دوشنبه 15 مهر 1398 - 0:49

چرایی عصبانیت وزیر نیرو از یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد/رونمایی از “الف” و “ب” در کشور!(+جزئیات و حواشی)

وزیر نیرو با حضور در کهگیلویه و بویراحمد از 47 طرح بزرگ آب و برق بهره برداری و کلنگ زنی کرد.

به گزارش بویرنیوز، وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سی سخت گفت: تصفیه خانه فاضلاب سی سخت ۲۲۸ مین تصفیه خانه فاضلاب کشور است که در استان شما و در سی سخت افتتاح می شود،او گفت: در حالیکه در گذشته با وجود شرایط خوب در زمینه فروش نفت و کسب درآمدهای مناسب، تنها ۴ تصفیه خانه در دست بهره برداری بود.

دکتر اردکانیان گفت: صبوری و پشتیبانی های مردم قطعا مهم ترین پشتوانه کشور است، انشالله از این شرایط و تحریم ها که دنبالش نبودیم و دنبال پایانش هستیم، عبور می‌کنیم، اما حالا که چنین کردند با تلاش و جدیت مسئولان و همت و همراهی همین مردم، بالاترین درجه کم اتکایی به نفت را رقم خواهیم زد.

هر سه شنبه یک افتتاح بزرگ در کشور

وزیر نیرو از یک طرح نوین در وزارت نیرو خبر داد، او گفت: کمپین “الف و ب (آب و برق)” در کشور را آغاز کردیم، و تا پایان امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب در نقاط مختلف کشور را سه شنبه های هر هفته به بهره‌برداری می‌رسانیم.

دکتر اردکانیان تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌های حرارتی در 13 استان کشور و تعداد زیادی از طرح‌های مختلف توسعه منابع آب و خاک و شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه و مجتمع آبرسانی روستایی با کمک منابع داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتقاد تند از یک مدیر بخاطر مردم/به جای بیان عملکرد دَرد مردم را بگویید

رضا اردکانیان ضمن انتقاد از نحوه گزارش‌دهی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جای بیان داشته‌ها و کارهای انجام شده در جلسات در این سطح، مشکلات و نیازمندی‌های استان را مطرح کنید.

هنگام گزارش دادن داود راهزادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، وزیر نیرو با قطع سخنانش، افزود: به جای بیان داشته‌ها از نداشته‌ها، نیازمندی‌ها و مشکلات مردم بگوید زیرا افراد دیگری هستند که این گونه گزارش‌ها را در زمان مناسب بیان کنند.

اردکانیان خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امروز با این نشست بنا داریم مشکلی را حل کنیم و امروز به جای اینگونه گزارش‌ها از نیازها بگوید و اینکه فلان سیکل را طی کردم و به این دلایل به نتیجه نرسیدم.

اولویت اولمان رفع تبعیض های غیر موجه باشد/تبعیض و نابرابری های ناروا ناراحت کننده تر از هر چیزی است

وزیر نیرو گفت: فاصله ای بین ما و مردم نیست، هیچ چیزی دردناک تر و تحمل ناپذیرتر از تبعیض و نابرابری نیست، باید برای رفع این نابرابری ها تلاش جدی شود.

او ادامه داد: ۴۷ پروژه آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد طی روز شنبه افتتاح شده و از این تعداد عملیات اجرایی12 پروژه برق با اعتبار افزون‌بر 126 میلیارد تومان آغاز شد. ۷۰ پروژه دیگر نیز در محورهای مختلف آب و برق طی مدت زمانی دیگر در این استان با اعتبار پیش بینی شده اولیه 8 هزار و 324 میلیارد تومان عملیاتی می شود.

با چنگ و دندان هم شده بهترین خدمات را به مردم ارائه کنید

“رضا یتمندی مردم” عنوانی کلیدی بود که برای چندمین بار در سخنان وزیر نیرو به کار رفت، او گفت: کهگیلویه و بویراحمد بیش از متوسط کشور جمعیت روستایی دارد، باید با چنگ و دندان به مردم روستاها خدمت رسانی کرد تا با افزایش رضایتمندی مردم، شاهد مهاجرت نگران کننده از روستا به شهر نباشیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: افتتاح پروژه های تامین برق کلنگ زنی شده، نقش موثری در ارتقای شاخص های انرژی استان دارد، این پروژه ها بی تاثیر در زندگی مردم نیست و به افزایش رضامندی آنها کمک می کند.

اردکانیان با بیان اینکه اقدامات مناسبی در حوزه انرژی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، بیان کرد: این مهم به معنای همدلی، وحدت بخش های مختلف و توجه به مسائل مختلف با نگاه ملی نمایندگان است.

از تحریم برای رفع عادت های بد و وابستگی به منابع تجدید ناپذیر بهره بگیریم

وی به مساله تحریم ها هم اشاره کرد و گفت: دو وظیفه اصلی در شرایط کنونی داریم، در وهله نخست نباید اجازه دهیم قطار توسعه و پیشرفت کشور از حرکت بایستد، باید با کمک هم این کار را انجام دهیم، در وهله بعد سعی کنیم حالا که تحریم ها تحمیل شده از این فرصت حداکثر استفاده را برای کنار گذاشتن عادات بد در مصرف بکنیم، سعی کنیم عادت های خوب را جایگزین آنها بکنیم، از جمله آنها مصرف بهینه آب و انرژی است.

باید بپذیریم تاب آوری کشور ما و پایداری توسعه وابستگی تمام و کمال به این دارد که ما درست و صحیح مصرف کنیم، باید از خودمان شروع کنیم.

 

دکتر اردکانیان تاکید کرد که وعده ها و خواسته های مردم از خاطرش نخواهد رفت، اظهار داشت: به شکل جدی موارد احصا شده از قبیل اجرایی تر شدن سد تنگ سرخ و رفع مشکلات تملک، پیش بینی رفع تنش آبی در شهر یاسوج، رفع مشکل طرح تامین آبرسانی لیکک، اجرایی شدن سد آبریز، رفع مشکلات سایر سدهای استان از قبیل چم شیر، مسائل ایستگاه های پمپاژ در حوزه امام زاده جعفر، اصلاح و بهسازی شبکه های توزیع و انتقال و پیگیری عملیات ایجاد نیروگاه خورشیدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی خبری در زمینه بهبود وضع برق کهگیلویه و بویراحمد هم داشت، دکتر اردکانیان گفت: قرارداد افزایش ظرفیت نیروگاه از 500 مگابایت به 750 مگابایت انجام شده، در حال مبادله اصلاحیه قرارداد هستند و به زودی به صندوق معرفی خواهند شد.

حواشی:

تاکید وزیر نیرو به مدیران آب و برق برای بیان مشکلات و دغدغه های مردم، این مساله آنقدر برای دکتر اردکانیان مهم بود که عدم رعایت آن توسط یکی از مدیران آب و برق، واکنش تند و جدی وزیر را در پی داشت.

“رضا یتمندی مردم” محوری ترین کلید واژه سخنان امروز وزیر نیرو بود.

به گفته مردم، وزیر نیرو برخلاف بعضی مسئولان به دنبال شوی تبلیغاتی نبود، او آمد و مهم ترین چالش های آب و برق را رصد کرد و با همراه کردن مدیران ارشد آب و برق مرتبط، دستورات جدی برای رفع معضلات داد، به عقیده مردم این حجم از بازدید و برنامه موثر در سفر یک مقام کشوری به استان بی سابقه بوده است.

تاکید وزیر نیرو بر دیدار با مردم و بررسی خواسته هایشان موجب تاخیر در فرایند برگزاری مراسمات شد، اگرچه برخی خواسته ها مرتبط با او نبود اما ایستاد، شنید و با صدا زدن مسئولان مرتبط دستور پیگیری خواسته ها را داد.

اگرچه سفر هفته پیش وزیر نیرو به دلیل شرایط جوی لغو شد و انتظارها بر طولانی شدن زمان حضور مجدد وزیر حکایت داشت اما با تاکید و توصیه خود وزیر، سفرش برای بررسی خواست های مردم در کمتر از یک هفته نهایی و عملیاتی شد، اقدامی که کسی فکرش را هم نمیکرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نفسهای اخر رهزادی

  2. دهدشت گفت:

    مدیری که هرکاری دوست داره میکنه و پشت سر نماینده بویراحمد قایم میشه .ضعیف ترین مدیر در طول تاریخ بویراحمد بوده .براثر نوسانات برق تمام وسا یل برقی مردم سوخته

  3. پاتاوه مارگون لوداب زیلایی گفت:

    زیرساخت های توسعه مثل برق اب جاده مخابرات اینترنت صنعت در استان بسیار ضعیفه، نوسانات برقی در استان به شدت زیاده ، جاده ها و راههای استان بسیار وضعیت اسف باری دارند آزاد راه تو استان نیست راه آهن نیست فرودگاه ضعیفه و تعدآد و کیفیت پروازها بسیار پایینه دانشگاهها افت دارند و تجهیزات و امکانات پایین دارند

  4. سیاه روز گفت:

    دم وزیر گرم.چند تا مسیول ضعیف مثل امثال راهزادی کهگیلویه و بویراحمد رو به روز سیاه نشوندن که هنوز که هنوزه در محرومیت و بدبختی غوطه وریم

  5. تامر گفت:

    از ن………لیلقتش حفتی بود که وزیر محترم بارش کرد….

دیدگاه شما