یکشنبه 14 مهر 1398 - 11:39

غفلت متولیان و سر بریدن جنگل تنها در 5 کیلومتری یاسوج+تصاویر

سودجویان چنان از غفلت دستگاه‌های متولی در حفظ و نگهداری جنگل‌ها خاطر جمع شده‌اند که در تنها 5کیلومتری شهر یاسوج بی‌رحمانه به جان جنگل افتاده‌اند و صحنه‌هایی را رقم زده‌اند که دل هر انسان طبیعت دوستی را به درد می‌آورد.


به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس؛  اگر جنگل را از استان کهگیلویه و بویراحمد بگیرند شاید دیگر چیزی برای این دیار باقی نماند چرا که ایرانیان این استان را با جنگل‌هایش می‌شناسند و اگر استان چهار فصل نام گرفته و یا پایتختش به نام پایتخت طبیعت ایران مزین شده همه به واسطه مواهبی مثل جنگل‌ها و مراتع زیباست.

اما از همه سو بر جنگل‌های استان فشار وارد می‌شود از یک سو سودجویانی که به دنبال اضافه کردن یک متر دیگر به زمین‌های خود هستند و یا برخی مسؤولانی که از پست‌های سازمانی خود سوء استفاده کرده و در این نیم قرن از عمر استان به واسطه میز و صندلی‌هایی که اشغال کرده اند در فکر ساخت و ساز در بهترین نقطه یعنی جنگل‌ها بوده‌اند و یا بعضی به اصطلاح سرمایه گذارانی که فقط به اسم سرمایه‌گذاری سر مسؤولان استانی شیره مالیده و با غصب منابع ملی تنها به فکر چپاول اراضی بوده‌اند.

آتش‌سوزی‌های عمدی سودجویان در سال‌های اخیر یکی از راه‌های نابودی جنگل‌ها و در ادامه چپاول اراضی بوده که هر ساله شاهد آتش‌سوزی‌های عمدی در جنگل‌های استان هستیم.

بریدن درختان جنگلی جهت استفاده از زغال و یا استفاده از چوب درختان در موارد دیگر هم به وفور در جنگل‌های استان دیده می‌شود و متاسفانه به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات هر روزه شاهد از بین رفتن بخشی از جنگل‌های استان هستیم.

سودجویان چنان از ناکارآمدی دستگاه‌های متولی در حفظ و نگهداری جنگل‌ها خاطر جمع شده‌اند که در تنها 5کیلومتری شهر یاسوج در منطقه خهکلان بی‌رحمانه به جان جنگل افتاده‌اند و صحنه‌هایی را رقم زده‌اند که دل هر انسان طبیعت دوستی را به درد می‌آورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311143
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    حتما سری هم به جنگلهای روستای توتنده دنا بزنید

دیدگاه شما