چاپ این برگه

طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد چه ساده در حال غارت است

این روزها اخبار خوبی از وضع طبیعت و بلوط کهگیلویه و بویراحمد مخابره نمی شود.

به گزارش بویرنیوز، دیدن صدها درخت قطع شده بلوط در محور یاسوج به سی سخت دل هر بیننده ای را به درد می آورد، اگرچه وعده کاشت 3 نهال به جای هر درخت قطع شده را داده اند اما این درختان چندین و چند صد ساله جایگزینی ندارند و باید مشخص شود چه نهالی می تواند جای بلوط چندصد ساله را بگیرد!

اگرچه بهبود راه های ارتباطی تا حدودی توجیه گر قطع درختان در کهگیلویه و بویراحمد هست، آنهم به واسطه شرایط کوهستانی اما انتظار بررسی و مطالعه چند باره طرح های جاده کشی و انتخاب بهترین راه عبور جاده برای کاهش تلفات در طبیعت است.

از جاده که بگذریم، ساخت ویلا و خانه در دامان طبیعت و تبدیل زمین های کشاورزی به طرح های زیان آور برای طبیعت مساله نگران کننده دیگری است.

روزهای گذشته رسانه ها تصاویری مخابره کردند که افرادی سودجو با تصرف طبیعت و حصارکشی های غیرمنطقی به دنبال ساخت ویلا در دل طبیعت بودند، ویلاهایی که قطعاً زمینه حضور دیگر سودجویان را هم فراهم می آوردند و اینطور است که طبیعت استان بعنوان اولین و مهم ترین داشته آن رو به نابودی خواهد گذاشت.

به گزارش بویرنیوز، واقعیت این است اگر اقدام مناسبی در خصوص منابع طبیعی استان بعنوان مهمترین داشته کهگیلویه و بویراحمد نشود، دیری نمی پاید که این استان زیبا و درخت های بلوطش به خاطره ها می پیوندد.