چهارشنبه 17 مهر 1398 - 11:28

رونمایی مدیران ارشد دستگاه قضا از تخلفات ویرانگر در کهگیلویه و بویراحمد

نشست مدیران حقوقی شرکت های آب و برق استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر در یاسوج برگزار شد.

در این نشست که مدیران ارشد دستگاه قضا(معاون پیشگیری از وقوع جرم و معاون برنامه ریزی دادگستری استان)، مدیران عامل شرکت های آب و برق و آب منطقه ای و مدیران حقوقی این دستگاه ها حضور داشتند، در خصوص عمده ترین چالش ها و مسائل حقوقی این دستگاه ها و راه کارهای حل دعاوی حقوقی پرداخته شد.

داوود راهزادی در این نشست از لزوم توجه به واحد‌های حقوقی گفت و افزود: وزارت نیرو پیشرفت نخواهد کرد تا زمانیکه واحد حقوقی دست راست مدیران نباشد.

مدیرعامل شرکت برق استان گفت: اقدامات قانونی و بدون ایراد در راستای توجه به واحد‌های حقوقی و قراردادها محقق خواهد شد و قطعاً توجه به این دو واحد یک ضرورت باید باشد.

حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه گفت:

همانطورکه دوستان بیان کردند وزارت نیرو پیشرفت نخواهد کرد تا زمانیکه واحد حقوقی دست راست مدیران نباشد.

جزیره ای عمل کردن نباشد، وزارت نیرو یک مجموعه است باید هماهنگ باشید.

بخش زیادی از پرونده های ما در حوزه آب و برق است.

قانون مجازات انشعابات غیر مجاز را همه مطالعه کرده اند ، بخشی از دست اندازی ها ناشی از همین قانون بود ، در سایه همین قانون اجازه داده شد به دستگاه ها که به صورت موقت خدمت داده شود ،هر جا هم آب و برق و…رفت به منابع دست اندازی شد.

در آینده هرجایی زمین خواری شد میگویند کی خدمت داد و تحت چه عنوانی، قطعاً حالا برخوردی نباشد در سالهای آینده تخلفات بررسی و با عاملان آن برخورد می شود.

عزیزی معاون برنامه ریزی دادگستری استان نیز در این مراسم اظهار داشت:

همه طرح هایی که در گذشته اجرا شده در حال تغییر هستند، واقعیت این است در اجرای آن طرح ها، پیش بینی و آینده نگری مسائل محیط زیستی نبود.

حاضریم درختان یاسوج به سی سخت را قطع کنیم و بیشتر هزینه نکنیم، شاید میشد راهی با هزینه بیشتر اما با حفظ طبیعت پیش بینی و تعیین کرد.

در اجرای پروژه ها، طبیعت و محیط زیست دیده شود در سایر کشورها حفظ محیط زیست شاید مهمتر از جان انسان ها هم باشد.

جنگ امروز و فردا و فشارها به دولت ها، فشارهای زیست محیطی و طبیعی است

در اجرای طرح ها به شرایط موجود صرفاً نگاه میشود بدون اینکه ببینم آینده این پروژه ها چه میشود، این ضعف است و باید اصلاح شود

در استان پر آبی هستیم اما میبینیم مدام قطعی آب هست، باید مدیریت منابع صحیح تر باشد

برخی افراد در حریم های رودخانه به راحتی تالار احداث می‌کنند، باید دیده شود این افراد از چه قشری هستند و چرا رسیدگی قضایی نمیشود

تصرفات در حوزه بشار تحت عنوان اجاره اراضی، الان وضعیت بغرنجی را سبب شده، یا شرکت های شن و ماسه از بین بردند و بعد اجازه طرح های ماهی و برنج کاری و… شده است، بعد سیل می آید همین طرح ها را می‌برد و خسارتشان را دولت باید بدهد، این ناشی از سهل انگاری ما در محیط زیست اطرافمان است

تحریم نکات مثبتی داشت، جاهایی کم آوردیم و مچ فاسدان را گرفتیم

عیب کار را در وابستگی مدیران حقوقی به مدیران کل میدانم

ما استانی هستیم که جنگل های بلوطمان دارد نابود میشود، این طرح ها خصوصا در حوزه راه و گاز باید به گونه ای باشد که زیست بوم ما حفظ شود، این تنها دارایی استان ما است

از مدیران آب و برق انتظار داریم وظایف قانونی شان را به درستی انجام دهند

داوودی مهر؛ مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز از طرح های این شرکت برای ارتقاء خدمات گفت و افزود: ساماندهی حریم رودخانه ها را به جدی پیگیری میکنیم.

وی گفت: یکی از عمده ترین خواسته های ما از واحد حقوقی مان، پیگیری برای رفع تصرف از حریم ها و بسترهای رودخانه ها است، از دستگاه قضا نیز در همراهی و کمک به این اتفاق مهم تشکر می‌کنیم.

در این جلسه، فیض اله پاسره؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز از ضرورت سازگاری طرح ها با پیوست های زیست محیطی گفت و بیان کرد:

محور توسعه انسان است و انسان سالم می‌تواند توسعه هدفمند و ایده آل را رقم بزند

باید زیرساخت ها فراهم باشد و زمینه ارائه زیرساخت مناسب هم توجه به محیط زیست(آب، خاک و… ) است، قطعاً صدمه به محیط زیست موجب ایجاد انسان آلوده می‌شود

یکی از دغدغه های جهانی انتشار گازهای گلخانه ای است که مهمترین آن گاز دی اکسید کربن توسط انسان است

دفاتر حقوقی را باید در پیشانی شرکت ها دید

با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، مشکلات  مربوط به نیروی انسانی در همه بخش ها و از جمله حقوقی و قراردادها هم حل خواهد شد

استان ما در جمعیت روستایی رتبه ۴ را دارد

غلامرضا مدنیان؛ مدیرکل دفتر حقوقی مدیریت منابع آب ایران نیز از لزوم توانمند سازی واحد‌های حقوقی با آموزش های مناسب گفت و تصریح کرد:

پیشگیری بهتر و اثربخش تر از درمان است، در موارد حقوقی هم همین است.

دفتر حقوقی باید قراردادها را آنطور طراحی کند که نیازی به مراجعه به دستگاه قضا نباشد، نظارت بر قراردادها هم باید به خوبی انجام شود.

دقت در طرح دعوی صحیح باید مد نظر باشد تا از تطویل جلوگیری شود

پیش دستی در طرح دعوی هم باید باشد اگر این مسأله انجام نشود برخی اوقات متضرر خواهیم شد

آموزش قضات در صنعت آب و برق بعنوان پایلوت انجام شود، برای قضات جدید الورود حقوق آب و برق و انرژی داشته باشیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما