شنبه 30 شهریور 1398 - 23:49

لزوم واگذاری آبشار به شهرداری یاسوج

بویرنیوز– اگر به فکر آینده و توسعه گردشگری همراه با ارائه خدمات به همشهریان هستیم، می بایست آبشار را به شهرداری یاسوج واگذار نماییم.

مهمترین مشکل کنونی آبشار چندگانگی در مدیریت این مجموعه زیبا می باشد. متاسفانه هر ساله به دلیل گردشگری بیشتر و توجیه سرمایه گذاری در ورودی آبشار شرایط تعرض به منابع ملی و حتی آبراهه های آبشار قوت یافته که دستگاه های دولتی و بخش خصوصی حتی حاضر نشده‌اند مسیر ماشین رو، ورودی آبشار را به اندازه توجیه‌ پذیری ترافیک بازگشایی نمایند. از دیگر مشکلات آبشار تضاد در مالکیت و نحوه خدمات به مردم و گردشگران می باشد، همین موضوع باعث گردیده دستگاه‌های متولی اعم از شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعضا در ارائه خدمات دچار سردرگمی می شوند.

مهمترین پیشنهاد در خصوص توسعه آبشار و  از سوی شهردار محترم یاسوج مطرح شده که ایشان اعلام نمود حاضر هستیم سازمانی جهت تمرکز در خدمات بهتر به گردشگران تاسیس و تمام زیر ساخت‌های لازم جهت خدمات رسانی بیشتر و همشهریان را در اختیار آن سازمان قرار دهیم.

متاسفانه سودجویان در دهه اخیر که ارزش آبشار را بهتر از گذشته می بینند، تخلفات زیادی در زمینه ساخت و ساز انجام داده‌اند و بحمدلله بخشی از این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری منجر به صدور رای تخریب گردیده و با آغاز بازگشایی مدارس و فصل سرما که منجر به کم شدن میزان گردشگر در آبشار می شود، احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرایی می گردد و شرکت آب منطقه‌ای استان برابر دستورالعمل و آیین نامه های اجرایی موظف به آزادسازی حریم آبراهه ها در حوزه آبشار می‌باشد.

انجام این دو مهم بدون حمایت دستگاه قضایی امری غیر ممکن بوده و می طلبد دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی همچون قبل در این مهم یاری نمایند و حداکثر تا پایان آبانماه آزاد سازی حریم و آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ عملیاتی خواهد شد.

از دیگر مشکلات آبشار وجود ادارات و دستگاه های دولتی می باشد که با توجه به اعلام آمادگی شهرداری جهت تهاتر زمین با آنها در نقاط دیگری از شهر یاسوج انتظار می رود همکاری لازم را برای واگذاری مدیریت یکپارچه آبشار و کمک به ایجاد زیرساخت های لازم انجام دهند.

بدون شک الگوگیری سرمایه گذاران و مالکین بخش خصوصی در خصوص عملکرد دستگاه های دولتی و حاکمیتی جهت تخلیه آبشار تاثیر بسزایی دارد و همه افراد و سرمایه گذاران ورودی آبشار را به رعایت قانون دعوت می نماید.

امیدواریم همه با هم برای داشتن نقاط بکر گردشگری و استفاده از ظرفیت آنها در در رونق اقتصادی همت نماییم. مادامیکه آبشار را متعلق به مردم بدانیم با همین نگاه می توان به راحتی آبشار را از وجود ادارات دولتی تخلیه و سرمایه گذاران بخش خصوصی را به رعایت قانون دعوت کرد.

شهرداری یاسوج با داشتن زیرساخت‌های لازم بهترین دستگاه برای واگذاری مدیریت آبشار با توجه به بسته پیشنهادی شهردار محترم جهت تاسیس سازمانی مختص آبشار خواهد بود.

روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای استان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ریما گفت:

    من خوشم از این شورا نمیاد ولی مقدم واقعا ادم کاری بی حاشیه باشخصیت و متینیه از روزی هم که اومده چند برابر شهردار دور قبل آسفالت کرده، فکر ساخت سینما، پایش تصویری، ناوگان حمل و نقل عمومی، طرح آبشار، المان های شهری، میدان میوه و تره بار و هزار کمبودی که توی سالیان قبل بهش توجه نشده بود توسط این شهردار داره عملی میشه، واقعا باید بهش خسته نباشید گفت

دیدگاه شما