چاپ این برگه

جزئیاتی تازه از نشست خصوصی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در تهران

۱۶ مهرماه جلسه ای با حضور ۵ ، ۶ نفر از اصلاح طلبان مطرح کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید باقر موسوی در پارک لاله پونک تهران برگزار شد.

یکی از حاضرین در این نشست به بویرنیوز گفت:

اگرچه انتظار برخی افراد حاضر در جمع تشکیل یک جلسه دوستانه بود اما این جمع خیلی زود به جلسه محرمانه سیاسی بدل شد.

سید باقر علیرغم دیگر نشست ها و بر خلاف عادت، این بار خیلی عجله داشت و خود مقدمه را شروع کرد و خواستار بحث پیرامون آینده سیاسی بویراحمد و دنا و گزینه های مطرح طیف اصلاح طلبان این شهرستان شد.

به گفته این منبع مطلع، در این نشست از دلایل محبوبیت سید باقر در بویراحمد و دنا گفته شد و البته اینکه بی توجهی به برخی امور موجب رنگ باختن این نقطه قوت و تبدیل سران اصلاح طلبی به هزینه برای این طیف سیاسی و سود و منفعت برای دیگران، در ۱۶ سال اخیر شده است.

به گفته این منبع، خواسته اعضا این بود اگر میخواهیم وارد انتخابات شویم و سربلند و سرافراز وارد میدان شویم، اگر مجلسی می‌رویم سربلند باشیم، به جلوداری همچون دکتر وکیلی نیاز داریم، این مسأله تقریباً تنها نکته ای بود که رضایت و توافق اکثریت جمع را به همراه داشت، به جز سید باقر تقریباً  سایر افراد حاضر در نشست با این مسأله موافق بودند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از افراد حاضر در این نشست، اگرچه این نشست عنوان هم اندیشی داشت و انتظار مشورت جمعی میرفت اما علیرغم نظر اکثریت در حمایت از معرفی وکیلی بعنوان گزینه نهایی و قطعی اصلاح طلبان، سید باقر موسوی ساز خود را زد و برخلاف نظر سایرین، بر گزینه مد نظر خود اصرار کرد.

اصرار سید باقر بر ایزدپناه و نادیده گرفتن نظر اکثریت با واکنش افراد حاضر در این جمع روبرو شد، آنها سید باقر را مخاطب قرار دادند و از اقدامات نادرست در نخبه کشی گلایه کردند، به عقیده آنها روحیه نخبه کشی قبلاً هم از سوی هرم اصلاح طلبی بویراحمد و دنا نمود داشته و بزرگانی از این طیف بخاطر کمی اختلاف سلیقه و زاویه گرفتن، برای همیشه سرکوب شدند.

طبق گفته عضو این نشست، «نظر خواهی از مردم برای تعیین گزینه نهایی» گزینه بعدی جمع حاضر برای سید باقر بود، آنها گفتند حالا که مردم برای شما مهم هستند خب بسم الله، از جمع کثیری از مردم نظر خواهی کنید و هرچه آنها انتخاب کردند منتخب ما نیز باشد، اما این ایده هم نظر سید باقر را جلب نکرد، او گفت اگر جمع کثیری از مردم هم منتخبشان وکیلی باشد باز هم او را معرفی نمیکنم!

گویا در نهایت سید باقر موسوی با اصرار بر فرد مورد نظر خودش، با تهدید افراد حاضر در جمع گفت «با تکیه بر مردم کارها را پیش میبرم و شما را پودر میکنم!»

لازم به توضیح است که حاضرین درجلسه معتقد بودند که برای نجات بویراحمد باید رفت از آقای وکیلی درخواست حضور در بویراحمد داشت گرچه ممکن است ایشان نپذیرد.

مخالفت با نظر سید باقر (البته بدون حتی یک کلمه ناشایست در خصوص سایر نامزدها و گزینه های این جریان) و حمایت از دکتر محمد علی وکیلی توسط اکثریت حاضر در جمع، پایان بخش این نشست خصوصی بود.