یکشنبه 24 شهریور 1398 - 13:23

مرگ روزانه مردم کهگیلویه و بویراحمد در تصادفات/آیا جان مردم استان بهایی برای مدیران راه کشور ندارد؟

طبق گفته مسوولان مرتبط با ترافیک، اقدام لاک‌پشتی در رفع نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد امروزه به دلایل مختلف یکی از جاده‌های ناامن به شمار می‌رود که روزانه خبرهای بدی از تصادفات منجر به وفت و خسارت شدید شنیده می‌شود.

هر صبح بلا استثنا اخبار مربوط به تصادفات خونین توسط اورژانس و پلیس در فضای مجازی دست به دست می‌شود که یکی از دلایل آن غیر استاندارد بودن جاده‌ها و وجود نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان است.

در خصوص نقاط حادثه‌خیز به صورت لاک‌پشتی و کند این نقاط ترمیم می‌شوند و بنا به گفته فرمانده انتظامی استان جای تاسف است که در طول چند سال اخیر تعداد اندکی از این نقاط ترمیم شده‌اند.

به گفته سردار مهدی انصاری در طول 5 سال گذشته تعداد نقاط حادثه‌خیز استان از 95 نقطه تنها به 65 نقطه رسیده که نشان دهنده کندی عملیات رفع این نقاط حادثه‌خیز است.

همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌های کشور است که در حال حاضر حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد.

به گزارش بویرنیوز، البته که خطای انسانی هم در تصادفات دخیل است اما نبود علائم کافی و در برخی نقاط موانع غیر استاندارد، دست به دست عوامل انسانی داده اند و خود عامل تصادفات شده اند.

در محور یاسوج به اصفهان حوادث بیشتر است و جالب توجه است در برخی نقاط حتی با عریض شدن جاده شاهد تصادفات مرگبار هستیم، نبود جدا کننده استاندارد در این محور و تردد بیش از حد خودروهای شوتی (حامل کالای قاچاق) یکی از عمده ترین دلایل سوانح در این مسیر است که می طلبد برخورد جدی ترین شود.

افزایش نگران کننده تصادفات در محورهای مختلف استان، پای مهرداد کرمی؛ دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد را به ماجرا باز کرد، وی که به شدت از وضع بوجود آمده نگران بود به دستگاه های متولی امنیت راه ها دستور داد تا در یک ماه آینده به وضع موجود سر و سامان دهند.

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های بکر و مستعد با سرانه تولید ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب کشور است، اما نگاه ها به توسعه آن ابدا همراستا با ظرفیت و پتانسیل هایش نیست، می طلبد هم مسئولان استان و مدیران ملی درد مردم را بلند تر فریاد بزنند و مطالبه کنند و هم متولیان ملی خود این مردم شریف و نجیب را آنطور که شایسته است ببینند و به آنها خدمت رسانی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    چرا همش بقیه را مقصر می دانید ؟
    بیش از 90 درصد خود ما راننده ها مقصر هستیم که اصول رانندگی را بلد نیستیم و یا نمی خواهیم رعایت کنیم

  2. ناشناس گفت:

    بیشترین تصادف منجر به مرگ ومیر در دو راهی چنارستان پل زردک ومختار به وقوع می پیوندد که فکر کنم اداره راه داری مقصر اصلی تصادفات است که در محل فوق از موانع وسط جاده با ارتفاع بلند استفاده کرده و خودرو با سرعت ۱۰۰ کیلو متر به روی جدا کننده وسط حاده میخورد ولاستیک خودروها می ترکد وبا عث تصادف می شود خود چندین بار شاهد بودم که فقط اینها با عث تصادف شده است

  3. سید احمد افرایی گفت:

    ضمن عرض ادب و احترام خدمت سردار محترم باوجود این که به کرار از وجود خودروها ی شوتی در محور یاسوج و اصفهان توسط پرسنل خدوم نیروی انتظامی صحبت می شود ولی تمام همکاران شما اظهار نظر می کنند که امکان شناسایی ویا برخورد وجود ندارد شما چه نظری دارید در ثانی در این محور تا با خودروی شخصی برخورد می کنند فقط یک جمله دارن جریمت ۲۰۰تومنه

  4. حقگو گفت:

    جناب دادستان لطف بفرما همان قدر که مهلت یک ماهه به راهداری دادید .یک مهلت یک هفته ای هم به دستگاه انتظامی و قضایی داه شود تا جلوی این شوتی ها که عامل اصلی تصادفات هستن گرفته بشه مگر چقدر هزینه داره که دو تا گشت ثابت .اما گشتی که سربازان گمنام بران نظارت داشته باشن در دوتونل ورودی و خروجی یاسوج .مستقر شود ؟ خدایی همان اموال و ماشینهای مصادری .خود جوابگوی کل هزینه هاست که به نفع دولت مصادره بشن …..منتظر دستور و نتیجه هستیم .

  5. دکترای مدیریت اصلاح طلب محض گفت:

    عدم توجه به جلو وعدم رعایت قوانین رانندگی دلیل اصلی تصادفات جاده ای است
    تقریبا 5 درصد هم جاده ونقاط حادثه خیز مقصر تین تصادفات هستن 95 درصد بی توجهی رانندگان هست

  6. ناشناس گفت:

    ۹۰ درصد جاده ها در بویراحمد مقصرند ایا پیچ گنجه ای کار خاصی دارد که چندین سال است استراحت میکند

دیدگاه شما