دوشنبه 15 مهر 1398 - 12:20

اقدام بزرگ دکتر اردکانیان برای ایران/تفاوت بارز سفرهای استانی وزیر نیرو/مساله ای که وزیر را تند و عصبانی می کند!

پس از آنکه هفته پیش بدی هوا موجب لغو سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد شده بود، دکتر اردکانیان در مدت زمانی کوتاه و پس از تنها یک هفته از ماجرا، به استان سفر کرد.

به گزارش بویرنیوز، پنج شنبه 4 مهر همه چیز در استان برای حضور وزیر نیرو فراهم بود اما شرجی شدید و یک باره هوا در اهواز مانع از حضور وی در اهواز و سپس کهگیلویه و بویراحمد شد، اگرچه انتظار میرفت این سفر با تعویق طولانی انجام شود اما به اصرار دکتر اردکانیان این سفر در 13 مهر انجام شد.

اگرچه سفر در آن روز میتوانست به صورت نیم روزه انجام شود اما دکتر اردکانیان ترجیح داد سفر به گونه ای باشد که برای مردم منفعت و خروجی مناسب و محسوسی را به جای بگذارد، او گفت هدف بازدید و رفع تکلیف نیست، هدف شناخت ایرادات و خواسته ها و رفع آن است که باید به درستی انجام شود.

چرا وزیر دیر به استان آمد؟

اردکانیان جزو وزرایی است که از سفرهای نمایشی و بی حاصل بیزار است، او پیش از حضور در استان جلسات متعددی با مدیران آب و برق استان گذاشت، تمامی مشکلات و خواسته های عمده از وزارتخانه نیرو را بررسی کرد.

البته دکتر اردکانیان تنها به بررسی مشکلات اکتفا نکرد، او در آستانه سفرش به استان و حتی مدتی قبل هم موضوع کارگران سدهای استان را رصد و دستور حل مشکلات را داد(بخش زیادی از مطالبات کارگران پرداخت شد)،  تخصیص ۳۴۹ میلیون مترمکعب آب از سد مارون که خواسته چندین و چند ساله بخشی از مردم استان بود نیز با پیگیری او انجام شد.

اختصاص 24 میلیارد تومان به طرح های کوچک آب، تکمیل تصفیه خانه مهم و حیاتی آب شهر یاسوج و اصلاح شبکه های فرسوده آب در استان هم با موافقت و دستور وزیر نیرو به صورت 100 درصد به استان تخصیص پیدا کرد.

اردکانیان برای عکس یادگاری نیامد/وعده پوچ هم نداد

دکتر اردکانیان در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد، برخلاف برخی مسئولان وعده های آنچنانی نداد و سفر خود را محدود به جلسات بی فایده نکرد، او پس از بازدید از مهمترین طرح های آبی و برقی و شناسایی خواسته ها و مطالبات عمده در حوزه سد، آب، فاضلاب و برق به مسئولان ملی همراه خود دستور پیگیری یکایک موارد را داد و البته خودش نیز این موارد را یادداشت و با تکرار آنها در پایان سفر خود از عزم جدی برای حل مطالبات البته بر حسب اولویت و توان مجموعه وزارت نیرو و دولت و حتی فراتر از توان وزارت نیرو خبر داد.

مدیری که با سخنانش وزیر را برآشفت!

دکتر اردکانیان در جلسه جمع بندی خود سخنان مدیری که در حال بیان عملکرد بود را قطع کرد، او که از این رفتار آن مدیر ناراحت شده بود، دلیل حضورش در استان را شنیدن مشکلات و دغدغه های مردم و نه شنیدن اقدامات انجام شده دانست.

او گفت: عملکرد هرچه بوده وظیفه مدیر بوده و بخاطر انجام همین وظایف هم این مدیران انتخاب شده اند، الان باید به جای پرداختن به این مباحث حاشیه ای درد مردم و خواسته آنها فریاد زده شود.

طرح بزرگ وزیر نیرو در ایران

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه هر هفته نیز 30 روستای کشور از آب شرب بهره مند خواهد شد، گفت: در دولت تدبیر و امید 10هزار و 336روستا به شبکه آبرسانی وصل شدند و تا پایان امسال بیش از 1339 روستای دیگر کشور نیز آبرسانی می شوند، همچنین تا پایان این دولت 2500 روستای دیگر به شبکه آبرسانی متصل می شوند.

وی از راه اندازی کمپین” الف_ ب_ ایران” خبر داد و تاکید کرد: این کمیپن با عنوان آب برق در سراسر ایران، هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیرگاه، سد، شبکه های بزرگ آبیاری، تصفیه خانه ها، مجتمع‌های آبرسانی روستایی و نیروگاه خای خورشیدی افتتاح خواهیم کرد، در همین قالب 35 تصفیه خانه آب و فاضلاب هم تا پایان سال جاری به بهره برداری میرسد.

سخنان جالب مسئولان استان در خصوص وزیر

وزیر دانشمند دولت؛ عنوانی بود که استاندار و نمایندگان استان برای دکتر اردکانیان به کار می بردند.

آیت الله ملک حسینی؛ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم از وزیر تمجید کرد، او سخنان و اقدامات امیدوار کننده وزیر نیرو را بسیار جالب توجه دانست و درخواست کرد اقدامات وزارت نیرو در راستای شفاف سازی منابع آب و برق در رسانه ملی به صورت ویژه تری انعکاس پیدا کند.

برخلاف برخی ادعاها، آیت الله ملک حسینی از سخنان وزیر در زمان سیل های سال گذشته ایران استقبال و آنها را مایه دلگرمی و امیدواری به آینده دانست.

برخورد وزیر با افرادی که به جای بیان مشکلات سعی در گزارش عملکرد داشتند هم در میان مردم عمده ترین بازخورد را داشت، مردم با تحسین این روحیه، وجود این دست مدیران برای توسعه کشور را یک ضرورت بیان می کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311204
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصل دهقان گفت:

    سلام بنده در اداره برق ساوجبلاغ با جناب وزیر ملاقات داشتم که گلایه ای از آب کشاورزی و کم کاری اب منطقه ای کردم و ایشان قول دادند که پیگیر میشوند که پیگیر هم شدند اما متاسفانه بعد مدتی کلیه اکیب بازرسی و پیمانکاری سمت ملک کشاورزی ما و خانواده ام حمله ور شدند و کلبه ابزارمان بالابرهای برقی و… رو به بهانه حفاری غیر مجاز توقیف کردند ،که خوشبختانه با حضور مامور کلانتری اصل و صحت ماوقع در صورتجلسه قید شد، که چرا بنده با وزیر صحبت وانتقاد کردم اکنون باتوجه به این حادثه پیگیر ملاقات حضوری هستم که فعلا کسی جوابگو نیست لطفا اگر کسی میدونه چطور باید با جناب اردکانیان ملاقات بگیرم راهنمایی کنید.با سپاس فراوان.

دیدگاه شما