چاپ این برگه

ورود دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به روند احداث کارخانه پسماند یاسوج

بازدید رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح احداث کارخانه پسماند یاسوج

به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای حفاظت از حقوق عامه جلسه ی صیانت از منابع آب برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز ، دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل این دادگستری در این جلسه که در منطقه 2 پشته ی دشتروم که با حضور مسئولان اجرایی، خدماتی و شورای شهر یاسوج برگزار شد به موضوع حقوق عامه اشاره کرد و در سخنانی از ورود دادگستری استان در این خصوص اظهار کرد: در همه ی حوزه هایی که سلامت و حقوق عامه ی مردم تضییع شود،دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.

نگین تاجی افزود:هر جایی که مردم متضرر شوند دستگاه قضایی در کنار مردم خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان یا اظهار اینکه احداث کارخانه ی پسماند در منطقه 2 پشته ی دشتروم کمک به محیط زیست ، منابع طبیعی و آب خواهد بود ،گفت: تأسیس این کارخانه از ضروریات شهر یاسوج به عنوان مرکز استان است و شایسته است مسئولان استانی در جهت راه اندازی این مهم حمایت های لازم را انجام دهند.

دکتر نگین تاجی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های خدمات رسان با شهرداری یاسوج، بیان داشت: برای احداث این کارخانه لازم است عزم و اراده جدی باشد و شهرداری هر دستگاهی را که همکاری لازم را نداشت، معرفی کند.

در ادامه این جلسه سید عیسی حسنی سرپرست معاونت از پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری استان نیز گفت:ادارات ذیربط مؤظفند در مدت 15 روز نسبت به انجام آزمایشات ویژه از منابع پائین دست محل تخلیه ی زباله ی شهر یاسوج اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند.

حسنی در ادامه ضرورت ساماندهی جمع آوری و بازیافت زباله شهر را یادآور شد و افزود: مدیران کل و ادارات خدمات رسان ،نسبت به ضرورت موضوع توجه نموده و اقدامات حمایتی را در راه اندازی مرکز بازیافت زباله ساماندهی نمایند و در نشستی با حضور نماینده استانداری ، نتیجه را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال نمایند.

به گزارش بویرنیوز، طرح ایجاد کارخانه بازیافت زباله در استان و به ویژه یاسوج به واسطه افزایش جمعیت، مسائل زیست محیطی و بهداشتی یکی از نیازهای ضروری و خواست های مهم مردم است که تا امروز پاسخ شایسته ای به آن داده نشده است.