یکشنبه 21 مهر 1398 - 9:19

دردسرآفرینی دو سازمان برای مردم مرکز کهگیلویه و بویرحمد/+عکس و جزئیات

تقریباً هیچ شهروند یاسوجی نیست که روزانه از کنار حصارکشی های اوقاف در هفت تیر که قرار بود پارکینگ احداث شود و البته حصار کشی تامین اجتماعی در مرکز شهر و در کنار ایستگاه شرف آباد، رد نشود.

به گزارش بویرنیوز، این دو پروژه را شاید بتوان از چالشی ترین پروژه های مرکز استان دانست که مدت هاست مردم تاوان ندانم کاری ها را پس می دهند.

هر دوی این پروژه ها پیش از راکد شدن محل پارک بودند البته که ابداً مناسب و زیبنده شهر نبودند اما حداقل گوشه ای اگرچه اندک از حجم نیاز به پارکینگ را جبران می کردند.

در پروژه تامین اجتماعی / آخرین سخنان مدیرکل تامین اجتماعی استان در خصوص این پروژه:

مجتمع تجاری رفاهی تامین اجتماعی طرح ملی است و هدف از اجرای آن خدمت‌رسانی به مردم و بیمه شدگان تامین اجتماعی بود.

منافع اجرای طرح پس از افتتاح به مردم می‌رسد بنابراین رکود و توقف اجرای آن نوعی اجحاف در حق مردم محسوب می‌شود، این طرح متعلق به مردم است و پیگیری‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای هر چه سریعتر آن انجام شده است.

برای احداث این مجتمع رفاهی با موسسه معین کوثر وابسته با بنیاد شهید قرارداد 36 منعقد و خاکبرداری این مجتمع صورت گرفت اما هم‌اینک این موسسه به دلایل نامعلوم حاضر به همکاری و ادامه اجرای طرح نیست.

علیه موسسه معین کوثر شکایت حقوقی و قضایی برای تعیین تکلیف این طرح می‌کنیم و مسؤولان اجرایی استان پیگیر موضوع شوند و از ما حمایت کنند، قرارداد تامین اجتماعی و موسسه معین کوثر یا فسخ و یا عدم صلاحیت موسسه احراز شود.

و اما سخنان مسئولان اوقاف در خصوص پروژه پارکینگ میدان هفت تیر و در مرکزی ترین نقطه شهر:

علت متوقف شدن این طرح را نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مصالح ساختمانی دانست.

این طرح به تسهیل ترافیک کمک بسزایی می‌کند و تا پایان امسال با تلاش اداره‌کل اوقاف استان تعیین تکلیف می‌شود که لازم است به جای مسائل قهری و قانونی راه‌حل منطقی و قانونمند ارائه شود.

شهردار یاسوج شکایت می کند، مقدم در آخرین اظهارات خود گفت:

از آنجایی که طرح پارکینگ اوقاف در رفع گره ترافیکی و بهبود منظر شهری تاثیر زیادی دارد باید نگاه ویژه‌ای به آن شود و الزامات شهرسازی در این طرح اجرا شود که تعیین تکلیف سریعتر آن جزء مطالبات مردم است.

به دلیل طولانی شدن و عدم اجرای به موقع طرح، مشکلاتی در زمینه مدیریت شهری یاسوج ایجاد شده و سرمایه‌گذار طرح باید پیش‌بینی افزایش هزینه‌ها را می‌کرد در اینصورت می‌توانست از اهرم‌های قانونی برای تعیین تکلیف سریعتر آن استفاده کند، کندی در اجرای این پروژه موجب اشغال پیاده‌رو و زشت شدن چهره شهر شده که برای تحقق حقوق شهروندی به زودی در کمیسیون ماده 100 مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

در خصوص مجتمع رفاهی تامین اجتماعی،طرف حساب ما در این پروژه اداره‌کل تامین اجتماعی بوده و در صورت عدم تعیین تکلیف به موقع این پروژه شاکی می‌شویم، این پروژه در صورت افتتاح باعث رونق کسب و کار و اقتصاد شهر یاسوج می‌شود اما هم‌اکنون پروژه به یک دردسر تبدیل شده است.

پس مردم کجای این پازل هستند:

اگرچه سخنان همه حاکی از انجام خدمات برای مردم دارد اما واقعیت این است چند سالی است این دو پروژه فقظ ضررشان به مردم رسیده است، هم در هفت تیر و هم در محل ایجاد پروژه رفاهی، تجاری و پارکینگ تامین اجتماعی این مردم هستند که روزانه باید تاوان سهل انگاری های مدیران را بدهند.

اگر واقعا توان و بودجه انجام کار را ندارید خب چرا سرمایه گذاران بخش خصوصی را دعوت به همکاری نمیکنید و یا اینکه کار را به شهرداری بسپارید.

قطعاً اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند، شهرداری یاسوج بعنوان متولی خدمات شهری باید نسبت به شکایت از این دو دستگاه و در وهله بعد سامان دهی این مراکز اقدام کند تا شاهد زشت شدن شدن چهره شهر و بلا استفاده شدن دو زمین بسیار خوب و کاربردی در مرکز استان نباشیم.

تاریخچه پروژه ها:

عملیات اجرایی پروژه مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در یاسوج در سفر رئیس جمهوری در ۲۴ مردادماه ۹۵ کلنگ زنی شده و از آن زمان تاکنون فقط حصارکشی و گودباری انجام شده است.

مجتمع متعلق به اوقاف نیز که پیش بینی ۱۰ طبقه هتل آپارتمان، پارکینگ، تجاری و رستوران با مساحت ۲۶ هزار متر مربع برای آن شده بود در مرداد 96 کلنگ زنی و قرار بر احداث آن ظرف 42 ماه بود.

و حالا مردم میگیوند ای کاش به همان صورت زشت و ساده این دو محل باقی می ماند تا حداقل از فضای آنها برای پارک تعدادی خودرو هرچند کم استفاده می کردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311457
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا لعنت کند آن مدیر بی عرضه ای را که فقط به مردم شر می رساند.
    اوقاف و امور خیریه ، تامین اجتماعی ، مرکز تجاری !!!

  2. اصلاحطلب گفت:

    در رابطه با مشکل تامین اجتماعی از جناب پناه باید سوال بشه

  3. ناشناس گفت:

    با درود خدمت عزیزان بویر نویز
    متاسفانه سازمان کوثر و بنیاد شهید اونقد در سطح کشور بزرگ و با پارتی هستند که شکایت تامین اجتماعی رو بهش توجه نمیکنند ، استاندار باید وارد عمل بشه و در کنار تامین اجتماعی بایسته و نذاره بنیاد و سازمان کوثر به تعهداتشون عمل نکنند

  4. نادری گفت:

    چرا سازمان کوثر و بنیاد اومدن و زدن زیر تعهدشون حتی وقتی کا رو تا گودبرداری پیش بردند؟ حق تامین اجتماعی بوده که شکایت کنه ، لطفا شهرداری و سایر نهادهای استان سراغ مسئولان بنیاد برن و این شکایتو پیگیر بشن

  5. ناشناس گفت:

    با تشکر از سایت خوبه بویر نویز
    واقعن پروژه های خوبی هستند برا کمک به پیشرفت استان مخصوصن پروژه تامین اجتماعی لطفن از سهل انگاری بنیاد شهید استان که طرف قرداد تامین اجتماعی بوده و به تعهدش عمل نکرده و میگه همینه که هست، پیگیری کنید

  6. ناشناس گفت:

    خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش و ایوان است

  7. ناشناس گفت:

    خدامیدونه چقدرخیابان بین این بلوک های این مجتمع که عمومی هست بالا کشیده شده است .مدعی العموم باید ورود پیدا کنه

  8. ناشناس گفت:

    بی صبرانه منتظر ورود دادستان به پرونده این فساد بزرگ در مرکز استان هستیم.

  9. کارمند گفت:

    در به در دنبال مطلبی میگردید تا ضد تامین اجتماعی منتشر کنید البته همه میدانند چرا ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  10. ناشناس گفت:

    امشب رفتین خونه یه پیامک میاد که همه چی حل میشه نه کسی شکایت میکنه نه خانی اومد نه خانی رفت
    این وسط مردم واسه یه جا پارک باید جر بخورن و دعوا و درگیری و…

دیدگاه شما