یکشنبه 31 شهریور 1398 - 11:28

تخریب نماینده بویراحمد بخاطر یک اقدام شایسته/+عکس

اوایل مدیریت آقای شفایی در جهاد و کشاورزی شهرستان دنا به ایشان گفتم هر وقت توانستی بیل را برای آبیاری از دوشس مردم کوخدان برداری من پیشانی تو را خواهم بوسید و امروز بعد از کلنگ زنی این کار را خواهم کرد.

به گزارش بویرنیوز، این بخش هایی از سخنان نماینده بویراحمد در مراسم کلنگ زنی آبیاری تحت فشار بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات روستای کوخدان بود.

نماینده بویراحمد در این آئین گفت: در شهرستان دنا بالغ بر ۴ هزار عملیات آبیاری تحت فشار و قطره ای و ۳۰۰ هکتار عملیات انتقال آب اجرا شده است و بنا به نیاز مردم روستای کوخدان برای ۳۰۰ هکتار عملیات آبیاری قطره ای کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: اوایل مدیریت آقای شفایی در جهاد و کشاورزی شهرستان دنا به ایشان گفتم هر وقت توانستی بیل را برای آبیاری از دوشس مردم کوخدان برداری من پیشانی تو را خواهم بوسید و امروز بعد از کلنگ زنی این کار را خواهم کرد .

نماینده بویراحمد سپس بعد از سخنرانی خود طبق صحبتی که کرده بود، پیشانی مدیر جهاد شهرستان را بوسید، او گفت: حق است فردی که به مردم خدمت می‌کند و بیل را از دوش کشاورزان منطقه بر میدارد بر پست و پیشابی او بوسه زد.

پس از بوسه زارعی، مدیر جهاد شهرستان بویراحمد به واسطه عرف و‌ رسم مردم استان به قصد دست بوسی نماینده از سر احترام و البته سنت معمول استان، سر خم کرد که البته با ممانعت زارعی روبرو شد.

این نوع ارتباط و احترام در کهگیلویه و بویراحمد مرسوم و متداول است و خلاف آن عموماً بی احترامی به طرف مقابل و عملی ناپسند به شمار می رود.

برخی رسانه ها در مطالبی نسنجیده این رفتار شایسته را بهانه ای برای تخریب طرفین کردند، و به جای پرداختن به اهمیت مسأله برای کشاورزان و کشاورزی منطقه، حمله به یک رسم دیرینه استان را دستاویز تخریب کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310508
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجید گفت:

    احسنت .انصافا کار ماندگاریست

  2. مسعود گفت:

    مهندس شفاهی انسانی کار بلد واخلاقی است این تخریبها بی مورد است

  3. شهروند گفت:

    خدایی این یه مورد را قاطی سیاست نکنید احترام به بزرگتر و رسم دست بوسی بزرگتر سنت دیرینه هست .قابل تحسینه

  4. سعید محمد حسینی گفت:

    معمولاً در مناطق لر نشین رسم است افراد بزرگتر پیشانی را میبوسند و افراد کوچکتر دست بزرگتر را ، اگر آقای شفایی خواسته باشد دست ایشان را ببوسند باز هم اشکالی برکار نیست آقای مهندس شفایی از مهندسین خوب و با نجابت هستند و بین مردم شهر سیسخت قابل احترام هستند. قطعاً از سر احترام کوچکتر و بزرگتر این احترام را به جا آورده است.

  5. احساس خواه گفت:

    خدای کار آقای حاج زارع کار خوبی بود

  6. ناشناس گفت:

    من نمیدونم این آبیاری تحت فشار که قانونه هر کس بره 85 درصد مجانی میدن این کارهای نمایشی چیه؟

  7. سید گفت:

    باید به مرحله ای از رشد و مردانگی و آزادگی برسیم که کار خوب را تحسین کنیم و کار بدرا ناشایست بدانیم . هرکسی این کار ها را انجام داده باشد . فرقی نمی نمی کند . دوست یا دشمن . هم خط سیاسی یا غیر هم خط . به مرجله از سقوط اخلاقی رسیدیم که کار بسیار شایسته آقای زارع را رنگ و بوی دیگری به آن می دهیم و احترام متقابل آقای شفایی را برنمی تابیم . این تذهبون ؟؟؟؟؟

  8. فرج گفت:

    خوب نماینده پیشانی شفاهی رو بوسیده، حالا شفاهی که کوچکتره اگه دستشو ببوسه چه عیبی داره؟ منم بودم همین کارو میکردم. همین قضیه رسمه. رایجه. هر بزرگتری پیشانی من یا صورتمو میبوسه، من دستشو میبوسم.
    لا اله الا الله، از کاه کوه میسازن

  9. ستار گفت:

    تشكرازنماينده مردم

  10. سعید صفدری گفت:

    بنام خدا … تشکر از نماینده بویراحمد ودنا..و تشکر از مهندس شفایی …مهندس شفایی از نیروهای دلسوز وزحمت کش شهرستان دنا می باشد …. تا کور شود انکه نتوان دید

  11. علب گفت:

    خیلی مسخره است

دیدگاه شما