چاپ این برگه

تحقق یکی دیگر از وعده های کلانتری به مردم کهگیلویه و بویراحمد

وزیر نیرو اگرچه سفرش یک هفته پیش به علت نامناسب بودن آب و هوا لغو شد، اما به فاصله کوتاهی این سفر روز گذشته انجام گرفت.

به گزارش بویرنیوز، حضور وزرای دولت و به ویژه وزیر نیرو برای مشاهده کاستی ها و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد یکی از وعده های استاندار بود، او در سفری که در تابستان با چند تن از وزرای کلیدی دولت در تهران داشت، از حضور عالی ترین مقامات اجرایی به استان و خبر داد، در برگشت نیز به مردم وعده داد مسئولان طراز اول کشور را برای درک کاستی های مردم و کمک به بهبود شرایط آنها، به استان بیاورد.

ترافیک حضور مقامات ملی در کهگیلویه و بویراحمد

تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از دیدارهای دکتر کلانتری با وزرای چند وزارتخانه که تا پیش از این کمتر اتفاق می افتاد، شاهد حضور مقامات ارشدی آموزش و پرورش، راه و نیرو در استان بودیم.

خبری که کام مردم را شیرین کرد

قطعاً موثر بودن سفرها، یکی از خواسته های جدی مردم بوده است، برای جامعه مهم است سفرها تنها هزینه برای استان نداشته باشد و منافع خوبی را عاید مردم استان بکند.

سندی در ابتدای حضور وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که نشان داد دکتر کلانتری به دیدارها اکتفا نکرد و با پیگیری چندین و چند باره مطالبات مردم، منابع خوبی را وارد استان کرد.

اختصاص صد درصدی 28 میلیارد تومان بودجه برای حوزه آب، اصلاح شبکه فاضلاب و توسعه تصفیه خانه شهر یاسوج در نوع خود کم نظیر است، قبلاً اگرچه شاید بودجه هایی هم ابلاغ می شد اما در عمل یا محقق نمیشد و یا تخصیص اندک داشت، اما این بار ابلاغ و تخصیص 100 درصد برای چند طرح حیاتی آب در استان رقم خورد.(از اینجا بخوانید +سند)

برخورد جالب استاندار با سفر وزیر نیرو

دکتر کلانتری در سفر وزیر نیرو به استان ترجیح داد به جای تمجید و تعریف از داشته ها، انتظارات مردم را به وزیر بگوید، استاندار کوتاه سخن می گفت و تاکیدش بر انتظارات مردم از وزارت نیرو هم در حوزه آب و هم برق بود.

او گفت: این مردم شهیذ پرور، شجاع و دلیر استان با نهایت احترام به استقبال آمدند، استقبال امروز از شما نشان داد خیلی برای جنابعالی حرمت قائل هستند هم قدر دان شما هستند و هم از شما انتظار دارند.

دکتر کلانتری در ادامه و در نشست تخصصی با وزیر نیرو و مدیران آب و برق هم از چالش های آب و لزوم اصلاح شبکه ها در شهرها گفت و هم آبدار و برقدار شدن روستاها و مماطق درگیر با چالش در استان را خواستار شد، مساله سدها و طرح های تامین آب پایدار و تصفیه خانه های آب و فاضلاب نیز از دیگر خواسته های او از وزارت نیرو بود.

اقرار نمایندگان استان به توانمندی استاندار

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در سخنان خود با قدردانی از استاندار، متفق القول از پویا شدن و فعال شدن طرح های عمرانی و عام المنفعه در استان گفتند.

آنها با قدردانی از دکتر کلانتری، گفتند: استان کارگاه اقدامات عمرانی شده و خوشبختانه با پیگیری های استاندار، فعالیت های بر زمین مانده و نیمه کاره رها شده در حال احیاء و اتمام است.

کاری که موجب تعجب همگان شد

در یکی از مراسمات سفر وزیر، یکی از افراد مسن شهرستان کهگیلویه با لحن تند و اعتراضی در حال بیان خواسته هایش بود، درحالیکه حتی خود مردم نیز از رفتار این فرد و عدم وقت شناسی او ناراحت بودند، اما دکتر کلانتری مراسم را رها و خود نزد آن فرد رفت تا مشکلش را بشنود، به قول مردم حاضر در این مراسم، این نحوه برخورد با معترضان و احترام مردم حتی از مدیران رده پایین استان، سابقه نداشته است.