یکشنبه 24 شهریور 1398 - 9:30

اولتیماتوم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای تعطیلی مدارس غیردولتی متخلف

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با موسس و یا مدیر مدرسه غیر‌دولتی متخلف در سطح استان طبق قانون برخورد می شود.

به گزارش بویرنیوز، «هادی زارع پور» در گفت‌وگو با ایسنا  افزود: از مجموع 158 هزار و 337 نفر دانش آموزان استان، 124 هزار و 610 نفر معادل 78.70 درصد از این میزان در مدارس دولتی و 33 هزار و 727 نفر معادل 21.30 درصد در مدارس غیر دولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهارکرد: هر ساله بر اساس شیوه نامه تعیین نرخ الگوی شهریه، طبق 11شاخص شهریه مدارس غیردولتی مشخص می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نرخ شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 97-98 به طور میانگین 10درصد افزایش داده ایم و نرخ شهریه هر مدرسه نیز مشخص است.

زارع پور تصریح کرد: حتما باید نرخ شهریه مصوب سال تحصیلی 98-99 در معرض دید خانواده ها و اولیای دانش آموزان قرار گیرد و در صورت تخطی از نرخ مصوب طبق قانون تخلف است و در صورتی که مشاهده شود موسس و یا مدیر مدرسه غیر‌دولتی از نرخ مصوب تخطی کرده باشد به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکید داریم که بین موسس مدرسه غیر‌دولتی و ولی دانش آموز  قراردادی منعقد شود کهدر صورت بروز مشکل و مسئله ی موسس مدرسه غیر دولتی پاسخگو باشد. در صورتی که در مدرسه غیر دولتی برای فعالیت‌های فوق برنامه و لباس فرم و ایاب و ذهاب پولی از دانش آموزان دریافت شود این مبلغ علاوه بر شهریه تحصیلی دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدارس غیردولتی متخلف که اضافه بر شهریه مصوب از دانش آموزان هزینه دریافت کنند به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می شوند و متناسب با تخلف صورت گرفته مجازاتی از قبیل توبیخ کتبی با درج در پرونده و در صورت تکرار تخلف، مجازات تشدید خواهد شد و حتی در بعضی موارد از فعالیت مدرسه متخلف جلوگیری خواهد شد.

جلوگیری از فعالیت برخی مدارس غیردولتی متخلف در سال گذشته

زارع پور بیان کرد: در سال گذشته با توجه به سرکشی ها و گزارشات دریافتی تعداد محدودی از مدارس غیر دولتی تخلفاتی داشتند که به آنها تذکر داده شد و سپس اصلاح کردند، برخی از تخلفات مربوط به رعایت نکردن ظرفیت پذیرش بوده و برخی تخلفات نیز مربوط به استحکام ساختمان مدرسه بوده که به علت رعایت نکردن استحکام بنا تا زمان تغییر ساختمان، اجازه فعالیت به برخی از این مدارس داده نشده است.

وی اظهارکرد: مردم و اولیای دانش آموزان استان می توانند از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در آموزش و پرورش استان، شهرستان ها و مناطق گزارشات خود را در خصوص تخلفات ارائه دهند که جهت ارائه گزارشات به اداره کل می توانند با شماره تلفن 07433222038 تماس بگیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310125
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما