چاپ این برگه

مِهر با مِهر آغاز کنیم/لبخندمان را از یکدیگر دریغ نکنیم

سرویس فرهنگی- چیزی تا آغاز مهر ماه نمانده است، پاییز طلایی با زیبایی های خیره کننده اش به زودی میهمان خانه هایمان می شود.

به گزارش بویـرنیـوز، با گشت و گذاری در شهر تکاپوی وصف نشدنی پدر و مادرها و فرزندانشان نگاه هر رهگذری را به خود جلب می کند، این رزها شلوغ ترین مغازه ها بدون شک لوازم التحریر فروش ها و فروشنده های لباس و وسایل مدرسه هستند، عمده خریداران هم دانش آموزانی هستند که با شور و شوق جالب توجه خود به دنبال خرید مهرماهی خود هستند.

در کنار این تکاپو و شور و شوق زیبا اما نگاه های پر از حسرت کودکانی که والدینشان ناتوان در خرید مایحتاجشان هستند آزار دهنده و دردآور است.

نگاه کودک معصوم به خریدهای هم سن و سالهایش صحنه ای است که این روزها به کرات میبینیم، صحنه ای که دلمان را آزار می دهند و وجدانمان را به درد می آورد.

بیایید مهر را با همدیگر تقسیم کنیم

قطعاً زیبایی های مهر با خوشحال بودن فرزندان همه ما قشنگ تر هم می شود، اگر هر کدام از ما به اندازه توان افراد کم بضاعت اطرافمان را حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم، شکلات افراد زیادی را حل میکنیم.

وظیفه مسئولان هم کم نیست، نظارت بر بازار در این ماه باید به اوج خود برسد، خیلی از خانواده ها توان خرید وسایل مدرسه فرزندان خود را با قیمت های رها شده کنونی ندارند، باید نظارت ها را شدت بخشید و علاوه بر آن مراکزی برای خرید دولتی و ارزان قیمت تر تدارک دید تا همه بتوانند خرید کنند.

به گزارش بویرنیوز، زیبایی های مهر وقتی خوشحالی و مهبت را با همدیگر قسمت کنیم دوچندان می شود، وقتی دیگر چشمان حسرت بار کودکی را نبینیم، وقتی غم یک پدر از ناتوانی خرید برای فرزندش نباشد و وقتی همه با هم بخندیم و خوشحال باشیم، آن وقت مهری زیبا و دل انگیز خواهیم داشت..

چه زببا فرمود سعدی پاک نهاد:

بنی آدم اعضای یک پیــــکرند         که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به دردآورد روزگـــار        دگر عضو ها را نمــــاند قرار

تو گر محنت دیگران بی غمی        نشاید که نامـت نهند آدمی