولوژیک و رادیولوژیک، کاندیدای این عمل جراحی شد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس این جراحی چهار ساعته را نتیجه یک کار تیمی دانست و اظهار کرد: این عمل روز گذشته با حضور متخصصانی از کشور اتریش به عنوان ناظر در شیراز با موفقیت انجام شد.

دکتر بصیر هاشمی افزود: افراد نیمه شنوا که در گذشته اعمال جراحی ناموفق برای بازسازی زنجیره استخوانی گوش میانی و افزایش شنوایی انجام داده اند، می‌توانند با استفاده از روش جراحی سمعک‌های قابل کاشت از جمله «بون بریج»، شنوایی خود را به دست بیاورند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روش جراحی «بون بریج» یک ایمپلنت شامل گیرنده و مبدل در زیر پوست و در پشت گوش و در جمجمه کاشته می‌شود و یک پردازشگر صوتی امواج صدا را دریافت می‌کند، افزود: افرادی که به صورت مادر زادی کانال گوششان تشکیل نشده و امکان بازسازی زنجیره استخوانی گوش را ندارند نیز می‌توانند داوطلب مناسبی برای انجام جراحی بون بریج باشند.

این دستگاه در استخوان گیجگاهی یک طرف کاشته و هر دو گوش برای شنیدن تحریک شده و صدا با کیفیت بهتر منتقل می‌شود.

دکتر هاشمی خواستار مشارکت و همراهی نیکوکاران برای تامین بخشی از هزینه‌های انجام عمل جراحی بون بریج شد و گفت: پروتز‌های مورد استفاده در این نوع جراحی بسیار گران قیمت است و هر فردی از عهده تامین مخارج آن بر نمی‌آید، بیمه نیز این گونه هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد؛ از این رو مشارکت نیکوکاران می‌تواند زمینه ساز بازگشت شنوایی برای بسیاری از افراد نیازمند به انجام این عمل جراحی باشد.

این جراحی به طور همزمان با بیمارستان لقمان تهران انجام شد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یک و یک گفت:

    ای جانم ، دکتر خدا قوت

  2. ناشناس گفت:

    خدا دکتر هاشمی را حفظ کند ، به امید توفیقات بیشرایشان و تیم همراه .

  3. ناشناس گفت:

    الهي شكر از موفقيت هم استاني عزيزمان

  4. فرزند بویر احمد گفت:

    دکتر هاشمی عزیز از بهترین و متواضع ترین پزشکانی هستن که تا به حال دیدم.ان شاله همیشه موفق و سلامت باشید

دیدگاه شما