شنبه 20 مهر 1398 - 7:36

خبر مهم پاسره در خصوص پروژه های حیاتی آب و فاضلاب یاسوج

فیض اله پاسره از برخی اصلاحات برای تامین آب شرب پایدار در مرکز استان خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در مجاورت خیابان ساحلی یاسوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، و عملیات اصلاحی و اجرایی در تصفیه خانه های آب اضطراری و فاضلاب یاسوج از جمله آنهاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از پروژه های تصفیه خانه آب، مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در حال ساخت ساحلی که برای ساماندهی وضعیت انتقال اب از چاههای منطقه شهربازی طراحی شده و تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش بویرنیوز، فیض اله پاسره ضمن بازدید از پروژه های حیاتی آب و فاضلاب یاسوج، اشاره ای داشتن به تصفیه خانه اضطراری در حال ساخت شهر یاسوج و گفتن این پروژه که از پروژهای سفر ریاست محترم جمهوری است بدلیل مشکلات اعتباری راکد بود،که با پیگیریهای استاندار محترم آقای دکتر کلانتری مبلغ ۹۰ میلیارد ریال گشایش اعتبار شد در حال مبادله موافقت نامه هستیم و بزودی عملیات اجرایی مجدد آغاز می شود انشاالله باتوجه به اینکه این پروژه در لیست پروژهای اقتصادی مقاومتی است همه ی تلاشمان را بکار می گیریم که انشاالله پروژه تا پایان سال مالی ۹۸ به بهره برداری کامل برسد و مردم از برکات این پروژه بهرمند شوند.

فیض اله پاسره از برخی اصلاحات برای تامین آب شرب پایدار در مرکز استان خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی در مجاورت خیابان ساحلی یاسوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به منظور تامین آب پایدار و مطمئن منطقه سروک، شهرک ولایت، شهرک الغدیر و محدوه‌ی پلیس راه قدیم است .

پاسره اضافه کرد: یک پروژه‌ی دیگری به منظور اصلاح و توسعه‌ی شبکه‌ی منطقه‌ی بالا دست پلیس را قدیم موسوم به منطقه‌ی روبروی CNJ(سی اِن جی) نیز برای انتخاب پیمانکار برآورد و فراخوان شده است.

وی ادامه داد: مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در تپه‌ی مشرف به دانشگاه یاسوج با تلاش همکارانمان در آبفای شهر یاسوج که در سالهای قبل احداث شده بود و از ظرفیت آن در تامین آب شرب مردم استفاده نمی شد به مدار بهره برداری آمد، با این اقدام آب بسیاری از مناطق شهر یاسوج بهتر و پایدار تر شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج مقصد بعدی پاسره بود، مدیرعامل آب و فاضلاب استان با حضور در تصفیه خانه فاضلاب مرکز استان از لزوم تغییر در برخی مراحل این تصفیه خانه گفت و اظهار داشت: در برخی مراحل برای تصفیه بهتر و مفیدتر تغییراتی خواهیم داد، این تغییرات انشالله باعث خواهد شد که پساب خروجی مطابق با استانداردهای پساب به محیط پذیرنده یعنی رودخانه بشار باشد و این گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست و اکوسیستم های آبی پایین دست رودخانه بشار است.

پاسره در آخر هم در ارتباط با شکستگی ها و هدر روی آب در شهر یاسوج گفت : همه میدانیم که عاملی اصل و مهم شکستگی ها در شهر یاسوج جدای از بحث فرسودگی که موضوع مهمی است، بحث توپوگرافی خاص شهر یاسوج و به واسطه‌‌ی همین موضوع فشار بالا در شبکه توزیع آب است که بیش از سه برابر فشار استاندارد است و بایستی این فشار مطابق با معیار های فنی مدیریت بشود،که لازمه ی آن جهت دادن اعتبارات این شهر به برنامه‌های اصلاح، بازسازی، زمانبندی و مدیریت فشار شبکه هاست که در تلاشیم با آگاهی بخشی به مردم، افزایش تاب آوری مردم و همراهی و همکاری مردم اینکار را شروع کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سانیا،ح گفت:

    مدیرپرتلاش وتوانمند،

دیدگاه شما