یکشنبه 14 مهر 1398 - 12:08

افشاگری نماینده بویراحمد از یک طرح ویرانگر در کهگیلویه و بویراحمد/وزیر دستور پیگیری داد

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم استان همصدا هستند تا سد مارون 3 ساخته نشود.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی عصر امروز  در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد با اشاره به مشکلی که در منطقه سادات محمودی شهرستان دنا پیش  آمده است اظهار کرد: به بهانه ساخت سد خرسان 3 و تنها برای تولید 400 مگاوات برق تعداد 16 روستا با 5 هزار نفر جمعیت زیر آب می رود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این بین تعداد 3 روستا مسیر ارتباطی آن ها با همه جا قطع می شود و 1400 هکتار جنگل و 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات نیز از بین می رود که همه این خرابی ها تنها برای تولید 400 مگاوات برق است.

وی از حرف واحد همه مسوولان استانی برای جلوگیری از این کار خبر داد که همگی معترض ساخت این سد هستند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع ساخت سد تنگ سرخ اشاره کرد که تنها سد در بالادست استان است و آینده شهر یاسوج وابسته به آب این سد است که به دلیل کم کاری پیمانکار قبلی آن خلع ید شد و اکنون پیمانکار جدید در حال کار است امید می رود که وزیر نیرو توجه ویژه ای برای ساخت این سد داشته باشد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر اردکانیان در این نشست با برشمردن عمده ترین مطالبات مردم و نمایندگان استان، از دستور جدی برای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی از وزارت نیرو خبر داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311151
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خرسان ۳ نه مارون۳

  2. ناشناس گفت:

    سد خرسان سه هست نه مارون سه
    اصلاح بفرمایید

  3. دنا گفت:

    نام این سد خرسان ۳ است که بر روی رودخانه خرسان در حال احداث است

  4. امین گفت:

    درود خدا بر نماینده زحمت کش پر تلاش در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی هیچ نمایندای به اندازه حاج زارعی برای بویر احمد دنا کار عمرانی نکرده تو این وضعیت اقتصادی خراب

  5. ناشناس گفت:

    احسنت،برآقاي زارعي،واقعاً يكباربه سادات محمودي سفركردم،وقتي اين موضوع روشنيدم،شبانه روز درفكراين موضوع بودم،چرابراي ساخت اين سد با اين مشخصات بأيد اين همه روستا،طبيعت بكر و جنگل از بين برود.اجرت با خدا ،لطفا درچنين مواردي مسؤلين مربوطه خودشون رو به خواب نزنند،بيداركردنشون سخته.

  6. علی گفت:

    احداث این سدبدون مطالعه ورضایت عموم مردم فاجعه وجنایتی علیه مردم مظلوم سادات محمودی است مطمئنا ازامامزاده محمود تقاص خواهند گرفت

دیدگاه شما