جمعه 15 شهریور 1398 - 12:18

از سیر تا پیاز مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

در بخش معدن استان ما کم دیده شده در بخش جویی و اکتشافات ما مشکل داریم انشالله با سفر آقای غریب پور به استان که روز یکشنبه هفته آینده صورت می گیرد که در بحث احیای معاون کوچک تز ظرفیت های این عزیز و ایمیدرو استفاده خواهیم کرد .

بویرنیوز، با حضور مدیرکل پشتیبانی وزارت صمت  ، کارکنان سازمان صنعت معدن تجارت استان و فعالین حوزه های مختلف اقتصادی در بخش های مختلف مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان برگزار شد .

در این مراسم که در سالن محقر این سازمان برگزار شد غیبت مدیران ارشد استانی در یک اقدام هماهنگ عجیب بنظر می رسید که انتظار می رفت به احترام فرستاده وزیر صمت به استان فارغ از تمام نگرانی ها حداقل نماینده مدیران ارشد در این جلسه حضور پیدا می کرد .

داریوش دیودیده رئیس سابق سازمان صنعت معدن و تجارت استان در این جلسه با ارائه عملکرد خود در ۷ سال گذشته گفت :

در حوزه صادرات تولید کنندگانی همانند سینره ،زردبنده ،سپاهان موکت ،کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج ، آجر دهدشت ، کارخانجات روغن دهدشت همکاری بسیار خوبی با سازمان داشتند و در بحث تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به همراه سیمان مارگون و سیمان یاسوج دیگر تولیدکنندگان همانند آقای شفیع نژاد واقعا همکاری کردند و همیشه پای کار بودند که جای تقدیر و تشکر دارد .

در ابتدای این جلسه داریوش دیودیده گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه داد و اظهار کرد: وقتی که در اوخر سال ۹۱به عنوان رئیس سازمان صمت استان شروع بکار کردم شرایط خاصی در کشور حاکم بود، ادغامی که چند روزی ازش نمی گذشت، کمبود بحث اعتبارات، نبود تسهیلات مشخص، مشکلات بازار و مسایل متعددی وجود داشت و در استان یکی دو تا حاشیه مانند مانند مسله شن و ماسه از مسایلی بود که بسیار حوزه کاری ما را تحت شعاع قرا داده بود.

با شروع دولت یازدهم که آرامش نسبی بر بازار حاکم بود ما فرصت کردیم برای حوزه های صنعتی و معدنی برنامه های جدی تری را تعریف کنیم، به طوری که با منابع صندوق توسعه ملی، منابع ارزی، ظرفیت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیش از ۶۰ واحد راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم.

کارخانجات بزرگی مانند سیمان مارگون، آجر دهدشت و روغن گچساران را به بهره برداری رساندیم و سهم سرمایه استان را از ۴۰۰ میلیارد به هزار میلیارد افزایش دادیم.

یکی از مهم ترین مسایلی که بعد از ۴۰ سال هم انتظار و خواست مردم بود و هم از سیاست های وزارت صمت بود بحث فسفات چرام بود که توانستیم یک مسیری برای فعال شدن آن پیدا کنیم.

هیچ گاه اجازه ندادیم که کوچکترین تخطی از قانون باشد و هرگاه متوجه شدیم که کاری بخواهد از قانون فاصلا بگیرد آن را به مسیر درست هدایت کردیم.

عظیم شفیعی نژاد سرمایه گذار و صنعت گر کهگیلویه و بویراحمدی در این آیین بیان کرد:

بنده بعنوان یک سرمایه گذار از وضعیت موجود در مجموعه صنعت معدن و تجارت در عدم همکاری با این استان گله دارم ، فرزندان این مملکت در تنگه هرمز برای دفاع از این مملکت جان خود را در کف دست گذاشتند ، بنده برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد کردم عرق ریختم اما بهره برداری از فعالیت های ما به جیب کسان دیگری می رود انتظار داریم از معاونت محترم وزیر بازوی صنعت باشند دست صنعت گران را بگیرند من نمی خواستم صحبت کنم اما فشار وارده بر پیکره صنعت مرا وادار به ایراد سخن کرد .

پژمان قربانی مدیرکل پشتیبانی وزارت صمت  در این آیین گفت :

همیشه وقتی برای انتصابات به استان ها سفر می کنم خیلی خوشحال می شوم ،دلیل اول اینکه می دونم همکاران من در سازمان دغدغه فکری دیگری ندارند دوما کسانی که با مجموعه سازمان همکاری می کنند آنها هم دیگر دغدغه ندارند چون می دانند ایشان به موضوعات و مسایل آشناست و دیگر نیاز به برگزاری جلسات مختلف نیست و این خیلی در خدمت رسانی به ارباب رجوع و مردم صرف جویی می کند.

مدیر کل هماهنگی امور استانهای وزارت صمت برای جناب مهندس حسین پور آرزوی توفیق کرد و ایشان را جوان بسیار شایسته متعهد و متخصص در کار دانستند و افزود: وقتی که در کمیته انتصابات رزومه ایشان را خواندم و با معاون وزیر صحبت کردم همه دوستان بر عملکرد ایشان صحه گذاشتند. خیلی خوشحال هستیم فرزند شایسته ای از استان را برای ریاست سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برگزیدیم.

انتظار داریم فعالان اقتصادی ،صنعتی همانگونه که با جناب دیودیده همکاری کردند با ایشان نیز همکاری کنند ،عملکرد روسای سازمان ها با همکاری دستگاههای اقتصادی جوابگو است ، امروز صبح در صحبتی که با آقای حسین پور داشتم ایشان بحثی را مطرح کردند که من لذت بردم ایشان گفتند روز شنبه برای شروع کار جلسه تنظیم بازار را برگزار خواهیم کرد که واقعا من متوجه شدم ایشان پای کار هستند و شروع خوبی خواهند داشت .

آقای دیودیده در تمامی شاخص ها عملکرد مناسبی داشتند و موفقیت های لازم را کسب کردند انشالله از وجود ایشلان در وزارت صمت استفاده خواهد شد و از تجربیات ایشان بهره می بریم .

حسین پور سرپرست جدید صنعت معدن و تجارت استان در این مراسم گفت :

از تمامی ظرفیت همکاران خودم در سازمان استفاده خواهم کرد برای بخش های مختلف اقتصادی استان برنامه داریم و باید در راستای توسعه اقتصاد استان گام های استوار برداریم یک سری مشکلات در حوزه زیر ساخت ها وجود دارد که میبایست برای رفع آنها تلاش کنیم .

برای حوزه های مختلف باید برنامه ریزی کنیم در حوزه اصناف حلقه مفقوده ایجاد شهرک های صنفی استان که میبایست در خارج از محدوده شهر راه اندازی شود .

تنظیم بازار به این راحتی ممکن نیست تنظیم بازار ۴ مولفه تامین کالا ، قیمت گذاری توزیع و نظارت دارد فقدان هر کدام از این مولفه ها در تنظیم بازار مشکل ایجاد خواهد کرد .

در بخش تولید نگاه من این است که تمام و کمال از آنها حمایت شود هر تولید کننده ای در دستگاهی به مشکلی برخورد کند خودم شخصا برای پیگیری اعلام همکاری خواهم کرد برای من افتخار است که برای یک احیای واحد صنعتی ولو یک نفر اشتغال تلاش کنم .

در بخش معدن استان ما کم دیده شده در بخش جویی و اکتشافات ما مشکل داریم انشالله با سفر آقای غریب پور به استان که روز یکشنبه هفته آینده صورت می گیرد که در بحث احیای معاون کوچک تز ظرفیت های این عزیز و ایمیدرو استفاده خواهیم کرد .

در بحث تجارت خارجی برنامه داریم من زمانی که معاون بازرگانی سازمنان بودم از اتاق بازرگانی خواستم که فعالین در بحث صادرات کالاهای صادراتی را بما معرفی کنند که هنوز به جواب نرسیدیم اما ما برنامه داریم که شرکمت های مدیریت صادرات را فعال کنیم .

مهمترین پروژه که الان داریم پتروشیمی گچساران اسنت که ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته پتروشیمی های دهدشت و یاسوج ، فسفات چرام بیوتانل باشت طرح هایی هستند که سرمایه گذاری و توجه به آنها به رشد و توسعه استان کمک خواهد کرد .

ما هنوز در بحث برپایی نمایشگاههای دائمی مشکل داریم جایی برای برپایی نمایشگاه نداریم که با ورود آقای درست و پی گیری های ایشان در صدد تکمیل سایت نمایشگاه هستیم .

در بحث ایجاد پایانه صادراتی در چند کارگروه توسعه صادرات مطرح کردیم که از سرمایه گذاران دعوت کنیم .

در بحث نبود میدان میوه میوه و تره بار مسئولیت ایجاد آن بر عهده شهرداری ها است ولی ما دست روی دست نمی گذاریم که ببینیم کی شهرداری ها اقدام می کنند صحبت های لازم انجام شده به استاندار محترم قول دادم که هر چه سریعتر با هماهنگی معاونت محترم اقتصادی میدان میوه و تره بار را دوباره فعال کنیم که از این سر در گمی در قیمت میوه استان را نجات دهیم .

لازم می دانم از مجمع نمایندکان استان ، استاندار محترم وزیر محترم صمت و قایم مقام پارلمانی ایشلن که به من اعتماد کردند تشکر می کنم /.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد سرافراز گفت:

    اگر با استاندار صحبت کردید چرا هیچ مدیری در این جلسه نیامد از استانداری؟
    بنظرم یه جای کار می لنگد. امیدست بتوانید ثبات را به بازار برگردانید

  2. ستار گفت:

    ياسوج ثبات مگرخواب بيني

دیدگاه شما