یکشنبه 14 مهر 1398 - 18:52

بی رغبتی پزشکان کهگیلویه و بویراحمد به نصب کارتخوان

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تنها 21 درصد پزشکان این استان کارتخوان دریافت کرده‌اند.

به گزارش بویرنیوز، «محمد علی غفاری» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند “ی” تبصره 6 قانون بودجه امسال و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف‌اند در چارچوب آیین‌نامه تبصره 2 ماده 169 از ابتدای امسال از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

وی اظهارکرد: بر طبق ماده 14 به میزان 10درصد از مالیات ابرازی عملکرد اشخاص مشمول که ملزم به ثبت سامانه فروش شده‌اند، مشروط به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی برای مدت دو سال اول بخشوده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر طبق ماده 15، نصب نکردن و یا استفاده نکردن از سامانه صندوق فروش و یا ثبت نکردن صورتحساب خرید و فروش مشمول جریمه 2 درصد فروش خواهد بود که این مهم بر اساس تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم است.

غفاری با بیان اینکه از مجموع کل پزشکان استان تنها 21 درصد تاکنون کارتخوان دریافت کرده اند، تصریح کرد: بر اساس ماده 192 قانون مالیات‌های مستقیم 30 درصد از درآمد تعیین شده توسط واحد مالیاتی به عنوان درآمد کتمان شده منظور می‌شود که غیرقابل بخشودگی هم است.

وی ادامه داد: 15 صنف از جمله وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاور املاک، تالار پذیرایی، رستوران‌های و کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودها، مراکز اقامتی هتل، هتل آپارتمان و مسافر خانه، نمایشگاه و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی‌ها، میوه و تره بار، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم التحریر، بازی‌های رایانه‌ای و دفاتر خدمات ارتباطی ملزم هستند که از ابتدای سال 99 مجهز به کارتخوان شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم می توانند از طریق سامانه 1626تخلفات این صنف را به ما گزارش دهند تا از طریق دادستان امور مالیاتی برخورد قانونی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خیلی جالب تو یاسوج چندتا از پزشکها کارتخوانهای صنفهای دیگه را میارن داخل مطب خودم به چشم خودم در سربرگ رسید دیدم

  2. ناشناس گفت:

    بدبخت کارمندان دولت که همیشه قربانی بوده اند.

دیدگاه شما