سه شنبه 16 مهر 1398 - 13:04

طرح جدید پیش فروش ایران خودرو مهر ۹۸

بویرنیوز– قیمت خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو قطعی نیست و شما با ثبت نام در این طرح، دقیقا نمی‌دانید که ماشین را با چه قیمتی می‌خرید. بعد از پرداخت مبلغ اولیه به عنوان پیش‌پرداخت، شما باید تا یک سال صبر کنید تا موعد تحویل خودرو فرا برسد. تازه شهریورماه ۹۹ ایران خودرو تعیین خواهد کرد که قیمت نهایی محصولاتش چقدر خواهد بود.

مورد عجیب طرح پیش فروش ایران خودرو

بعد از مدت‌ها که شرکت ایران خودرو با طرح‌های فروش فوری و فروش اقساطی به استقبال مشتریانش می‌آمد، حالا سر و کله طرح پیش فروش ایران خودرو پیدا شده و قرار است فردا دوشنبه ۱۵ مهر شش محصول این شرکت در طرح پیش فروش ایران خودرو به مشتریان ارائه شود. گفته می‌شود ثبت نام راس ساعت ۱۱ در سایت فروش ایران خودرو آغاز و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. در این بین شرایط عجیبی برای طرح پیش فروش در نظر گرفته شده که صرفه اقتصادی شرکت در آن را به کلی زیر سوال می‌برد. از این شرایط عجیب می‌توان به سود مشارکت پایین، قیمت فروش غیرقطعی و امکان تغییر رنگ و کد خودرو توسط کارخانه اشاره کرد.

قیمت نهایی را بعدا به شما می‌گوییم!

قیمت خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو قطعی نیست و شما با ثبت نام در این طرح، دقیقا نمی‌دانید که ماشین را با چه قیمتی می‌خرید. این خودش یکی از شرایط عجیب طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو است. باید توجه داشته باشید که بعد از پرداخت مبلغ اولیه به عنوان پیش‌پرداخت، شما باید تا یک سال صبر کنید تا موعد تحویل خودرو فرا برسد. تازه شهریورماه ۹۹ ایران خودرو تعیین خواهد کرد که قیمت نهایی محصولاتش چقدر خواهد بود. آن موقع شما باید مابه‌تفاوت قیمت اعلام شده و سرمایه‌ای که نزد ایران خودرو سپرده‌گذاری کرده‌اید را به این شرکت پرداخت کنید تا بتوانید خودرو را تحویل بگیرید.

سود مشارکت طرح پیش فروش ایران خودرو؛ تنها ۱۵ درصد

ایران خودرو برای سرمایه‌ای که شما در ابتدای ثبت نام طرح پیش فروش در اختیار این شرکت می‌گذارید سود مشارکت ۱۵ تا ۱۷ درصد در نظر گرفته که بسته به نوع خودرویی که ثبت نام کرده‌اید، متفاوت است. طوری که سود مشارکت برای پیش فروش پژو پارس LX و دنا ۱۵ درصد، پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۲۰۷i معادل ۱۵.۵ درصد، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۱۶ درصد و سمند LX معادل ۱۷ درصد سالانه در نظر گرفته شده است. باید توجه داشته باشید که عموما سود مشارکت در قرارداد‌های پیش فروش، رقمی بیشتر از سود بانکی یا حداقل معادل آن در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر بانک‌ها به سپرده‌های یک ساله ۱۸ درصد سود می‌دهند و ایران خودرو سود مشارکت را برای خریدارانش کمتر از ۱۸ و بین ۱۵ تا ۱۷ درصد در نظر گرفته است. تازه این در حالی است که با فرارسیدن موعد سررسید شما توانایی پرداخت مابه تفاوت را داشته باشید، در غیر این صورت با انصراف از خرید خودرو، سود سپرده شما سه درصد پایین‌تر محاسبه شده و به شما برگردانده می‌شود. به عبارتی بعد از یک سال سرمایه شما تنها ۱۲ تا ۱۴ درصد افزایش پیدا می‌کند که با توجه به نرخ تورم بالای ۳۰ درصد، این رقم منطقی به نظر نمی‌رسد.

جریمه تاخیر در تحویل خودرو؛ تنها ۱۲ درصد

یکی دیگر از نکات عجیب طرح پیش فروش ایران خودرو، جریمه‌ای که است که این شرکت برای عمل نکردن به تعهداتش در نظر گرفته. بای اینکه سود مشارکت و سود انصراف در بین شش محصول عرضه شده در طرح پیش فروش ایران خودرو متفاوت است، اما جریمه تاخیر در تحویل خودرو برای همه آن‌ها ۱۲ درصد در نظر گرفته شده. تازه این جریمه دیرکرد در حالتی به مشتری تعلق می‌گیرد که تکمیل وجه انجام شده باشد. به عبارتی در موعد قرارداد شما باید مابه تفاوت قیمت نهایی و پیش‌پرداخت را به شرکت ایران خودرو پرداخت کنید، تا بتوانید از ایران خودرو جریمه دیرکرد تحویل خودرو بگیرید! تازه این جریمه تنها ۱۲ درصد است و ممکن است تا هر زمانی ادامه پیدا کند. بررسی طرح‌های پیش فروش قبلی ایران خودرو نشان می‌دهد در بعضی موارد این شرکت بعد از یک سال به مشتریان اعلام کرده نمی‌تواند خودرو تندر را به آن‌ها تحویل دهد و مجبورند به جایش یک ماشین دیگر ثبت نام کنند. اتفاقی که ممکن است برای این طرح پیش فروش ایران خودرو هم بیافتد. در چنین شرایطی بعد از گذشت یک سال تنها ۱۵ درصد سود به شما تعلق گرفته و اتفاقا بعد از آن در صورتی که ایران خودرو به تعهداتش عمل نکند، نرخ سود به ۱۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پژو ۴۰۵ SLX ثبت نام کنید، GLX تحویل بگیرید!

ایران خودرو در بخشنامه مربوط به طرح پیش فروش اعلام کرده: کد کلاس و رنگ خودرو بر اساس شرایط تولید از سوی شرکت ایران خودرو قابل تغییر خواهد بود. به همین راحتی! بر اساس این بند ایران خودرو می‌تواند به جای پژو پارس LX، به کسانی که در طرح پیش فروش ایران خودرو شرکت کرده‌اند، پژو پارس سال تحویل دهد. این مورد درباره پژو ۴۰۵ جذاب‌تر می‌شود. این شرکت مطابق این بند از قرارداد می‌تواند به جای پژو ۴۰۵ SLX با موتور TU۵، کد کلاس خودرو را تغییر داده و پژو ۴۰۵ GLX به مشتریانش تحویل دهد. با این حساب در طرح پیش فروش ایران خودرو نه‌تن‌ها قیمت ماشینی که تحویل خواهید گرفت مشخص نیست، بلکه حتی نوع ماشین هم مشخص نیست! شما صرفا یک مبلغی در حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان به ایران خودرو می‌دهید و منتظر می‌مانید تا این شرکت برایتان ماشین مورد نظرش را با رنگ دلخواهش به شما تحویل دهد. تازه اگر سر موقع به تعهداتش عمل کند!

شرایط هفت محصول حاضر در طرح پیش فروش ایران خودرو

اگر نگاهی به قیمت مصوب محصولات ایران خودرو در حال حاضر بیاندازیم، تا حدودی می‌توان تخمین زد که قیمت نهایی در سال آینده چقدر خواهد بود. البته این رقم می‌تواند در مدت یک سال تفاوت خیلی زیادی پیدا کند. کمتر شود، یا بالا برود، هیچ‌چیز قطعی نیست. برای مثال در یک سال گذشته، قیمت مصوب پژو ۴۰۵ SLX از حدود ۳۵ میلیون تومان در مهر ۹۷، به حدود ۶۸ میلیون تومان در مهر ۹۸ رسیده و ممکن است این اتفاق دوباره تکرار شود و تا سال بعد قیمت مصوب خودرو‌ها تا دو برابر افزایش پیدا کند.

شرایط پژو ۴۰۵ SLX در طرح پیش فروش ایران خودرو

مبلغ پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای پژو ۴۰۵ SLX در طرح پیش فروش ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و نرخ سود مشارکت آن ۱۵.۵ درصد است. در چنین شرایطی، شهریورماه سال آینده سرمایه شما به ۳۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در این زمان ایران خودرو قیمت نهایی پژو ۴۰۵ SLX را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر قیمت مصوب پژو ۴۰۵ SLX رقمی حدود ۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و احتمالا تا سال بعد افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب شما برای تحویل گرفتن خودرو باید دست کم ۲۷ میلیون تومان دیگر سرمایه داشته باشید.

شرایط سمند LX در طرح پیش فروش ایران خودرو

برای ثبت نام سمند LX سال بنزینی، در طرح پیش فروش ایران خودرو باید مبلغی معادل ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به شرکت ایران خودرو پرداخت کنید. در طول یک سال تا شهریور ۹۹ سود مشارکت ۱۷ درصدی به این سرمایه تعلق می‌گیرد و به ۳۸ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت مصوب ایران خودرو برای سمند LX در حال حاضر حدود ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و معلوم نیست سال آینده چه رقمی به عنوان قیمت نهایی این محصول اعلام شود. باید توجه داشته باشید که مهر ۹۷ یعنی یک سال پیش قیمت مصوب سمند LX رقمی حدود ۳۳ میلیون تومان بود.

شرایط پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طرح پیش فروش ایران خودرو

مبلغ پیش پرداخت در نظر گرفته شده برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طرح پیش فروش ایران خودرو معادل ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که با سود مشارکت ۱۶ درصدی تا سال آینده به ۳۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان خواهد رسید. قیمت نهایی خودرو در شهریور ۹۹ مشخص خواهد شد. در حال حاضر قیمت مصوب این محصول حدود ۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و از سال گذشته تا حالا تقریبا دو برابر شده. چراکه مهر ۹۷ یعنی یک سال پیش قیمت مصوب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۶ میلیون تومان بود.

شرایط پژو پارس سال در طرح پیش فروش ایران خودرو

اگر بخواهید در طرح پیش فروش ایران خودرو، پژو پارس سال ثبت نام کنید، باید رقمی معادل ۳۹ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت در اختیار ایران خودرو بگذارید. این رقم بعد از یک سال با سود مشارکت ۱۵.۵ درصد به حدود ۴۵ میلیون تومان خواهد رسید. قیمت نهایی شهریور ۹۹ اعلام می‌شود و در حال حاضر قیمت مصوب حدود ۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. باید توجه داشته باشید که پارسال این نرخ روی رقمی حدود ۴۱ میلیون تومان قرار داشت و ممکن است دوباره شاهد افزایش قیمت مصوب در یک سال پیش رو باشیم.

شرایط پژو پارس LX در طرح پیش فروش ایران خودرو

ایران خودرو مبلغ پیش پرداخت را در طرح پیش فروش پژو پارس LX رقمی معادل ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته که با سود مشارکت ۱۵ درصدی بعد از یک سال به حدود ۴۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان خواهد رسید. مبلغ مابه تفاوتی که باید در زمان تحویل خودرو به ایران خودرو پرداخت کنید، فعلا مشخص نیست، اما حداقل ۳۶ میلیون تومان دیگر سرمایه لازم خواهید داشت. چراکه در حال حاضر قیمت مصوب این محصول در کارخانه حدود ۸۵ میلیون تومان است و ممکن است تا سال آینده افزاش داشته باشد.

شرایط پژو ۲۰۷ در طرح پیش فروش ایران خودرو

۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبلغی است که ایران خودرو به عنوان پیش پرداخت طرح پیش فروش پژو ۲۰۷i دنده‌ای در نظر گرفته است. سود مشارکت برای این خودرو ۱۵.۵ درصد است و بعد از یک سال سپرده شما نزد ایران خودرو را به رقم ۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رساند. شهریورماه ۹۹ ایران خودرو قیمت نهایی پژو ۲۰۷ را تعیین خواهد کرد و شما باید مابه تفاوت این دو مبلغ را به ایران خودرو پرداخت کنید. در حال حاضر قیمت مصوب پژو ۲۰۷ حدود ۹۷ میلیون تومان است و احتمالا تا سال آینده افزایش خواهد داشت.

شرایط دنا در طرح پیش فروش ایران خودرو

دنا در طرح پیش فروش ایران خودرو با مشخصات دنا تریم مشکی، با کیسه هوای راننده و سرنشین، رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه‌ای، یورو ۴ و فاقد کروز کنترل عرضه شده. از مشخصات می‌توان حدس زد که این خودرو دنا پلاس نیست و احتمالا منظور همان دنا معمولی تیپ ۱ است و کد ۷۰۱ در نظر گرفته شده برای خودرو هم این موضوع را ثابت می‌کند. ایران خودرو در حالی در طرح پیش فروش، خودرو دنا معمولی را عرضه کرده که هنوز تعهدات پیشین خود برای تحویل دنا معمولی را عملی نکرده و از کسانی که دنا ثبت نام کرده بودند، خواسته خودروشان را به ماشین دیگری تبدیل کنند. با این وجود دنا معمولی در طرح پیش فروش ایران خودرو حاضر است و قیمت پیش پرداخت آن ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این رقم با در نظر گرفتن سود مشارکت ۱۵ درصدی بعد از یک سال به ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید. قیمت نهایی این محصول یک سال آینده مشخص خواهد شد و با توجه به اینکه فروش این خودرو متوقف شده و قیمت مصوب آن معلوم نیست، هیچ پیش‌ذهنیتی از قیمت احتمالی خودرو نداریم.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311243
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما