شنبه 16 شهریور 1398 - 7:58

سخنان قابل تامل آیت الله ملک حسینی در خصوص اتفاقات نامیون اجتماعی و رسانه ای در کهگیلویه و بویراحمد

گاهی نشر اخبار به واسطه اثرات روانی و اجتماعی که دارند نه تنها منشا خیر نمی شوند که موجب آسیب هم به چهره استان و هم زیان و آسیب به برخی مردم آن می شود.

به گزارش بویرنیوز، متاسفانه طبق آمارهای کشوری خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد به یکی از معضلات عادی و البته گسترده تبدیل شده است، و شوربختانه امروز به جایی رسدیم که این اتفاق نامیمون اجتماعی در استان عادی نیز شده است.

آبت الله ملک حسینی در جمع فعالان فضای مجازی از یک ضعف بزرگ در فضای مجازی و برخی  رسانه های استان پرده برداشت، او گفت: برای فعالیت در این فضا و آسیب شناسی آن باید به وحدت در مصادیق رسید سپس اقدام به آسیب شناسی‌کرد، فعالیت در فضای مجازی نیاز به آموزش دارد و هرکسی نباید اقدام به تولید و نشر در آن کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تخیل را از خود دور کنیم که هر آسیبی را میتوان عنوان کرد، چرا که خود موجب معرفی آن آسیب می شود، و موجب مبتلای افراد دیگر شود، این تخیل را از خود دور کنیم که برای مصونیت بخشیدن به جامعه باید تکثیر کرد.

ملک حسینی از معایب تکثیر بیش از حد برخی معضلات اجتماعی در عادی شدن آن گفت و افزود: توزیع و تکثیر یک موضوع خود به نوعی یک آسیب است، از زمانی که یکی دو خودکشی در استان رخ داد اینقدر تکثیر کردیم که بعد از این موضوع را فراوان در استان مشاهده کردیم، مثل قضیه طوطی و بازرگان!

نماینده ولی فقیه در پایان خطاب به رئیس کل دادگستری استان گفت: انسانها در فضای مجازی و حقیقی یکی هستند ، گناه، آبرو و عزت در این دو فضا یکی هستند، تبعیض در مقابله و تبعیض در دفاع غیرقابل قبول است و اگر انسانی تخریب شد و آبروی او ریخته شد در هر مرتبه و جایگاهی باشد از شما خواهش می کنم بدون تبعیض مقصر را پیدا و به سزای کارش برسانید.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً تکثیر بی پروای برخی آسیب های اجتماعی برای جذب مخاطب و چند کلیک بیشتر نه تنها کمکی به حل مساله نمی کند، بلکه موجب عادی شدن برخی ناهنجاری ها نیز می شود و اینجاست که باید حساسیت ویژه ای برای ورود به بیان آسیب های اجتماعی داشت تا خدای ناکرده عادی شدن این اتفاقات نامیمون نباشیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما