یکشنبه 31 شهریور 1398 - 9:55

فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد: مطالبه گر باشید اما چهره استان را مخدوش نکنید

به گزارش بویرنیوز : در نشست خبری فرمانده سپاه فتح استان بر لزوم اطلاع رسانی گسترده رسانه ها درباره دستاوردهای بزرگ گذشتگان و نسل حاضر در راستای ایجاد وحدت و نشاندن بذر امید در دل مردم تاکید کرد.
سرهنگ خرمدل در ادامه اظهار داشت: تمامی کشورها در مقطعی از تاریخ اقدامات تأثیر گذاری را شاهد بودند به خصوص جنگ ها در بیشتر کشورها نقطه عطف و جایگاه خاصی دارد.

خرمدل جنگ ۸ سال دفاع مقدس را آزمایش الهی دانست و افزود: در ۸ سال دفاع مقدس که ظاهرش جنگ است ؛ نعمت های بیشماری برای کشور داشته به خصوص که آزمونی بوده تا در این شرایط سخت تحریم مردم ما بتوانند به راحتی مقاومت کنند.

خرمدل در ادامه افزود: در موضوع دفاع مقدس ما از واژه جنگ خیلی استفاده نمیکنیم‌ و با توجه به آموزه های دینی خود با الگو قرار دادن عاشورا درواقع ما از خود دفاع نموده ایم.

خرمدل به اهمیت دفاع مقدس در ایجاد هویت ملی افزود: برای همه ما ۸ سال دفاع مقدس گنجینه ای است که بر هر بخشی از آن دست بگذاریم مفاهیم بسیار ارزنده ای در درونش جای گرفته و در واقع این برهه از تاریخ در ایران نقش بی بدیلی در هویت ملی ما داشته و دارد چراکه تنها مقطعی بود که جنگ برماتحمیل شد و یک وجب از خاک و استقلال خودمان را از دست ندادیم و علاوه بر آن با وجود تحریم های ۴۰ ساله به خصوص در حوزه نظامی توانستیم پیشرفت های بسیار ارزنده ای را به ارمغان بیاوریم.

فرمانده سپاه استان در ادامه به پیوند میان دفاع مقدس با نهضت عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی در عر دو جنگ بحث نابرابری قدذت است اما این نابرابری ها موحب نگردید که از اهداف اصلی و آرمان ها دور شد و همین امروز نیز در منطقه کل مقاومت برگرفته از ۸ سال دفاع مقدس ایران و ۸ سال دفاع مقدس ما نیز برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

فرمانده سپاه استان با اشاره ای به تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: امروز اگر کشتی ما را می گیرند ماهم این قدرت را داریم که کشتی آنها را متوقف کنیم و‌حتی تأثیر گذاری بیشتری در سایر زمینه داریم و به همین منظور شعار امسال دفاع مقدس را ما پیروزیم گذاشته ایم و امیدواریم با اطلاع رسانی دقیق از مجموعه دستاوردهای مختلف امیدواری را به جامعه تزریق نمایید تا موجبات امید و همدلی را فراهم آوردید.

خرمدل به رتبه خوب استان در داشتن شهدای بسیجی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما جنوبی بلد نیستیم داشته های خودمان را برجسته کنیم و این یک نقطه ضعف است .
فرمانده سپاه در ادامه با اشاره به وضعیت تخریب و نقد در استان اظهار داشت: به استاندار و نماینده ها گفتیم این استان توسعه پیدا نمیکند تا زمانیکه نگاهمان استانی و‌نه ملی است چرا که این استان در بسیاری از زمینه ها بسیار پربارتر است ولی متاسفانه تا مدیر و یا سرمایه داری اهل کاری پیدا می شود و میتواند موجبات پیشرفت را فراهم کند به بهانه های مختلف ار جمله قوم گرایی کنار زده می شود و عقب ماندگی این استان را در پی دارد. ما منکر مطالبه گری نیستیم و لی نقدها باید سازنده بوده تا چهره استان مخدوش نگردد.

در پایان سرهنگ مثنوی روز شمار هفته دفاع مقدس را به شرح ذیل بیان نمود:

۳۱شهریور؛ روز قدرت و توانمدی نیروهای مسلح که رژه نیروهای مسلح استان را همزمان با سراسر کشور خواهیم داشت.
۱ مهر؛ دانش پژوهی ؛ معرفت جوانان و سربازان که زنگ مقاومت در سراسر استان در مدارس و دانشگاه ها.
۲ مهر: رونق تولید٬ حمایت مردمی و خودباورب
۳ مهر: روز بصیرت ٬ دشمن شناسی و ولایتمداری
۴،مهر:شهید٬ وحدت
۵ مهر: خانواده و وحدت ملی
۶مهر: رزمنده ها و‌جهاد آفرینان
۷مهر: فرمانده هان؛ پیشکسوتان و مسولان دوران دفاع مقدس
مثنوی افزود: برخی از برنامه ها محوری است مانند بازسازی عملیات ۸ سال دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح.
مجموعا بیش از ۵۰ عنوان برنامه در سراسر استان خواهیم داشت.
۱۲۰ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد در همین هفته افتتاح خواهد شد.
افتتاح دو یادمان شهید گمنام در شهر دهدشت و لنده با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال
۲ خانه عالم با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و افتتاح مدرسه قرآنی با اولویت حفظ قرآن رت خواهیم داشت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما