یکشنبه 21 مهر 1398 - 8:41

کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/+چند نکته

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان امسال خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به تخصیص 100 درصدی تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت، غفلت دستگاه‌های اجرایی استان از این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کلانتری عنوان کرد: تقریبا همه دستگاه‌ها می‌توانند از طریق تهاتر بدهی‌های خود مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند بنابراین انتظار می‌رود که دستگاه‌ها از این ظرفیت حداکثر استفاده را انجام دهند.

وی از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان 98 به 9.9 درصد رسیده این در حالی است که نرخ بیکاری کشور 5. 10 درصد اعلام شده است.

به گزارش بویرنیوز در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

بر اساس تعريف مركز آمار، نرخ بيكاري عبارت است از نسبت جمعيت بيكار به جمعيت فعال

جمعيت فعال بيانگر تعداد افرادي است كه توانايي و تمايل عرضه نيروي كار خود را به بازار دارند و به دو دسته شاغل و بيكار تقسيم مي شوند. افراد شاغل طبق تعريف بخشي از جمعيت فعال اند كه در هفته آمارگيري، حداقل يك ساعت كار كرده اند. افراد بيكار نيز بخشي از جمعيت فعال مي باشند كه در هفته آمارگيري با وجود آمادگي براي انجام كار و جستجوي كار، فاقد كار مي باشند.

کاهش نرخ بیکاری را نمیتوان صرفاً برابر با کاهش تعداد بیکاران دانست و بس، قطعاً کاهش تعداد افراد فعال و آماده به کار جامعه از یک طرف و البته کسب و کارهای موقت و کوتاه مدت نیز از طرف دیگر بر کاهش این نرخ اثر داشته است.

سخن استاندار نیز بر اساس آمارهای رسمی مرکز آمار ایران است که دقیق ترین و رسمی ترین منبع آمار است و قطعاً در شاخص آنها موضوعات قید شده دخیل بوده است.

از دیگر روی، این شاخص قطعاً نباید مدیران ما را از کار و تلاش وادارد، باید با بسترسازی مناسب در زمینه گردشگری، آب، صنعت، خدمات، کشاورزی و گیاهان دارویی به دنبال کاهش چشم گیر جمعیت فعال و بیکار استان بود، اگرچه تنگناهای مالی و اقتصادی دولت پیش رو است و این مانع را همه می دانند اما انتظار مردم تلاش در حد توان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    این تیترهای کاهش نرخ بیکاری اعلام شده توسط مسئولین فقط بازی سیاسی خودشونه
    کجا بیکاری کاهش یافته ، آمار چی …
    تو هر خونه چهارنفری سه نفرش بیکاره ، اون یه نفرم اسنپ !
    متاسفم برا مسئولین .. آگهی استخدامی کشوری اعلام می کنند استان ما چون قبلا با سفارشات افراد خاص در ادارات به کارگیری شدن، دیگه اعلام نیاز نیرو نمی کنند .. ما همه جا محرومیم ، تا کی ظلم‌
    به حق همین اربعین مسئولین خائن از روی زمین محو می شوند
    تو همین دنیا با درد و زجر نابود میشن

  2. مسافر گفت:

    بیکاری کجا کمتر شده مردم ناامید شدن جوانان معتاد شدند خودکشی کردند نسل جدید دیگه از درس خوندن مایوس شدن میگم مگه شماها که درس خوندین کار پیدا کردین ما هم بخونیم.اگه این مسئول که گفته بیکاری کمتر شده آدرس میخاد تا بهش نشون بدم مرکز بیکاران زیر کدوم خرابه جمع شدن دارن نفس قیامت میکشن . نه تنها بیکاری بیشتر شده بلکه بیماری هم بهش اضافه شده. حقیقتو ببینیم نه سیاستو.

  3. دکترای مدیریت اصلاح طلب محض گفت:

    افرادی که شاغل شده لیست رو در بویرمنتشر کنید وافرادی که در شرکتها وفروشگاهها مشغول بودن ورشکست شدن رو هم منتشر کنید بعدا خواهیسد فهمید که کاهش داشتیم تا افزایش نرخ بیکاری

  4. ناشناس گفت:

    مدیر کلی که حسابداری خوانده چطوری باید مشکل بیکاری را حل کند انهم اطلاعاتی از حوره اشتغال نداره

  5. ناشناس گفت:

    شاخص یک ساعت کار در هفته خیلی مسخره و بیشتر نفهم فرض کردن مردم هست.

  6. ناشناس گفت:

    به به عجب کاهشی خداوکیل چطور روتون میشه این اخبارو منتشر کنید، همون طور که در بالا گفته شده تو هر خونه ای از ۴نفر ۳نفرش بیکارن و اون ی نفر هم االافه و درآمدی انچنانی نداره

  7. ناشناس گفت:

    آخه این آماری که دارید می دید صرفا ب پشتوانه وام های مسخره اشتغال پایدار روستایی که یا انحراف دارن و اصلا شغلی باش درست نشده و یا دادن به کسای که از قبل تو شغل بودن. و دلمون خوشه آمار میدیم . خدا وکیلی بیایم از ی جای شروع کنید و درستش کنید . حق مردم این نیست

  8. همشهری گفت:

    بیکاری، بیماری، طلاق، بی عدالتی و هزار درد دیگه امان از مردم با احساس و ساده ما بریده، تو استخدامی ها هم آمار بسیار پایین متعلق به یاسوجه، آموزش و پرورش استان با چه حقی نیروی باشت و گچساران رو انتقال میده یاسوج و بعدش دوباره ردیف اشتغال رو میده به باشت و گچساران؟ متاسفم برای این بی عدالتی، جوانان ما چطور امیدوار باشند؟
    ای غرق در هزار غم بی دوا… وطن

دیدگاه شما