دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:08

افزایش نگران کننده تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد/هم “راه ها” نامرغوب است و هم “رانندگی ها”!

این روزها شاهد اخبار گسترده از تصادفات هم درون شهر و هم برون شهرهای کهگیلویه و بویراحمد  هستیم.

به گزارش بویرنیوز، جاده های کهگیلویه و بویراحمد به واسطه کوهستانی بودن استان، عمدتاً پر پیج و خم و خطرناک هستند، شاید برای فردی از بیرون عجیب باشد، این استان حتی 1 کیلومتر آزاد راه هم ندارد.

 

البته که کوهستانی بودن و هزینه بر بودن پروژه های راه حتی به مبالغ چندین برابر سایر استان ها، بخشی از دلیل ضعف راه های استان است، اما واقعیت این است که نگاه ویژه ای به کهگیلویه و بویراحمد نیست.

مدعی تولید 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب کشور و بسیاری از قابلیت ها هستیم اما تاکنون نتوانسته ایم این قابلیت ها را در جهت توسعه و آبادانی گسترده به کار بگیریم.

اقدامات خوبی در زمینه راه ها شده و توسعه زیادی نیز در سالهای اخیر در حوزه راه های درون و برون شهری اتفاق افتاده است، اما حجم نیازها با این اقدامات قابل مقایسه نیست.

باید بپذیریم در حوزه راه باید اقدامات گسترده ای داشت، هم در توسعه و هم ایمن سازی هنوز کمبودهای فراوان است و بخشی از این مرگ و میرهای هموطنانمان ناشی از همین موارد است.

از طرفی رانندگان نیز باید دقت بیشتری به خرج دهند، عامل انسانی در بخشی از تصادفات حرف اول را میزند، بدون شک رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حضور در جاده ها با سنجش دقیق شرایط راه های این استان و رانندگی مناسب با این وضعیت می تواند از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کند، در این خصوص باید و می طلبد فرهنگ سازی را گسترش داد.

در شهرها نیز قطعا اگر دوربین ثبت تخلفات عملیاتی شود، بسیاری از کورس بستن ها، حرکات نمایشی و خطر آفرین و تصادفات رخ نخواهد داد.

به گزارش بویرنیوز، مسئولان مربوطه بیش از هرچیزی باید با مطالبه گری مستمر، مسئولان بالادست خود در وزارتخانه ها را متقاعد به افزایش توجهات به استان کنند، تا با بهبود شرایط شاهد جان دادن عزیزانمان در راه های استان نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311196
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یزدگرد گفت:

    واقعیت این است که کل سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اندازه یه پارک تفریحی تهرون هم نمیشه !!!!!!!! شما کجایی کارید ؟؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفت:

    درسته که باید در اول اکثر جاده های ما تابلوی بسمت کشتارگاه نصب گردد ….. اما باید قبول کنیم که اگر ما با این وسایل نقلیه بی کیفیت و جاده های مخرب به ناچار در رانندگی دقت کنیم و متناسب با ظرفیت آنها رانندگی کنیم بیش از 80 درصدد این عزیزان را از دست نخواهیم داد

  3. فرزند بویر احمد گفت:

    مهمترین عامل تصادفات سرعت زیاد و سبقته.هم خودشون رو به کشتن میدن هم چند تا خانواده رو داغدار میکنن

  4. فرزند بویر احمد گفت:

    بیشتر تصادفات در جاده های مستقیم بوده.

دیدگاه شما