چاپ این برگه

آغاز بکار اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در استان کهگیلویه و بویراحمد/حضور هنرمندان کشور برای تغییر سیما و منظر شهر یاسوج(+عکس)

اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط شهرداری یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویـرنیـوز، برای نخستین بار است شهرداری یاسوج در طول عمر خود اقدام به برگزاری جشنواره ای هنری کرده است تا از ره آورد آشتی با هنر و هنرمند، بتواند چره زیبایی به شهر یاسوج ببخشد.

این جشنواره ملی پاسخی به خواست مردم شهر یاسوج برای تغییر چهر زشت و بی روح مرکز استان بوده است، و شاید حضور هنرمندان توانمند از 13 استان کشور را بتوان مهم ترین نقطه قوت این جشنواره مهم شهری دانست.

بدنبال فراخوان شهرداری یاسوج در خصوص جشنواره دیوار نگاری، ۳۷۹ اثر از ۸۸ هنرمند به دبیرخانه اولین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج ارسال شد. شرکت کنندگان از ۱۳ استان کشور آثار خود را ارسال کردند که پس از بررسی آثار، ۲۹ اثر با رای هیات انتخاب به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

شهردار یاسوج نیز با اشاره به اینکه اولین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج بعد از ۴۰ نشست تخصصی در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این جشنواره ۸۸ هنرمند از ۱۳ استان کشور  ۳۷۹ اثر ارائه کردند که در بین این آثار ۲۹ طرح پذیرفته شد.

نستهن مقدم با بیان اینکه ۳۱ اثر با حضور دو پیشکسوت این عرصه بر روی دیوارهای شهر یاسوج اجرا می‌شود، بیان کرد: حدود ۲ هزار متر مربع از دیوارهای شهر نقاشی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار این جشنواره با این کیفیت در جنوب کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: این جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه در نقاط مختلف شهر یاسوج اجرایی می‌شود.

مقدم با بیان اینکه شهرداری یاسوج برای صیانت این آثار از هیچ‌کوششی دریغ نخواهد کرد، تصریح کرد: ان شاء الله شهروندان گرامی نیز در حفظ و صیانت از این طرح ها نهایت همکاری را داشته باشند چرا که همواره بر این باوریم “شهر خوب را شهروند خوب می سازد”.

به گزارش بویرنیوز، در روزهایی که دیواره های تبلیغ گرفته شهر دستان هنرمندان را بر قالب خود حس می کنند، فرصتی است که با خلق دیوارنگاری های زیبا، رخساره شهر نقره ای که کالبد دیواره های ایزوگامیش گاها در ذوق می زند، مرهم و حرکتی مثبت بر پیکره پایتخت طبیعت ایران باشد.