پنجشنبه 21 شهریور 1398 - 17:34

جزئیات بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مرز شلمچه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استانی و محلی از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بارها در جلسات ستاد اربعین بر روند انجام فعالیت های اعضای ستاد برای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی تاکید داشته این بار و در یک بازدید میدانی به همراه تیمی از مدیران استان در مرز شلمچه حضور یافته و از نزدیک بر روند اجرایی این عملیات نظارت داشته و دستورات لازم برای هرچه بهتر برپا شدن سایت استان در مسیر تردد زائران را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

کلانتری در حاشیه این بازدید ها و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با هماهنگی با استاندار خوزستان و براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین به همراه جمعی از مسئولان استان به عنوان استان معین خوزستان در مرز شلمچه حضور یافتیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: بر اساس خدمات رسانی مسئولان دو استان در سال های گذشته امسال تلاش می کنیم از نظر کمی و کیفی سطح خدمات را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی توقع چندانی ندارند، تاکید کرد: البته ما موظفیم شرایط مناسبی برای حضور زائران در راهپیمایی اربعین حسینی را فراهم کنیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه های اجرایی و زیربنایی استانداری با محوریت معاونت عمرانی و همکاری بخش خصوصی و خیران در خوزستان و خرمشهر همگی پای کار هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به محاسبات انجام شده پیش بینی می شود امسال بتوانیم در سه نوبت پذیرای ۱۲ تا ۱۴ هزار زائر باشیم.

کلانتری افزود: شرایط اسکان و استراحت به صورت موقت برای زائران فراهم می شود به ویژه افراد کهنسال و خانواده هایی که دارای فرزند خوردسال هستند در اولویت قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون همکاری خوبی انجام شده، گفت: نیروهای سپاه پاسداران، مرزبانی و انتظامی پای کار هستند و تعامل خوبی بین دستگاه های اجرایی هر دو استان وجود دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت داشته اند، تصریح کرد: خواسته مردم استان پای کار بودن مسئولان و فراهم شدن بسترهای لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: انتظار می رود استاندار خوزستان، ستاد اربعین و فرمانداری خرمشهر اجازه دائمی شدن سایت استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کنند تا بتوانیم یک سازه پایدار داشته و از انجام هزینه های اضافی در سال های آینده جلوگیری شود.

کلانتری افزود: بدون شک با موافقت در این خصوص و با هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین می توان از این هزینه ها در جای مناسب تری استفاده بهینه کرد.

آمادگی ۳۱ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی/ به دنبال دائمی کردن سازه موکب استان هستیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی، اظهار داشت: در صورت دائمی شدن سازه موکب استان در مرز شلمچه می توانیم زمینه فعالیت های فرهنگی و خدمات رسانی به مردم استان و کشور را به صورت مستمر فراهم کنیم.

کلانتری با اشاره به وجود گذرگاه های چذابه و مهران، خاطرنشان کرد: با تلاش های دو ساله دولت جمهوری اسلامی با دولت عراق و پیگیری های رحمانی فضلی وزیر کشور و ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین مرز بین المللی خسروی بازگشایی شد.

وی افزود: این تلاش های مستمر در جهت تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی بود.

کلانتری با بیان اینکه توفیق میزبانی زائران حسینی نصیب مردم شهید پرور خوزستان شده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان معین خوزستان انتخاب شده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت های ضروری مرز شلمچه از جمله توسعه پارکینگ در مساحت ۶۰ هکتار در دستور کار مسئولان خوزستان قرار داد که اکنون ۳۰ هکتار دیگر نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده و استان ما می خواهد در توسعه این طرح سهیم باشد.

وی تاکید کرد: در هر گردان و تیپی که بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند فرماندهان با خیال راحت به مهندسی عملیات می پرداختند.

کلانتری افزود: اکنون نیز فرزندان آن شهدا در کسوت مسئولیت آماده هرگونه خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تعداد ۳۱ موکب در خاک عراق و داخل کشور از این استان به خدمت رسانی می پرداختند، عنوان کرد: امسال نیز ۲۲ موکب در مسیر تردد زائران در داخل کشور و ۹ موکب در خاک عراق مستقر هستند.

نماینده ارشد اجرایی استان تاکید کرد: باتوجه به حضور نماینده شهرداران و فرمانداران استان و همچنین پای کار بودن بخش خصوصی امسال می خواهیم ضمن تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت به تقویت نقاط قوت بپردازیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید نوع نگاه ها را تغییر دهیم و علاوه بر کمیت نسبت به کیفیت خدمات دهی اقدام کنیم، گفت: سایتی که برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده اگر دائمی شود نه تنها از اتلاف انرژی و هزینه ها جلوگیری می شود بلکه زمینه استفاده از این مکان برای سایر کارهای فرهنگی و مذهبی از جمله کاروان های راهیان نور نیز مهیا خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    کاش یه سری هم به کمربندی یاسوج_اصفهان میزدن که قتلگاه شده اما
    متاسفانه جان مردم مهم نیست ☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹☹

  2. دنا بویراحمدی گفت:

    خدایی ایشان وظیفه خود را میداند؟
    میداند عشایر استان در چه رنج و سختی هستند؟؟؟
    میداند جوانان استان بیکار هستند؟؟؟
    میداند فقر و فلاکت از سر و روی استان می بارد؟؟؟
    افسوس و صد افسوس
    تاجگردون صاحب قدرت جواب بده

  3. ناشناس گفت:

    همیشه باید بگیم امسال امان از پارسال

  4. خودم گفت:

    استاندار عزیز مرز شلمچه همینجاست …تیری کردیم مهیی بیا ..مهیی اومه قحطی اومه

  5. ناشناس گفت:

    مرز شلمچه رو بذار استاندار خوزستان بازدید کنه ..به شما چه ربطی داره ..مرزهای خودت را بازدید کن و درد و رنج مردم استان خودت رو ببین

  6. همشهری گفت:

    اینقدر بیکاری فشار اورده که رفتند یک کاری انجا بتراشند .چه معنی داره چه ربطی داره این همه ……….

  7. واقع بین گفت:

    تورا خداببیندی شهردار استاندار دفتر فنی شرکت برق و و…رفتند که چه

دیدگاه شما