چاپ این برگه

دکتر غریب پور خبر داد: کمک ویژه ایمیدرو به محرومیت زدایی در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش قابل توجه اکتشافات معدنی (+جزئیات)

جلسه شورای معادن و گفت و گوی بهش خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر صنعت و حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد.

تا سال ۹۷ اکتشاف ۲۷۰ کیلومتر مربعی در سطح کشور داشتیم که بعد از آن پوشش ۷۰ هکتاری اکتشاف از ابتدای سال ۹۷ تا تابستان سال جاری محقق شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر خداداد غریب پور در این همایش از عزم جدی ایمیدرو برای گسترش پهنه اکتشافات خبر داد و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱ درصد مساحت کشور را با ۱۶ هزار کیلومتر متر وسعت را دارد و کلا ۳ هزار کیلومتر کار اکتشافی شده است و در این ۳ هزار  کیلومتر نیز در ۱۰۰۰ کیلومتر چیزی اکتشاف نشده است و بقیه هم آن چیزی پیدا شده برخی ممانعت ها برای اکتشاف پیش روی ما بوده است.

معاون وزیر صنعت از فعال شدن فسفات چرام گفت و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فسفات چرام لازم است، اقداماتی شده و پیمانکار خوبی نیز پای کار است.

وی از آغاز مراسم یک برنامه بزرگ ملی در زمینه معادن گفت و ادامه داد: اولویت اول ما در ایمیدرو اکتشافات  است، برنامه ۳۰۰ هزار کیلومتر اکتشاف داریم که در تاریخ ایمیدرو بی سابقه است چرا که از ابتدای تأسیس ایمیدرو تاکنون تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر اکتشاف داشتیم و بنای ما اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتری در یک سال است.

غریب پور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۲ هزار کیلومتر برنامه اکتشافی تعریف کردیم، بنا داریم هر جایی که بشود کار اکتشافی را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر صنعت گفت: در ۴ استان زاگرس نشین از جمله این استان، شرکت توسعه مواد معدنی برنامه اکتشاف دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تا ندانیم در کجای استان چه پتانسیلی هست نمیشود سرمایه گذاری کرد، ما گروه تخصصی در این زمینه داریم و به زودی فرایند شناسایی ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری آغاز می‌شود.

غریب پور گفت:معدن و صنایع معدنی می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ها داشته باشد، ۲۰ درصد درآمد ارزی و نصف وزن صادرات کشور را صنایع معدنی شامل می‌شود، این ظرفیت در همین پهنه کم شناسایی شده عملیاتی شده است.

غریب پور گفت: در ایمیدرو به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست معتقد هستیم و خودمان نگرانی و حساسیت جدی به رعایت مسئولیت های اجتماعی به خصوص حراست از محیط ارزشمند زیست داریم.

دکتر غریب پور از برنامه جدی ایمیدرو برای کمک به فعالسازی معادن راکد کهگیلویه و بویراحمد گفت و تصریح کرد: در استان هر چقدر معدن کوچک مقیاس هست به ما اعلام کنند هم برای فعالسازی و هم بازاریابی و سایر مشکلات کمک میکنیم تا فعال شوند، عزم ما برای حل مشکلات معادن کوچک مقیاس در این استان و سایر نقاط کشور جرم است.

معاون وزیر صنعت به برنامه های جدی برای محرومیت زدایی در استان های کمتر برخوردار گفت و افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای محرومیت زدایی مد نظر ما هست، این پنجمین جلسه است در خصوص این استان داریم و این افزایش پهنه های اکتشاف محصول همین جلسات است.

حواشی:

غریب پور در این همایش با مهمترین و مرتبط ترین مدیران خود در حوزه اکتشاف و بیمه و صندوق سرمایه گذاری آمد تا جلسه استان با خروجی مناسب برای مردم همراه شود.

دکتر خداداد غریب پور در میانه سخنان معاونان و مدیران خود بر اهمیت حمایت از برنامه های محرومیت زدایی گفت و دستور داد بحث اکتشافات با اجرای برنامه های محرومیت زدایی همراه شود.

تقدیر فعالان معدنی استان از شهامت و جسارت دکتر  غریب پور در حمایت از صنایع

به روز میشود…