چاپ این برگه

هشدار/سیستم گرمایشی 2670 کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است/تا دیر نشده پیشگیری قبل از فاجعه کنید

1105 مدرسه در قالب دو هزار و 670 کلاس درس استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از سخنان امروز مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش استان بود.

پیروز کرمی گفت: تاکنون سیستم گرمایشی 421 مدرسه در قالب دو هزار و 354 کلاس درس استانداردسازی شده است و یک هزار و 105 مدرسه در قالب دو هزار و 670 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند‌، باید تا مهر ماه سیستم گرمایشی 141مدرسه در قالب 452 کلاس درس استان استانداردسازی شود.

و اما چند نکته برای مسئولان: 

گزارش آمار خوب است اما حلال مشکل نیست، همه نیک میدانیم مدارس زیادی در کهگیلویه و بویراحمد داریم که فاقد استانداردهای لازم در زمینه سرمایش و گرمایش هستند، این مساله اگرچه گفتنش برای توجه دادن نگاه ها به این ضعف بزرگ خوب است اما به نظر دیگر زمان برای گفتن نیست و حالا باید اقدام کرد.

ماجرای دختران شین آباد، کودکان معصوم زاهدانی و چندین و چند مورد دیگر را همگی به خوبی به یاد داریم، همه آن حوادث تلخ درست وقتی و به گونه ای رخ داد که کسی فکرش را هم نمیکرد.

شاید اگر به جای بخاری های نامناسب یک تغییر کوچک برای گرمایش می شد و یا بخاری استاندارد در فضایی مناسب و با حفاظ مناسب و استاندارد نصب می د شاهد اتفاقات تلخ و مرگ کودکان آینده ساز ایران نبودیم.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید علاج قبل از فاجعه کنند، تا فرصت هست به اصلاح و استاندارد سازی سیستم گرمایش همه مدارس استان به ویژه در مناطق سرسیر اقدام کنید تا خدای ناکرده بخاطر یک سهل انگاری فردا روز پشیمانی برای هیچ کس پیش نیاید.