شنبه 30 شهریور 1398 - 19:08

دستگاه های برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند/+ اسامی

جشنواره شهید رجایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی دستگاه‌های برتر سال ۹۷ با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.

عصر امروز جشنواره شهید رجایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی دستگاه‌های برتر سال ۹۷ با حضور استاندار استان و مسئولان دولتی استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، حسن نوروزی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی را انجام دادیم، بسته به عملکردها شاخص هایی برای ارزیابی هر دستگاه معرفی شده است، ما نیز در قالب ماموریت ها و عملکرد سازمان های استان آنها را ارزیابی و سنجش کردیم.

۷۶ سازمان و دستگاه کهگیلویه و بویراحمد با هم مقایسه شدند

نو روزی گفت: علاوه بر و ورودی ها و منابع ارزیابی پیامدها، نتایج و اثرات هم مد نظر بوده است، خروجی اثربخش و مفید اقدامات دستگاه های اجرایی مد نظر بوده است.

او ادامه داد: دستگاه های مشمول قانون خدمتت اداری در ۷ محور، ۳۲شاخص و ۹۷ نماگر، ارزیابی و سنجش شدند، اصلاح ساختار، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت مالی، ارتقاء بهره وری، سلامت اداری، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و استقرار نظام مدیریت عملکرد از عمده ترین محورهای بررسی سازمان های استان بوده است.

نو روزی گفت: سال ۹۵ ما ۴۶ دستگاه ارزیابی کردیم، امسال این تعداد به ۷۶ دستگاه رسید امیدواریم سال اینده این آمار به ۹۲ دستگاه برسد.

رئیس سازمان مدیریت افزود:  در شاخص های عمومی نمره کلی دستگاه های استان ۵۵۲ شد که جای کار دارد، در زمینه شاخص های اختصاصی خوب عمل شده و از ۱۰۰۰ نمره استان ۸۸۵ شده که به درجه عالی نزدیک میشویم.

وی از بررسی بیطرفانه دستگاه ها گفت و ادامه داد: ۵ دستگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی شایسته تجلیل دانسته شدند (اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و خصوصی سازی خدمات و…)، در حوزه بانک ها، مراکز درمانی، فرمانداری ها نیز ارزیابی شد و دستگاه های برتر انتخاب شدند.

دستور بررسی دوباره نتایج را دادم/اعمال نظری در رتبه بندی دستگاه ها نشد

در ادامه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی ها بر اساس شاخص های مدون اعلام شده کشور است، مدعی که در ۳۱ استان هماهنگ انجام شده است.

دکتذ کلانتری گفت: دو جلسه آمدند و بدون اینکه اسامی را ببینم من گفتم باز هم بروید بررسی کنید تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی ادامه داد: خودم در نهایت قانع شدم، هرچند همانطور که آقای نو روزی گفت  اگر دستگاه ها آمار و اطلاعات را به موقع میدادند شاید جای برخی دستگاه ها عوض میشد، عدم کسب رتبه توسط سایر دستگاه ها نسان از ضعف آنها نیست شاید اگر انها هم به موقع اطلاعات میدادند نامشان در این لیست بود.

دکتر کلانتری بیان کرد: تلاش شد اعمال نظر نباشد و دستگاه ها تنها و تنها بر اساس عملکردشان ارزیابی شوند شاید اشتباهی بوده که قطع به یقین عمدی در کار نبوده است.

استاندار افزود: نباید راضی بود، در زمینه توسعه خدمات و بهبود عملکرد کنید، باید در زمینه کسب منابع، انجام اقدامات عمرانی، شفافیت، پاسخگویی و در کل توسعه و بهره وری خدمات به مردم تلاش کرد و متوقف نشد.

تغییر رویه انتخاب دستگاه های برتر استان

او ادامه داد: برای ما مهم است اگر ایراد و نظری هست به ما ارسال شود، شاید نظرات و پیشنهادات شما حتی در ارزیابی های کشوری اثرگذار باشد.

دکتر کلانتری بیان داشت: ارتباط اثربخش مدیران با سازمان و وزارتخانه مربوطه کشوری، چگونگی ارتباط با مردم و نحوه پاسخگویی به آنها، ارتباط با سایر دستگاه ها در استان و شهرستان ها، حضور در نماز جمعه ها و برپایی میز خدمت در شهرستان ها و البته بررسی مداوم مسائل شهرستان ها، در بررسی های آینده ما مد نظر خواهد بود.

مقام ارشد دولتی استان گفت: هدف ما از بازدیدهای سر زده مچ گیری نیست، باید بدانیم در ادارات ما چه میگذرد، این روند را ادامه خواهیم داد تا از کیفیت خدمات دستگاه ها ه مردم اطمینان حاصل کنیم.

مدیران یکی از معاونت های خود را به زنان توانمند بسپارند/با کسی تعارف ندارم

حسین کلانتری افزود: نیروهای جوان عاشق خدمت و انقلابی را باید رشد داد این از شاخص ها است، به حضور زنان هم باید توجه داشت، مدیرانی که بیش از ۲ معاون دارند باید یک نفر حتماً از بانوان توانمند باشد، این مورد جزو شاخص های ما در بررسی دستگاه ها خواهد بود، با کسی هم تعارف ندارم.

در پایان این مراسم دستگاه های برتر در شاخص های عمومی و اختصاصی و اقتصاد مقاومتی بدین ترتیب معرفی و از آنها تجلیل شد.

شرکت آب و فاضلاب روستایی دستگاه برتر اقتصاد مقاومتی

شرکت گاز

اداره کار

راه و شهرسازی

شرکت برق

نیز از دستگاه های برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی بودند.


آموزش  و پرورش در زمینه دستگاه های آموزشی و علمی

میراث فرهنگی نیز در این زمینه حائز رتبه شد.


سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه شاخص های عمومی، قضایی و انتظامی دستگاه برتر شد


اداره کل استاندارد در گروه تولیدی ها برتر شد


شرکت آب منطقه ای در میان شرکت ها، بانک ها و بیمه ها رتبه نخست را کسب کرد


در گروه حمایتی ، سلامت و بهداشت، مدیریت درمان تامین اجتماعی به ریاست دکتر پیام اکبری رتبه نخست استان را کسب کرد.


شاخص های عمومی:

امور اقتصادی و دارایی

راهداری و حمل و نقل جاده ای

دستگاه های برتر در شاخص های عمومی بود.


شاخص های اختصاصی:

جهاد کشاورزی

ثبت احوال

اداره کل ورزش و جوانان

سازمان امور مالیاتی استان

دستگاه های برتر استان در زمینه شاخص های اختصاصی بودند.


فرماندار باشت؛ فرماندار برتر استان شد.


راهداری باشت دستگاه برتر شهرستانی شد.


حاشیه:

رئیس صندوق کارآفرینی امید گفت: اسمی از بانک ها برده نشده است، کلی کار کردیم و حالا معرفی نشدیم این را پارسال هم اعلام کردیم متاسفانه دیده نشد، دیگر در جشنواره شرکت نمیکنم که این سخن او با تشویق حضار روبرو شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکترای مدیریت اصلاح طلب محض گفت:

    بنظر خودت دستگاهی وجود دارد که عملکرد ضعیف داشته باشد ودر بین این دستگاههای نامبرده شده وجود داشته باشد

  2. ناشناس گفت:

    بخداقسم مدیریت وبرنامه ریزی داره خیانت میکنه نه اورژانس نه هلال احمر چرانیستند

  3. دکترای مدیریت اصلاح طلب محض گفت:

    همه دستگاهها عملکردشون ضعیف بوده
    به دلایل زیر
    1- بیکاری
    2- فقر
    3-بالارفتن طلاق
    4-کاهش ازدواج
    پس اینقدر جلسه نگیرین که هیچ منفعت وسودی برای مردم وپیشرفت استان نداشته باشد خواهشمندم خواهشمندم بجای این جلسات به فکر پیشبرد اهداف استان وشهرستانهای محروم باشید

  4. ناشناس گفت:

    خودشون به خودشون جايزه ميدن
    اجازه بديد مردم قضاوت كنند

  5. سیدمحمودحسینی گفت:

    صندوق کارآفرینی امیددربین بانکها بیشترین همکاری ومراودت راداشته تعجب میکنم چطور بانکها درحوزه اقتصادمقاومتی معر

  6. سیدمحمودحسینی گفت:

    تنها بانکی که درحوزه اقتصادمقاومتی بیشترین همکاری رابا مشتریانش داشته صندوق کارآفرینی میباشد که متاسفانه هیچ اسمی ازبانکهابرده نشده جادارد ا آنهایی که نقش اساسی دراشتغال وتولید داشتن قدردانی میشد مخصوصا صندوق کارآفرینی امید شعبه باشت

  7. حسین گفت:

    بانک کارافرینی امید واقعا خیلی بانک سخت گیری هست
    اگه قرار بود بانکا معرفی بشه، باید بانک کشاورزی معرفی میشد

  8. ناشناس گفت:

    اولا دوما و سوما حق بانک کشاورزی را خوردن ، خدمات بانک کشاورزی بخصوص در بخش اعطای اعتبار جهت احداث واحدهای تولیدی و نظارت بر روند اجرای اونهاکاملا نایده گرفته شده و به ناحق شرکت ها و اداراتی که هیچ کار مثبتی انجام نمیدن و صرفا بنا به دلایل سیاسی انتخاب شدن. آخه جهاد کشاورزی و اب منطقه ای اصلا کجای کارن . تو حوزه تخصصی کشاورزی همه ی زحمت ب دوش بانک کشاورزیه از ابتدا تا به بهره برداری رسیدن طرح این بانک کشاورزیه که تو طرح ها درگیر کار هست و نهایتا هم باید به نهادهای نظارتی پاسخ گو باشه و جهاد صرفا عین ی کافی نت عمل می کنه و ثبت نام و معرفی به بانک را انجام میده و بس.و پالایش معرفی شدگان و… همش به عهد ه ی بانکه . البته سایر بانکها از جمله کارآفرینی پست بانک و توسعه تعاون همسنگ تمام گذاشتن. این واقعیت تنها کسانی میتونن باور کنن که خودشون درگیر کار باشد و مجری طرح ها باشد .

  9. ناشناس گفت:

    ای خدا سازمان برتر معرفی کردنمون هم نه مث بقیه جایله،اخه اینا چ برتری دارن؟؟

  10. شهروند گفت:

    اگر خدایی قضاوت کرده باشند تامین اجتماعی یاسوج از همه این دستگاهها بهتر است

  11. رحمت گفت:

    وقتی جهاد کشاورزی که ساعت 10 صبح کارمندی درش وجود نداره اول بشه باید فاتحه گروه ارزیاب و حتی کادر مدیریتی استان را خواند.

  12. پیمانکار گفت:

    فکر کنم نوسازی مدارس دستگاه برترین بوده یادتون رفته اعلامش بکنید.۹۷-۹۸

  13. ناشناس گفت:

    خودگویی و خود خندی
    عجب مرد هنرمندی

  14. احمدی گفت:

    نوروزی به دستگاههایی نمره داده که اکثرا وابسته به تاجگردون هستند . مثلا همه میدونند که داودی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هیچ وقت این امتیاز رو کسب نمی‌کرد و این کارا رو میکنند که سرپوش بذارن رو ضعف مدیران اجاره ای .
    البته شرکت آب منطقه ای اگر هم امتیاز آورده نمره دستگاه برتر را آورده نه مدیر برتر و این به این معناست که شرکت آب منطقه ای نیروی انسانی خوب و توانمندی دارد و ارتباطی به مدیر عامل ندارد.
    و البته به ابن مهم نیز باید توجه کرد که شرکت آب منطقه ای در مقایسه با بانکها خدمت رسانی آنچنانی ندارد

  15. دنا گفت:

    من یک فرهنگی هستم صحبت های مدیر صندوق کارآفرینی راتائید میکنم
    بایددربین بانک ها وموسسات مالی انتخاب میشندند
    جای نیروهای خدوم وزحمت کس اورژانس خالیه حیف شد اسم آنها برده نشد

  16. سعید محمد حسینی گفت:

    بر خود لازم میدانیم از زحمات ارزشمند دکتر پاسره و مهندس محمود باقری و همکاران محترم این عزیزان در راستای ارتقای اهداف شرکت آبفا و میراث فرنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر و تشکر نماییم.

  17. تقوی گفت:

    با سلام الحق والانصاف دکتر پیام اکبری در طی دوره 3 ساله اخیر برای درمان تامین اجتماعی زحمات زیادی کشیدند و افتخارات متعددی را برای استان کسب نمودند

دیدگاه شما