یکشنبه 31 شهریور 1398 - 12:52
در سفر جبار کیانی به اسلواکی مطرح شد:

افزایش ۱۱۰ درصدی معاملات تجاری ایران و اسلواکی در سال ۲۰۱۹

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی با رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا پایتخت اسلواکی دیدار و در خصوص همکاری های مشترک گفت و گو کرد.

به گزارش بویرنیوز، در این دیدار طرفین به بحث و بررسی پیرامون روابط تجاری دو کشور پرداختند.

ایگور یوناس رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا در این دیدار با اشاره به افزایش ۱۱۰ درصدی معاملات تجاری ایران و اسلواکی در سال ۲۰۱۹، این مهم را گامی ارزشمند در جهت تداوم ارتباطات دوجانبه ایران و اسلواکی دانست و بیان کرد: این افزایش حجم تجاری به علت مشارکت های هیئت های تجاری دو کشور در رویدادهای بوده است که در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و علی رغم وجود تحریم‌ها میان دو کشور شکل گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا همچنین اعلام آمادگی کرد شرکت‌های ایرانی که در ارتباط با برگشت ارز حاصل از صادرات خود به کشور اسلواکی مشکل دارند با مراجعه به اتاق جمهوری اسلواکی در جهت حل مشکل آنها گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس کمیته مشترک ایران و اسلواکی نیز در این دیدار اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بازارهای عظیم اطراف خود، می تواند شریک تجاری بسیاری خوبی برای اروپا باشد و اسلواکی نیز در این راستا می‌تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به اروپا شود.

کیانی پور ابراز امیدواری کرد با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که قرار بود در تیرماه امسال تشکیل شود و به ابتدای سال ۲۰۲۰ موکول شد، مشکلات تجاری فعالان اقتصادی ایران در اسلواکی حل گردد.

ازجمله مشکلات صادرکنندگان محصولات ایرانی به اسلواکی، بستن حساب های شرکت های ایرانی به دلیل تحریم بوده که بخشی از آن که قابل حل بوده است با انجام رایزنی‌های صورت گرفته در شرف برطرف شدن می باشند و بخش‌های دیگر که شرایط پیچیده تری دارند قرار است با حضور رئیس بانک مرکزی اسلواکی که در کمیسیون مشترک به ایران سفر می کند، این مشکلات نیز حل شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310515
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما