یکشنبه 17 شهریور 1398 - 10:51

کشف اشیاء سفالی و ظروف مرمری در گورهای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور از انجام سومین فصل عملیات کاوش و نجات‌بخشی آثار تاریخی در منطقه سادات محمودی خبر داد و گفت: در گورهای تاریخی این منطقه تعدادی اشیاء سفالی و ظروف مرمری کشف شد.

به گزارش بویرنیوز، روح‌الله شیرازی صبح امروز در بازدید از عملیات کاوش در منطقه تاریخی سادات محمودی اظهار داشت: هدف از این عملیات، نجات‌بخشی آثار تاریخی قبل از آغاز به‌ کار سد آبی خرسان بوده و تاکنون در سه فصل انجام شده است.

رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور افزود: در گورهای تاریخی این منطقه تعدادی اشیاء سفالی و ظروف مرمری کشف شده که به لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیرازی عنوان کرد: با توجه به وسعت گورستان و محوطه‌های تاریخی در دهستان سادات محمودی، مطالعات باستان‌شناسی در فصل‌های بعدی هم انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: سومین فصل از پژوهش‌ها و مطالعات باستان‌شناسی در مجموعه باستانی گورستان سادات محمودی شهرستان دنا به مدت یک ماه انجام شد.

محمود باقری افزود: این پژوهش‌های باستان‌شناسی قبل از شروع به کار سد آبی خرسان و برای جلوگیری از نابودی آثار باستانی و تاریخی در این منطقه در چند فصل انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: آثار کشف شده در گورستان سادات محمودی مربوط به هزاره دوم و سوم قبل از میلاد بوده و ارتباط تجاری مردم این منطقه با شرق کشور را نشان می‌دهد.

باقری گفت: اشیای کشف شده در فصل سوم یک دوره جدید از فرهنگ مردم را نشان داده و اطلاعات تاریخی جدیدی را در اختیار باستان‌شناسان کشور قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: آثار کشف شده از گورستان سادات محمودی به موزه باستان شناسی مرکز استان انتقال داده می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309891
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما