چاپ این برگه

تخریب نماینده بویراحمد بخاطر یک اقدام شایسته/+عکس

اوایل مدیریت آقای شفایی در جهاد و کشاورزی شهرستان دنا به ایشان گفتم هر وقت توانستی بیل را برای آبیاری از دوشس مردم کوخدان برداری من پیشانی تو را خواهم بوسید و امروز بعد از کلنگ زنی این کار را خواهم کرد.

به گزارش بویرنیوز، این بخش هایی از سخنان نماینده بویراحمد در مراسم کلنگ زنی آبیاری تحت فشار بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات روستای کوخدان بود.

نماینده بویراحمد در این آئین گفت: در شهرستان دنا بالغ بر ۴ هزار عملیات آبیاری تحت فشار و قطره ای و ۳۰۰ هکتار عملیات انتقال آب اجرا شده است و بنا به نیاز مردم روستای کوخدان برای ۳۰۰ هکتار عملیات آبیاری قطره ای کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: اوایل مدیریت آقای شفایی در جهاد و کشاورزی شهرستان دنا به ایشان گفتم هر وقت توانستی بیل را برای آبیاری از دوشس مردم کوخدان برداری من پیشانی تو را خواهم بوسید و امروز بعد از کلنگ زنی این کار را خواهم کرد .

نماینده بویراحمد سپس بعد از سخنرانی خود طبق صحبتی که کرده بود، پیشانی مدیر جهاد شهرستان را بوسید، او گفت: حق است فردی که به مردم خدمت می‌کند و بیل را از دوش کشاورزان منطقه بر میدارد بر پست و پیشابی او بوسه زد.

پس از بوسه زارعی، مدیر جهاد شهرستان بویراحمد به واسطه عرف و‌ رسم مردم استان به قصد دست بوسی نماینده از سر احترام و البته سنت معمول استان، سر خم کرد که البته با ممانعت زارعی روبرو شد.

این نوع ارتباط و احترام در کهگیلویه و بویراحمد مرسوم و متداول است و خلاف آن عموماً بی احترامی به طرف مقابل و عملی ناپسند به شمار می رود.

برخی رسانه ها در مطالبی نسنجیده این رفتار شایسته را بهانه ای برای تخریب طرفین کردند، و به جای پرداختن به اهمیت مسأله برای کشاورزان و کشاورزی منطقه، حمله به یک رسم دیرینه استان را دستاویز تخریب کردند.