چاپ این برگه

اقدام عجیب تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد/برداشت و مسدود سازی پول فعالان خصوصی بدون هماهنگی!

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از روند تعامل تامین اجتماعی با بخش خصوصی بویژه پیمانکاران گفت: بدون هماهنگی حساب بانکی فعالان این بخش مسدود و یا از آن برداشت می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی‌پور ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تامین اجتماعی در کشور دچار ابرچالشی همچون پرداخت بازنشستگی، مستمری بگیران و …قرار گرفته و همین امر سبب شده که علیه مهمترین شرکای اجتماعی خود یعنی پیمانکاران و بخش خصوصی بلند شوند.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی بدون توجه به رعایت قانون از جمله ماده 38 در زمینه واریز 6.6 حق بیمه عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت نتوانسته به وظیفه خود عمل کند این سازمان بخش خصوصی را زمین گیر کرده به گونه‌ای که بدون اطلاع قبلی حساب آنان را مسدود و یا از آن برداشت می‌کنند.

کیانی‌پور خاطرنشان کرد: باور کنید تامین اجتماعی با اعصاب و روان بخش خصوصی بازی کرده به گونه‌ای که ادامه کار ممکن نیست در حالی فضای کسب و کار در این دیار متاثر از بخش عمرانی بوده به گونه‌ای که یک پروژه عمرانی به اندازه 20 واحد تولیدی صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشتغالزایی واقعی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال آغاز نشست‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یعنی سال 91 تاکنون 45 جلسه با 234 مصوبه برگزار شده که از این تعداد 216 مصوبه انجام، 12 مورد در دست اقدام و 6 مورد اقدام نشده است.

کیانی‌پور با اشاره به اینکه نماینده عالی دولت در استان در این نشست‌ها حضور داشته است، ادامه داد: بسیاری از این نشست‌ها با حضور مسئولان کشوری شامل اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و معاون وزیر کشور برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی به دنبال حل مسائل با دید اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: این اتاق یکی از فعال‌ترین اتاق‌های ایران از نگاه مسئولان کشوری بوده است./tasnim