شنبه 13 مهر 1398 - 23:14

سفر متفاوت وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد/عزم جدی اردکانیان برای سامان صنعت آب و برق استان/برنده انتخابات مجلس از نگاه وزیر(+عکس و حواشی(1))

صبح امروز وزیر نیرو با هدف بررسی چالش های آب و برق، بررسی خواسته های مردمی از وزارت نیرو و افتتاح و کلنگ زنی چند طرف آب، فاضلاب و برق وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

بهره برداری و کلنگ زنی 47 طرح آب و برق با اعتبارات میلیاردی

امروز 47 طرح در کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف از جمله تامین برق ،تصفیه خانه فاضلاب و آبرسانی روستایی با ۱۶۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۱۲ طرح با ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار با حضور دکتر اردکانیان؛ وزیر نیرو در این استان کلنگ زنی شد.

به گزارش بویرنیوز، شهرستان بهمئی مقصد نخست وزیر نیرو بود، دکتر اردکانیان در نخستین برنامه خود، پست و خط برق ۱۳۲ کیلوولت دژکوه سوق کهگیلویه را کلنگ زد، این پروژه با اعتبار ۱۵۱ میلیارد ریال سال بعد بهره برداری می شود و چالش های برق در کهگیلویه و چرام را مرتفع می کند.

کلنگ زنی فاز نخست پست ۱۳۳ کیلو ولت برق چرام با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های وزیر در این شهرستان بود، طرحی که در فاز دوم خود ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار می خواهد و با اجرای آن بخش عمده ای مناطق گرمسیری این شهرستان را از بن بست مشکلات برقی رها می کند.

یکی از چالش های جدی مناطق گرمسیری کهگیلویه بزرگ را باید قطعاً تامین آب پایدار دانست، به ویژه اینکه در این شهرستان به علت کمبود منابع پایدار آب اجباراً چالش هایی در زمینه آبرسانی وجود دارد.

حساسیت وزیر نیرو به افزایش رضایتمندی مردم کهگیلویه و بویراحمد

همین مساله و حساسیت دکتر اردکانیان نسبت به مساله تامین آب پایدار برای حفظ روستانشینی و رضایتمندی مردم، او را به بازدید از طرح بزرگ آبرسانی به 5 شهر کهگیلویه کشاند.

به گفته وزیر نیرو: این طرح با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، قرار است برای تامین آب 78 هزار شهروند لیککی و روستاهای حومه این منطقه تا افق 1415 عملیاتی و اجرا شود.

وزیر نیرو در ادامه و در بازدید از مراحل اجرای طرح تامین آب شرب چهار شهر کهگیلویه بزرگ(دهدشت، چرام، سوق و لنده) از سد کوثر نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح با هدف تامین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، چرام ، لنده و روستاهای مسیر از سد کوثر با جمعیتی افزون بر ۲۴۰ هزار نفر (۱۵۳ هزار نفر جمعیت شهری، ۸۷ هزار نفر جمعیت روستائی) خواهد بود.

 

آبرسانی به 40 روستای دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب سرفاریاب برنامه های بعدی وزیر نیرو بود.

او در این بازدید گفت: آبرسانی به 40 روستای دهدشت شرقی برای جمعیت حدود 16 هزار نفر با اعتبار 66 میلیارد ریال و با اجرای مخزن 1000 متر مکعبی و 18 کیلومتر خط لوله عملیاتی شد، پروژه ای که قطعاً کمک به آبادانی روستاهای این منطقه و البته کمک به رضامندی مردم و جلوگیری از مهاجرت به شهرها را سبب خواهد شد.

دکتر اردکانیان برای مشاهده سختی های مردم مناطق کمتر برخوردار و البته مشاهده شرایط انجام اقدامات عمرانی با وجود برخی اصرارها برای عدم حضور در سرفاریاب اما ترجیح داد به صورت زمینی و از جاده پرپیچ و خم سرفاریاب تردد کند.

برنده انتخابات مجلس از نگاه دکتر اردکانیان

او در بخشی از سخنانش به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: انتخاب نمایندگان مجلس را پیش رو داریم، مسابقه بزرگی است بین کسانی که میخواهند و می‌توانند با تکیه بر داشته ها و اقدامات این کشور برای مردم رضایتمندی بیشتری فراهم کنند، برنده کسانی هستند که می‌توانند بالاترین‌ درجه رضا مندی را برای مردم فراهم آورند.

خاموشی های برنامه ریزی شده ممنوع!

او با حضور در تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب، گفت: یکی از نگرانی های مردم سرفاریاب گل آلود شدن آب این مناطق پس از هر بارش بود، امروز تصفیه خانه متعارفی با اعتبار 88 میلیارد ریال برای جمعیت 5200 نفره سرفاریاب و روستاهای اطراف آن افتتاح می شود، پروژه ای که تا یک سال با مشاوران آن قرارداد بسته شده تا از کیفیت کارش اطمینان حاصل شود.

دکتر اردکانیان سپس راهی گچساران شد، او ابتدا به ساران رفت و پست برق ۲۳۰/۳۳ کیلو ولت این منطقه با اعتبار ۷۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات برق منطقه ای استان خوزستان را بهره برداری کرد.

وزیر نیرو در این بازدید بر دو مساله جدی تاکید کرد، او از برنامه وزارت نیرو برای پایدار کردن برق و کاهش حداکثری ساعات خاموشی های برنامه ریزی شده گفت.

نیروگاه چم شیر شهرستان گچساران مقصد بعدی وزیر بود، او با حضور در این پروژه گفت: کلنگ احداث خط ۲۳۰کیلو وات برق دوگنبدان- چنارشاهیجان با اعتبار ۲۶۰میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق خوزستان با 26 کیلومتر عملیات اجرایی کار می شود.

 وعده مهم اردکانیان به مردم کهگیلویه و بویراحمد

دکتر اردکانیان گفت: ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه آبرسانی متصل شد و تا پایان امسال نیز یک هزار و ۳۳۹ روستای دیگر به شبکه پایدار آب‌ متصل خواهد شد و با همت و همکاری نیروهای جهادی دولت تا پایان دولت تدبیرو امید آبرسانی به ۲ هزارو ۵۰۰ روستای دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

وزیر نیرو خبر آب و برقی خوبی هم برای استان داشت، او ادامه داد: بهره برداری و کلنگ زنی از ۴۷ طرح در حوزه آبرسانی و برق رسانی در یک روز نشانگر روند روبه رشد این استان است و البته برای شتاب بخشی  توسعه این استان به زودی عملیات اجرایی ۷۰ طرح در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۸۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

 

حواشی/عمده ترین و فعالیت پروژه های استان متعلق به به مجموعه وزارت نیرو است:

در شهرستان کهگیلویه و گچساران برنامه ها به خوبی پیش میرفت، اگرچه برنامه های زیادی برای وزیر آماده شده بود و انتظار تاخیرهای گسترده می رفت اما چنین نشد.

دکتر اردکانیان برخلاف سایر مسئولان ترجیح داد با صرفه جویی در وقت(عدم دعوت از مجری و خلاصه کردن سخنان پیرامون چالش ها و نه گزارش عملکرد)، هم مشکلات را بررسی کند، هم گوشه از خدمات نظام را بیان کند و هم اینکه در همه مناطق مردم حاضر در مراسمات را رو در رو ببیند و مشکلاتشان را بررسی کند.

“رضایتمندی مردم”؛ این کلیدواژه تقریباً عمده محور صحبت های وزیر نیرو بود، برای دکتر اردکانیان مهم و اولویت اصلی مردم و رضایت آنان بود، او در هر جایی حاضر می شد نخستین تاکیدش ضرورت خدمت رسانی شایسته به مردم بعنوان ارکان اصلی و ستون های پایدرا کشور بود.

استقبال جالب توجه وزیر از نشان های سنتی و رسوم محلی استان: او هم از نمادهای استان و شجاعت و دلیر مردی کهگیلویه و بویراحمدی ها تعریف کرد و هم به نشان تواضع و قدردانی از دست پخت زنان استان خورد.

مسئولان با تقدیر از وزارت نیرو، عمده ترین پروژه های فعال در استان را متعلق به وزارت نیرو بیان کردند.

دانشمند کابینه دولت“؛ عنوانی بود که مردم و مسئولان در خصوص وزیر نیرو به کار می بردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311060
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما