سه شنبه 9 مهر 1398 - 15:33

افزایش ۲۷۱ درصدی جرائم سایبری در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به افزایش ۲۷۱ درصدی جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: ۹۳درصد این جرائم توسط پلیس کشف شده است.

به گزارش بویرنیوز، سردار مهدی انصاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ناجا به سیمایی از جرائم در استان پرداخت و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد اما در جغرافیایی خود محدودیت‌ها و مشکلاتی دارد که  مشکلات اقتصادی و معیشتی سبب افزایش جرائم می‌شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در اشاره به سیمای جرائم استان گفت: در سرقت‌های مهم رتبه ۲۹ کشور و سرقت خرد ۲۷ کشور هستیم، سرقت مسلحانه امسال و سال گذشته در استان نداشتیم و در سرقت به عنف با ۵۰ درصد کاهش رتبه ۲۳ کشور را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش ۵۰ درصدی شرارت هستیم، گفت: سال گذشته ۷ قتل رخ داد و امسال آمارها همین میزان بوده که رتبه ۱۹ کشور به لحاظ وقوع قتل را داریم و در خودکشی ۲۷ کشور هستیم.

این مسوول به اقدامات پلیس در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ تن  و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در  سطح محورهای مواصلاتی کشف شد که ۵۲ درصد افزایش کشفیات را داشتیم.

سردار انصاری تصریح کرد: در این خصوص ۹۰۰ قاچاقچی، مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان کرد: ۵۴ طرح‌ در راستای پاکسازی نقاط‌آلوده در مناطق مستعد اجرا شد، ۳۵  باند منهدم شد که افزایش ۱۵۰ درصدی انهدام باندها را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پلیس در حوزه کشف کالای قاچاق اقدامات خوبی انجام داده که کشفیات کالای قاچاق در ۶ ماهه امسال ۳۲ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰ درصد افزایش کشفیات انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم آرایشی، مواد غذایی، پوشاک و  ۱۵۴ دستگاه بیت کوین در گچساران بوده که ۸۰۰ نفر دستگیر و ۶۰۰ خودرو متوقف شد.

وی عنوان کرد: در حوزه جرائم سایبری شاهد افزایش ۲۷۱ درصدی هستیم اما حسن کار اینجا است که  ۹۳ درصد جرائم کشف شده  است.

این مسوول عنوان کرد: برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری رایانه و سایر جرائم مخابراتی جرائم کشف شده حوزه سایبری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران به دستگیری دو قاتل فراری زندان دهدشت اشاره کرد و گفت: پلیس دو ماه در این خصوص وقت گذاشت که شخص اول با کمک متنفذین محله و فرد دوم در شهر اهواز دستگیر و تحویل زندان شدند که موجب خرسندی مردم و رضایت از عملکرد پلیس شد.

سردار انصاری در بخش دوم سخنان خود شعار هفته ناجا را پلیس هوشمند_امین مردم عنوان کرد و گفت: صبحگاه مشترک با سپاه، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، آموزش همیاران پلیس و دیدارهای مردمی از جمله برنامه‌های این هفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310868
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما