پنجشنبه 11 مهر 1398 - 12:29

دولتی‌ها با ترفند «خصوصی‌نمایی» قانون بازنشستگان را دور می‌زنند

عضو فراکسیون جوانان مجلس گفت: برخی از نهادهای دولتی برای عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خصوصی‌نمایی می‌کنند که دستگاه قضا باید با آنان برخورد کند.
به گزارش بویرنیوز، احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بررسی روند اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، اظهار داشت: چندی پیش کمیته‌ای در مجلس جهت رسیدگی به این موضوع تشکیل شد و تاکنون جلساتی را در این باره برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: دولت لیستی از بازنشستگانی که در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند، به مجلس ارائه داده اما ما روی چند تفسیر، با آنان اختلاف‌نظر داریم.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال از نظر ما در هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها آن طور که باید و شاید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اجرا نشده است اما دولت نظر متفاوتی با ما دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: همچنین برخی از دستگاه‌های دولتی اساسنامه خود را جدا کرده‌اند و علی‌رغم آنکه مدیرعامل و هیئت‌ مدیره آنان توسط مقامات دولت منصوب می‌شوند، اما برای دور زدن قانون، خود را خصوصی نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر هر نهادی از بودجه عمومی حتی یک ریال کمک گرفته باشد، شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، افزود: متاسفانه برخی از نهادهای دولتی برای عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خصوصی‌نمایی می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که قوه قضائیه به طور جدی بر حُسن اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نظارت کرده و با متخلفان به ویژه نهادهایی که خصوصی‌نمایی می‌کنند، برخورد کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310965
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما